Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  228 61605
Dette kom akkurat på direktenyhetene i Nederland
Enligt dt.no... minst 10 döda och 7 skadade...

Enligt Afton posten 10 döda och 17 skadade...

Detta är osäkra tall som kan bli större.
Sist endret av moos; 22. juli 2011 kl. 23:07.
Sitat av Kognito Vis innlegg
Jaja, det var det på'n igjen?
Vis hele sitatet...
Det jeg har lest hittil tolker jeg som at dette er handlingene til en voldsomt forstyrret etnisk nordmann, som har handlet alene.

Helt absurd og surrealistisk. Mine tanker går til de berørte..
Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
Kan ikke se hvordan nasjonaliteten til personen påvirker graden av hvor grusomt dette er? Ei heller hvordan at han tilsynelatende er norsk er det verste med alt sammen.
Vis hele sitatet...
At det er grusomt er vi alle enige i. Men det føles litt verre når det er en av "våre egne" som har gjort dette, og ikke en fremmed ifra et annet land eller gruppe.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Vg.no melder nå om at de er funnet udetonerte eksplosiver på utøya.
Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
Kan ikke se hvordan nasjonaliteten til personen påvirker graden av hvor grusomt dette er? Ei heller hvordan at han tilsynelatende er norsk er det verste med alt sammen.
Vis hele sitatet...
For å sitere Gears of War 2:"Always the shit closest to home that hits you the hardest".
Sitat av Turboelsker Vis innlegg
Det må være en sammenheng med bomben. Planlagt?
Vis hele sitatet...
Tviler sterkt på at det er random.
Bomben var plantet i Oslo sentrum, i fjerde etasje. Der kan den gjøre skade, men ikke utrolig mye. Da er det lett å kle seg ut som betjent, og ta seg ut på Utøya for å ta en "rutine-skjekk". Målet var helt klart ikke å drepe noen i Oslo sentrum, men å drepe noen på Utøya. Det er også blitt bekreftet nå at eksplosiver var plantet på øya.
kjedelig streiting
Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Tviler sterkt på at det er random.
Bomben var plantet i Oslo sentrum, i fjerde etasje. Der kan den gjøre skade, men ikke utrolig mye. Da er det lett å kle seg ut som betjent, og ta seg ut på Utøya for å ta en "rutine-skjekk". Målet var helt klart ikke å drepe noen i Oslo sentrum, men å drepe noen på Utøya. Det er også blitt bekreftet nå at eksplosiver var plantet på øya.
Vis hele sitatet...
Har du noen kilder på at bomben var plassert inni bygget? Tror heller det var en større bil jeg.

Her har vi jo en som passer bra til beskrivelsen av gjerningsmannen for å spekulere litt.
Sist endret av legalize_it; 23. juli 2011 kl. 00:54.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Har du noen kilder på at bomben var plassert inni bygget? Tror heller det var en større bil jeg.

Her har vi jo en som passer bra til beskrivelsen av gjerningsmannen for å spekulere litt.
Vis hele sitatet...
Har ikke direkte kilder, men husker godt hva de sa på nyhetene.
@legalize_it Nice find!!

@Grix Den bilden er skummel... At det er i norge är mer skummelt, sorry men jag tycker det.
Sist endret av moos; 23. juli 2011 kl. 01:10.
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
Sitat av Grix Vis innlegg
Dette er kanskje det kraftigste bildet i hele saken. Den ene personen som står er morderen. Legg merke til gutten nederst i hjørnet. Kan dere forestille dere hva som foregikk i hodet hans når bildet ble tatt? Noen som vet hvordan det gikk med han?

(bilde)
Vis hele sitatet...
Hvorfor ville et helikopter flydd over for å ta bilde av en unge bli skutt ?

Jeg er enig i at det ser veldig sånn ut, men .. tenk, jeg trur ikke det er som det ser ut.
er det noen overraskelse at dette skjer..er nok galninger som er sinna og kapabel til litt av hvert med sprengstoff og mitraljøse..jeg personlig tar på meg hjelm og skalker kjelleren..snakkes
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av Affe Vis innlegg
Hvorfor ville et helikopter flydd over for å ta bilde av en unge bli skutt ?

Jeg er enig i at det ser veldig sånn ut, men .. tenk, jeg trur ikke det er som det ser ut.
Vis hele sitatet...
Hva mener du det er? Et skuespill for kameraet?
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
Sitat av ticks Vis innlegg
Hva mener du det er? Et skuespill for kameraet?
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner deg/dere

Men det er jo mulig det er noe mindfuck/bilde er tatt så det ser sånn ut.

Det ser jo helt jævlig ut, men jeg bare trur det ikke
Mulig det er en reell politimann og at det er fra når politiet ankom? Noen som vet noe mer?
Såvidt jeg husker ble dette vist på TV før snuten ankom. Iht beskrivelsen av det feige fittehælvette som skøyt så stemmer det ganske bra med bilde. Høy, muskuløs kar med blondt hår.
Sitat av grandiz Vis innlegg
Såvidt jeg husker ble dette vist på TV før snuten ankom. Iht beskrivelsen av det feige fittehælvette som skøyt så stemmer det ganske bra med bilde. Høy, muskuløs kar med blondt hår.
Vis hele sitatet...
Bildet er tatt fra en video/livesendingen til TV2.
Stillbildet er fra videoen, og ble straks fjernet da man så hva dette var.

Kan nesten bekrefte for dere at det ikke er en reell politimann, men jævelen selv.
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
Sitat av rW. Vis innlegg
Bildet er tatt fra en video/livesendingen til TV2.
Stillbildet er fra videoen, og ble straks fjernet da man så hva dette var.

Kan nesten bekrefte for dere at det ikke er en reell politimann, men jævelen selv.
Vis hele sitatet...
Om det stemmer må jeg beklage missforståelsten
Utifra bilde på siden foran, hva i helvette kan gå igjennom hode hans? Hva får han ut av å dra på en jævla leir, og skyte etter UNGDOMMER?! De har faen ikke gjort han en dritt!
Sist endret av Bruskork1; 23. juli 2011 kl. 01:39.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Terroristene som står bak dette kommer tydligvis fra et land uten skikkelig demokrati og har liten kunnskap om norsk politikk i mine øyne... Hvorfor gå etter AP? Bare fordi de er det største partiet?
Vis hele sitatet...
Typisk norsk holdning å anta at det er en jævla utlending som står bak alt det onde som skjer. Provoserende og rasistisk, ikke minst uintelligent antagelse som jeg avskyr på det sterkeste.

Forresten, jeg leste just på VG at terroristen var en nordman.
http://www.facebook.com/profile.php?id=100002651290254 Facebooken hans :L Noen som er sikre på detta?
I alle fall over 2000 personer som liker antifanpagen av han: http://www.facebook.com/pages/Antifa...397847?sk=wall
Sjekk bombe i oslo tråden. Der er det klart og tydelig at personen stigi og reow9 har linket til stemmer.

Så ja, det er han
Sitat av Reow9 Vis innlegg
http://www.facebook.com/profile.php?id=100002651290254 Facebooken hans :L Noen som er sikre på detta?
Vis hele sitatet...
dailymail har navngitt mannen
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Uansett hvem det måtte være som faktisk står bak dette, så vet vi ingenting sikkert inntil politiet bekrefter noe.

@Turbolego Aviser kaster seg jo over slik informasjon uten noe konkret fakta å backe det up med.
Sist endret av Zyke; 23. juli 2011 kl. 02:31.
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Sitat av AndreasWB Vis innlegg
Visstnok mannen bak skytingen.
http://bildr.no/thumb/933026.jpeg
Kilde: Usikker. (/b/)
Vis hele sitatet...
...
Al Gore sin unge?
I følge utenlandsk media heter han Anders Behring Breivik.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Terroristene som står bak dette kommer tydligvis fra et land uten skikkelig demokrati og har liten kunnskap om norsk politikk i mine øyne... Hvorfor gå etter AP? Bare fordi de er det største partiet?
Vis hele sitatet...
.... så feil kan man ta :/ mannen, som alle nå vet, er norsk. forsvarer på ingen måte det han har gjort, men syntes det er litt morsomt hvordan man antar terrorister er fra et "land uten skikkerlig demokrati"
Sitat av AndreasWB Vis innlegg
Uansett hvem det måtte være som faktisk står bak dette, så vet vi ingenting sikkert inntil politiet bekrefter noe.

@Turbolego Aviser kaster seg jo over slik informasjon uten noe konkret fakta å backe det up med.
Vis hele sitatet...
Hvis du hadde lest i den andre aktuelle tråden hadde du forstått.

Sikkert 50 freak brukere som klarte å finne ut akkurat det samme som alle andre nyhetsmedier osv har gjort.

Nå har jo til og med VG frigjort navnet
Sitat av CuziikFTW Vis innlegg
.... så feil kan man ta :/ mannen, som alle nå vet, er norsk. forsvarer på ingen måte det han har gjort, men syntes det er litt morsomt hvordan man antar terrorister er fra et "land uten skikkerlig demokrati"
Vis hele sitatet...
Ja, var litt brå der...
Tenkte først dette kunne være terrorister som ikke skjønte forskjellen mellom AP og FRP og bare gikk etter det største partiet...

Så feil kan man ta, godt at gærningen ble tatt slik at man kunne avkrefte dette.
Nå har det faktisk kommet et bilde av han på www.vg.no
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av rW. Vis innlegg
Hvis du hadde lest i den andre aktuelle tråden hadde du forstått.

Sikkert 50 freak brukere som klarte å finne ut akkurat det samme som alle andre nyhetsmedier osv har gjort.

Nå har jo til og med VG frigjort navnet
Vis hele sitatet...
Så massemedia har alltid rett? Jeg stiller meg bare kritisk inntil det er offisielt.

Ser nå at vg har fått bekreftet fra flere uavhengige kilder at Anders Behring Breivik er pågrepet, men er det ikke så at man er uskyldig inntil det motsatte er bevist?
Sitat av Reow9 Vis innlegg
http://www.facebook.com/profile.php?id=100002651290254 Facebooken hans :L Noen som er sikre på detta?
Vis hele sitatet...
På profilen hans:

Idrett Anders driver med

Hunting
Spennende nå blir å få vite hva motivet bak dette var, og hva han håpet med å oppnå med det. Og hvorfor en person som han kan gå fritt uten å bli lagt merke til i det hele tatt. og hvor mange andre det er som han i samfunnet vårt, tikkende bomber med tilgang på eksplosive stoffer og våpen..
Sist endret av Martinzky; 23. juli 2011 kl. 02:58.
har 2 venner som var der!! leste på facebook at begge hadde hoppet i vannet for å svømme vekk derifra! Sykt trist dag! Men er utulig lettet over at det går bra med dem!! kondolere til folk som har mistet sine kjære !
Sikkerhet/Utvikling
CodeBarbarian's Avatar
En i tur mine besteveninner er fortsatt savnet. Dette er noe i tur det værste som kunne skjedd.
Venn og klassekamerat ble skutt i skulderen. Enda godt det går bra med han, får meg til å tenke på alle de andre som ikke var så heldig. Og ikke minst deres pårørende. Lurer på hvordan alt dette utspilte seg på øya. For en for jævlig ting, håper den jævelen brenner.
minst 80 drepte
80 drepte ..... fy f*** .....
this just got worse... fikk klump i magen.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
satan i helvete
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Kom med kilder er du snill.
Vis hele sitatet...
TV2, nå!

Pressekonferanse. Bekreftet to ganger
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Sitat av rW. Vis innlegg
TV2, nå!

Pressekonferanse. Bekreftet to ganger
Vis hele sitatet...
http://www.tv2.no/nyheter/live

Her er linken.

Dette er bare for jævlig.
Sist endret av Kognito; 23. juli 2011 kl. 04:57.
Jeg har ikke ord. 80, 80 FOR F***.
En ting er iallefall sikkert, jeg skal ikke få sove i natt.
Sikkerhet/Utvikling
CodeBarbarian's Avatar
Jeg tror hele norske befolkningen er i sjokk.
CodeBarbarian, det kan du faen meg banne på. Helt sykt. Mine tanker går til ofrene og deres pårørende.

Var på jobb fra klokken 15 i dag til kl 22, og satt klistret foran tv-skjermen fra halv 17 til 22. Klarte ikke å bevege meg.
Sist endret av Denzel; 23. juli 2011 kl. 05:24.
Jeg har ikke, ord...
Sist endret av gilde; 23. juli 2011 kl. 05:25.
Klarer ikke sove nå...

En ting jeg lurer på er hvilket politimenn som skal avhøre han, hvordan skal en normal person klare å avhøre en mann som akkurat har henrettet 80 barn?

Jente sier nå at mannen beholdt seg rolig, hele tiden. Han gikk veldig rolig og behersket inn i et telt og henrettet opptil flere personer, syke menneske...