Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3893
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dere som har prøvd begge, hva vil dere si er forskjellen i virkningen på disse?

Angående
søvn
Angst
Tankekjør
Seroquel er kraftigere men har masse ubehagelige bivirkninger. Jeg tar atarax sammen med melatonin, noe som funker for meg med null bivirkninger
Enig med over, Serequel er meget effektiv mot søvnløshet og delvis på angst men er masse rare bivirkninger. Atarax er et antihistamin ja, det er vel egentlig en type allergimedisin. Slik som feks vallergan der man kan bli søvnig er en veldig vanlig bivirkning. Samme med atarax, bivirkningene kan være sløvende. Norn sier di får effekt andre ikke, her må du nesten teste selv, jeg kan ikke bekrefte at det er trygt for deg.

Serequel har jeg brukt en del mot søvn 25-50mg og har også brukt det mot opiat abstinenser under avrusning 25-100mg noen ganger ila dagen, man får klipt toppen på hekken for å si det sånn, men her ble jeg også plaget med bivirkninger av ymse slag. Atopisk eksem rundt øya, tørr i kjeften og tett som faen i nesa. Men men
Begynte på atarax til søvn for ikke så veldig lenge siden og det har funket greit for min del, men har hatt noen rare drømmer/mareritt som jeg ikke tror jeg ville hatt uten
Atarax funket ikke for meg mens seroquel er fantastisk for søvn før man får for høy toleranse
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av MittBrukernavn Vis innlegg
Atarax funket ikke for meg mens seroquel er fantastisk for søvn før man får for høy toleranse
Vis hele sitatet...
Hvor lang tid tok det før du utviklet toleranse og måtte gå opp i dose? Og tok du dem hver eneste dag da eller bare innimellom?
Seroquel har ikke rød trekant ifm førerkort, atarax har rød trekant og kan påvises.

Man har jo ikke lov å kjøre om man føler noe, men selve sedative følelsen ved Seroquel er egentlig bare en bivirkning, og ikke selve vitsen med Seroquel. Det er et langtidsvirkende medisin på lik linje som antidepressiva som skal dempe tankekjør etter hvert. Men da skal man opp i høyere doser som oftesr over 100mg daglig. Lave doser får man kun en sedativ virkning, forskjellig fra person til person.
Seroquel (kvetiapin) virker veldig bra for søvnen min. Som Darkbull er inne på så er søvn en bivirkning i seg selv, men det er pga. denne bivirkningen at jeg tar kvetiapin, så jeg tar derfor en svært liten dose. Ingen andre bivirkninger.

Atarax virket ikke spesielt bra for søvnen. Bivirkninger: Hangover med forhøyet angstnivå og nedstemthet/depresjon dagen etter. Aldri opplevd lignende. Fikk beskjed av legen om å slutte med den umiddelbart.
Anonym bruker
"Parallell Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av FuNcEd Vis innlegg

Serequel har jeg brukt en del mot søvn 25-50mg og har også brukt det mot opiat abstinenser under avrusning 25-100mg noen ganger ila dagen, man får klipt toppen på hekken for å si det sånn, men her ble jeg også plaget med bivirkninger av ymse slag. Atopisk eksem rundt øya, tørr i kjeften og tett som faen i nesa. Men men
Vis hele sitatet...
Jeg tar 700mg hver kveld. Bivirkningene var kjipe i starten, sleit med dårlig balanse, svimmelhet, dårlig hukommelse, tett nese, tørr munn og hjertebank, men alle bivirkningene forsvant helt etter ca. en måned. Merker ikke noen bivirkninger lenger. Blir fortsatt mongotrøtt om kvelden, men hangovern blir bedre etter en stund.

Jeg føler ikke Serequel gjør at jeg har mindre angst.