Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  281 30291
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Jo som jeg sier så lenge man ikke ser ut som en boms. Og boms må da defineres for hver folkegruppe. En selger er boms i alt annet enn veldig fine klær/dress. Annerledes for andre folkegrupper.
Vis hele sitatet...
Du må vel ærlig innrømme en dame som kler seg ordentlig er mye mer attraktivt
enn en dame kledd i joggeklær eller OnePiece?
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Jo som jeg sier så lenge man ikke ser ut som en boms. Og boms må da defineres for hver folkegruppe. En selger er boms i alt annet enn veldig fine klær/dress. Annerledes for andre folkegrupper.
Vis hele sitatet...
Da benytter du en ganske bredere definisjon på 'boms' enn meg, men fair enough
OnePiece er ikke et klesplagg i mine øyne. Jeg bryr meg skjelden om folks klær, men akkurat den svære lesbiske kosedressen der blir jeg småkvalm av.
Sitat av Amitabha Vis innlegg
Dette synes jeg også er feil. Dette handler om prioriteringer. De fleste har råd til å kjøpe merkeklær om de velger bort noe annet. Hvorvidt dette er nye spill til konsollen, ny smoothie maker eller noe helt annet spiller ingen rolle.

Du mener altså at alle som har dyre klær har høy statud og lever "the good life"?
Vis hele sitatet...
Uansett hvordan dine prioriteringer er, anten de de velger bort noe eller ikke, så for meg personlig gir første inntrykket høyere status enn de i normale klær.

Forholder meg til forklaringene om første inntrykk som nevnt ovenfor.



Totskalle, du er tydelig ikke noe motepoliti, men du burde ha en liten intersesse for hvordan folk kler seg.

Å bruke boms sammenlignet med resten av folkegruppene som et eksempel ,er jo som dag og natt.
Det er et stooooooooooort spekter!
Sitat av Totskalle Vis innlegg
OnePiece er ikke et klesplagg i mine øyne. Jeg bryr meg skjelden om folks klær, men akkurat den svære lesbiske kosedressen der blir jeg småkvalm av.
Vis hele sitatet...
Jeg kunne ikke vært mere enig.

Det finnes jo grenser. Ja greit den dressen er vel behagelig. Men herregud, vil folk se ut som en tilbakestående søppelsekk så greit.

På et møte jeg var på engang, så var det en som gikk i en sånn lyse blå dress. Og det gir vel ikke et godt inntrykk.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Totskalle, du er tydelig ikke noe motepoliti, men du burde ha en liten intersesse for hvordan folk kler seg.

Å bruke boms sammenlignet med resten av folkegruppene som et eksempel ,er jo som dag og natt.
Det er et stooooooooooort spekter!
Vis hele sitatet...
Det er mye jeg ikke er. Jeg har interesse for hvordan folk kler seg, det viser jeg vel ved å ha meninger rundt for eksempel OnePiece? Men utenfor ting som er direkte stygge, syns jeg det meste er akseptabelt. Alt ifra full dress til voldtatt gother-stil syns jeg er greit. Men enn må jo kle seg til omstendighetene og forventningene, men sånn i det private kan folk gå som de vil.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Uansett hvordan dine prioriteringer er, anten de de velger bort noe eller ikke, så for meg personlig gir første inntrykket høyere status enn de i normale klær.
Vis hele sitatet...
Mine prioriteringer snakket jeg heller ikke om.

Gjør ikke meg noe at du er sneversynt. Du kan gjerne få tro at alle som går i merkeklær har prestisjefylte yrker for min del, men en dag kommer du forhåpentligvis til å endre mening på saken.

Legger ved et par bilder for å vise deg:

http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2008/04_03/bungDM1304_468x600.jpg
http://www2.vietbao.vn/images/vn1/oto-xe-may/10949309-volvo_240_gl.jpg
Ingvar Kamprad, eieren av IKEA, har kjørt samme Volvo 240 i mange år, og kler seg heller ikke som om han skulle vært styrtrik. Likevel ville du ansett han som en boms.

Kan ikke søke opp mange flere eksempler, siden jeg er på jobb, men førsteinntrykket ditt kommer til å spille det mange puss oppgennom årene du lever. =)
Sitat av Amitabha Vis innlegg
Ingvar Kamprad, eieren av IKEA, har kjørt samme Volvo 240 i mange år, og kler seg heller ikke som om han skulle vært styrtrik. Likevel ville du ansett han som en boms.
Vis hele sitatet...
Boms faktisk. En varm jakke er ikke dumt i vinterkulda; det du definerer som «boms» er at han begynner å bli eldre.
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Boms faktisk. En varm jakke er ikke dumt i vinterkulda; det du definerer som «boms» er at han begynner å bli eldre.
Vis hele sitatet...
Jeg definerer ingen som boms, siden jeg ikke bryr meg om hvilke klær folk har på seg. Les gjennom de tidligere postene før du uttaler deg. =)
Bare en liten kommentar til disse boksere, f.eks. Bjørn Borg. Det er fantastisk behagelig å ha på seg
Hvorfor merkeklær er kult? Fordi det er dyrt, og ikke alle har råd til det. En tusenlapp er simpelt en farget lapp som er laget av papir, men vi mennesker gir den en illusjon av verdi. Noe som er verdifullt for deg, kan være opptenningsmateriale for en aboriginer.
En illusjon av verdi kan plutselig kjøpe deg et ligg eller dritbra TV. Så er det kanskje ikke illusjon allikavel?
jeg tenker at mange merke klær er annerledes, litt sånn vriene farge og sånn... pluss at det er status å ha ei så så dyr bukse\genser.. (mener noen)
Sitat av slimp Vis innlegg
En illusjon av verdi kan plutselig kjøpe deg et ligg eller dritbra TV. Så er det kanskje ikke illusjon allikavel?
Vis hele sitatet...
Du skjønte ikke poenget mitt da dumbass. Hvis jeg låste deg inne i et rom med så mye sedler at du kunne svømme i det, hvilke muligheter hadde du hatt da?
bestille peppes.

EDIT: og en låsesmed.
Sist endret av slimp; 24. oktober 2010 kl. 22:18.
Sitat av slimp Vis innlegg
bestille peppes.

EDIT: og en låsesmed.
Vis hele sitatet...
Glemte å nevne at du også hadde en mobil med deg, men den hadde gått tom for batteri
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Sitat av Noizy Vis innlegg
Du skjønte ikke poenget mitt da dumbass. Hvis jeg låste deg inne i et rom med så mye sedler at du kunne svømme i det, hvilke muligheter hadde du hatt da?
Vis hele sitatet...
Sitat av slimp Vis innlegg
bestille peppes.

EDIT: og en låsesmed.
Vis hele sitatet...
Sitat av Noizy Vis innlegg
Glemte å nevne at du også hadde en mobil med deg, men den hadde gått tom for batteri
Vis hele sitatet...
OT: Facepalm...
Merkeklær er dyrt, fordi de som regel er finere å se på enn en bukse fra H&M, de tar som oftest lengre tid å lage pga detaljer, og det gir status i visse miljøer å gå med det.

Selvom man i et miljø er opptatt av dyre klær, trenger det heller ikke å være et overfladisk miljø, som mange her mener. På landet er jo mange folk opptatt av å ha kulest volvo 240, i oslo/asker/bærum er man opptatt av å ha fine klær
(satt veldig på spissen :P)
brukertittel
Widow's Avatar
Sitat av badboy14 Vis innlegg
Merkeklær er dyrt, fordi de som regel er finere å se på enn en bukse fra H&M, de tar som oftest lengre tid å lage pga detaljer, og det gir status i visse miljøer å gå med det.

Selvom man i et miljø er opptatt av dyre klær, trenger det heller ikke å være et overfladisk miljø, som mange her mener. På landet er jo mange folk opptatt av å ha kulest volvo 240, i oslo/asker/bærum er man opptatt av å ha fine klær
(satt veldig på spissen :P)
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er det et overfladisk miljø hvis det som bestemmer hvor "kul" du er, er hvor kule/dyre klær du har.
Inntrykk av personlighet vil alltid bli påvirket av klesstil, men det som i mine øyne er forskjellen på et overfladisk miljø og et "normalt" et er hvorvidt det betyr noe om klærne faktisk er dyre!

badboy14 nevner landet som eksempel og da hvem som har kulest volvo240, men ingen der bryr seg om hvor mye bildelene eller stylingen koster, i kontrast med sosse-miljøer i bærum hvor en kul jakke plutselig ikke er kul lenger når man fant ut at personen kjøpte den på salg....
Sitat av Widow Vis innlegg
Selvfølgelig er det et overfladisk miljø hvis det som bestemmer hvor "kul" du er, er hvor kule/dyre klær du har.
Vis hele sitatet...
Du tar nok litt feil her. Ingen som sier at du ikke er kul hvis du ikke har på deg en dyr bukse. Det jeg sier, og som selvfølgelig er veldig generaliserende, og var ment som et eksempel satt på spissen, er at man er opptatt av det. Altså at man mener selv at det er verdt å bruke penger på. De fleste ungdommer i bærum, som alle andre steder i Norge, tjener pengene sine selv og en del bruker mye av det på klær.

Noe jeg ikke liker, er at folk som kommer fra Bærum automatisk blir stemplet som sosser. De fleste i Bærum er første eller andre generasjons innflyttere.

Sitat av fetter Vis innlegg
Inntrykk av personlighet vil alltid bli påvirket av klesstil, men det som i mine øyne er forskjellen på et overfladisk miljø og et "normalt" et er hvorvidt det betyr noe om klærne faktisk er dyre!

badboy14 nevner landet som eksempel og da hvem som har kulest volvo240, men ingen der bryr seg om hvor mye bildelene eller stylingen koster, i kontrast med sosse-miljøer i bærum hvor en kul jakke plutselig ikke er kul lenger når man fant ut at personen kjøpte den på salg....
Vis hele sitatet...
Og til deg og, selvfølgelig har det ingen ting å si om et plagg er kjøpt på salg eller ikke

Kjeder som Zara er kjempepopulære, og der får du billige klær som allikevel er moteriktige, og kule.
[quote=badboy14;1871616] De fleste ungdommer i bærum, som alle andre steder i Norge, tjener pengene sine selv og en del bruker mye av det på klær.[quote]


Det er vell kanskje ikke helt sant, ettersom pæppæææææ betaler det meste men
Sist endret av Fredrik...; 29. oktober 2010 kl. 15:09.
Også følelesen av å bære noe som er "ekstra" dyrt gjør at folk
føler et vellbehage med å gå med merkeklær.

Denne effekten blir da enda kraftigere om du går med noe du har strekt
deg etter for å kunne kjøpe og ett fåtall andre klarer....

Hele sammfunnet er bygget opp på denne måten.
Når du er liten er det syklen folk sammenligne seg med,
litt eldre... kraftig pc mann har etc... litt eldre... ka moped mann har,,
ka bil mann har, osv osv.... penger er makt....
Sist endret av murdlih; 30. oktober 2010 kl. 13:43.
Hvorfor ikke gjøre det enkelt og kjøpe merkeklær fra butikker i utlandet? footlocker.com,drjays feks har mye fett til 1/3 av norsk pris..
Jeg går med klærne jeg vil selv,driter i moter trender etc. syntes WESC og JL er grusome merker og er bare for trendhorer.
Litt artig han som kommenterte DC sko.. jeg skatet i det for 10år siden og liker fortsatt og gå med DC sko fordi de er behagelige og slitesterke,uten at jeg snuser,har strikk rundt buksa eller noe annet av den grunn..
Jeg bruker klær fra Rocawear,Coogi,Gucci,Versace,Lacoste,Polo Ralph Lauren,Louis Vuitton,Southpole,Ecko etc..
Hvorfor jeg bare kjøper merkeklær? fordi jeg kan? jeg føler meg vel i klærne. det er vel det viktigste?
Det blir det samme med klokker og smykker. har hatt gullkjeder i over 100k klassen og samme med klokker som koster godt over 100k. det er ikke for og få en status ute blant folk,men fordi JEG har likt tingen.
Dyreste klesplagget jeg har kjøpt var en ltd edition jakke til nesten 20k.. akkurat der ser jeg i ettertid at det var litt overkill :P
Sist endret av Fashen; 30. oktober 2010 kl. 14:28.
gullkjeder til over 100k hørtes ufattelig harry ut, jeez

ved mindre det er noe ala dette

http://farm4.static.flickr.com/3039/2373667324_00c9601b82.jpg
Sist endret av slimp; 30. oktober 2010 kl. 15:20.
Sitat av slimp Vis innlegg
gullkjeder til over 100k hørtes ufattelig harry ut, jeez

ved mindre det er noe ala dette
Vis hele sitatet...
et gullkjede til 100k trenger ikke være verken stort eller harry. skal ikke gå vidre inn på hvordan kjeder etc det har vært men de aller fleste syntes ikke det var harry (inkludert "godt voksne" folk som syntes alt er harry hehe)
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Kan ikke alle bare gå med det de vil?

Sossene kan gå med DC genserne sine, og ikke-sossene kan gå med Cubus genserne sine.

.
Vis hele sitatet...
DC ER ETT BRETT MERKE! IKKE SOSS DIN SATANS IDIOT!

fettfolk som går i skate/snow klær uten engang å ha ett brett.
ska ta på meg harley klær å kjøre buss mann!
Sitat av RATIC Vis innlegg
DC ER ETT BRETT MERKE! IKKE SOSS DIN SATANS IDIOT!

fettfolk som går i skate/snow klær uten engang å ha ett brett.
ska ta på meg harley klær å kjøre buss mann!
Vis hele sitatet...
Ta deg en chillpill a. dc er jo ikke engang et brettmerke det var opprinnelig et skomerke,derav dc shoeco..men ja det var for skatere/snowboardere..
nå er dc uheldigvis blitt et sossemerke.synd men sant..

forøvrig går jeg i Lacoste uten og spille golf.. :P
Sist endret av Fashen; 3. november 2010 kl. 19:35.
Sitat av RATIC Vis innlegg
DC ER ETT BRETT MERKE! IKKE SOSS DIN SATANS IDIOT!

fettfolk som går i skate/snow klær uten engang å ha ett brett.
ska ta på meg harley klær å kjøre buss mann!
Vis hele sitatet...
Men definisjonen på en soss er vel en person som går med dyre klær. Og DC er vel ikke akkuratt et billigmerke?
Sitat av ragedAsian Vis innlegg
Men definisjonen på en soss er vel en person som går med dyre klær. Og DC er vel ikke akkuratt et billigmerke?
Vis hele sitatet...
Det er ikke COOGI,Southpole,Etnies,Phat Farm eller Rocawear heller men ser ingen sosser med det?


soss=lettere tilbakestående person som kjøper det som er hipt og trendy fordi det er hipt og trendy for og fremstå som hip og trendy (det må selvfølgelig være dyrt for og være hipt og trendy)
Sist endret av Fashen; 3. november 2010 kl. 19:49.
Men disse skate gutta, har ikke de tendensene til sosser? Alltid nye klær hver sesong til mangfoldige tusen fordi det er kult osv.
Sitat av ragedAsian Vis innlegg
Men disse skate gutta, har ikke de tendensene til sosser? Alltid nye klær hver sesong til mangfoldige tusen fordi det er kult osv.
Vis hele sitatet...
Greit der har du faktisk et godt poeng.
skatere er minisosser.. ofte trendhorer de også. husker når jeg var skaterkid så var det AntiHero og AlienWorkshop som var the shit en periode så da hadde alle brett,klær etc fra de. :P