Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3962
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Hei jeg har noe spørsmål angående barnevernsinstitusjoner jeg føler jeg blir på en måte manipulert av de ansatte til og bli med på ting jeg ikke har så veldig lyst til f.eks skrive under på et ark som kan ha noe med saken min videre. Jeg lurer hovedsaklig på bruker de noe spesielle manipulerings teknikker for og lure oss på en måte hvile type ting burde jeg aldri godta eller høre på imens jeg bor på instutisjon hva bruker de å bløffe med hvilke skremmetaktikker bruker de?. Det kan hende det er bare paranoian min men jeg føler de har et manus eller noe de følger fordi det er noe sikkelig rart med de folka her
Bor selv på barnevernsinstutisjon å du har vel fått et hefte med dine rettigheter å sånt der. Men du må ikke signere eller gjøre noe av det de sier med mindre du vil. De kan ikke tvinge deg. Hvertfall her jeg bor så si de at jeg måtte ta urinprøve men etter litt research så trenger jeg ikke det med mindre ledelsen av bvinstuen vil gjøre det på tvang


Så du må spørre om du må eller ikke på de tingene de «tvinger» deg til å evt be de ringe ledelsen får så få riktige opplysninger
Hvis du holder deg edru er du kanskje mer klar over omgivelsene dine. Nei, de ønsker bare ditt beste.
Har selv vært i barnevernet og ble behandlet på en måte som ikke hører hjemme noe sted. Det Superspurv sier over om at de bare ønsker ditt beste er korrekt hvis man ser på overflaten. Og jeg håper det er korrekt under lupen også, for din skyld.

Kan jeg spørre hva som får deg til å føle disse tingene? Hva sier/gjør de i hvilke situasjoner som trigger det her?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Makkoman, du kan styrke oppholdet ditt med å lese mye generelt. Gjerne noe som og engasjerer
Det er god bruk av tid
Veldig godt tips fra Meaculpa. Hver natt på institusjonen leste jeg bøker og forsvant inn i verdener langt unna. Det var pausen jeg fikk, redningen. Anbefaler ikke å se sånn på det nødvendigvis, men å komme seg inn i bøker er verdifullt når du er i en sånn situasjon.
Barnevernet gjør ofte vondt verre, lyver gjerne til deg. Sosionomer har ikke peil på hvordan de skal hjelpe et menneske som er i en såpass ulik situasjon som dem selv. Ble satt på lukket intuisjon som 14 åring(alle andre var 16+) med isolat og holdesituasjoner i timesvis(var ikke utagerende) der armene dine blir bendt bakover og de sitter på deg i timesvis. Når de skriver rapport så dysser de alltid ned hva som egentlig skjedde og tidsperspektiv.

Skremselstaktikk er nr.1 for politi og barnevern når de ikkke har konkrete beviser å gå på, og lurer deg ofte til å underskrive ting som vil gå i deres favør.
Dem vil deg bare godt, men kan være lurt å lese igjennom før du skriver under. Har selv bodd på samme opplegg siden jeg var 13 til 20. Virker kjipt der og da men når man blir voksen og ser tilbake skjønner du at dem ville deg godt og at det kanskje ikke var så dumt. Dem gjorde mye rart med meg å, men jeg var veeldig utagerende. Tilbragt mye tid i fengsel etter det så best å skjerpe seg! Finn deg en hobby du kan loke med der inne så går det bedre hehe
Les deg opp på Lovdata.no, bvl. Og se hva som gjelder ifht hvilken paragraf du har vedtak på.
Har du fått advokat? Husker ikle noe særlig til reglene rundt dette lenger, men mener man skal få tildelt en advokat. Da kan du prate med h*n og spørre om ting før du skriver under noe hvis du ikke skjønner hva alt betyr på papiret du får.
I tvangsprotokoller unntatt offentligheten (isolat, holdesituasjoner) sto det mye løgner for å stille dem i bedre lys. Når det gjelder timer du ligger bendt med armene bak på ryggen, og at jeg hadde slått en ansatt i ansiktet(stor boler, skjedde aldri) for å beskytte at han tok ulovlig halsgrep på meg og løftet meg fra stuen til rommet mitt (jeg var 14 år).

Fikk sjokk når jeg leste bunken med papirer jeg hentet ut fra barnevernet mange år senere, så mye løgner og ting jeg ikke kjenner meg selv igjen i.

Finn ut hvem du kan stole på, men vær skeptisk. Ikke skriv under på noe du ikke er 100% sikker på.

EDIT: Bor du på lukket institusjon får du automatisk advokat gratis hvertfall.
Sist endret av newuser; 21. februar 2021 kl. 22:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Trådstarter
Sitat av newuser Vis innlegg
I tvangsprotokoller unntatt offentligheten (isolat, holdesituasjoner) sto det mye løgner for å stille dem i bedre lys. Når det gjelder timer du ligger bendt med armene bak på ryggen, og at jeg hadde slått en ansatt i ansiktet(stor boler, skjedde aldri) for å beskytte at han tok ulovlig halsgrep på meg og løftet meg fra stuen til rommet mitt (jeg var 14 år).

Fikk sjokk når jeg leste bunken med papirer jeg hentet ut fra barnevernet mange år senere, så mye løgner og ting jeg ikke kjenner meg selv igjen i.

Finn ut hvem du kan stole på, men vær skeptisk. Ikke skriv under på noe du ikke er 100% sikker på.

EDIT: Bor du på lukket institusjon får du automatisk advokat gratis hvertfall.
Vis hele sitatet...

Har ikke hatt tia til og komme inne på freak på noen dager men ja jeg har fått tildelt gratis advokat og jeg er på tvangs paragrafet så det vil si Akuratt nå er jeg innesperret i 2 uker fordi de mistenker at jeg kommer til og rømme jeg er på høyrisiko rus & adferd mener jeg en av de ansatte fortalte meg
Imellom interesser
Sitat av newuser Vis innlegg
Fikk sjokk når jeg leste bunken med papirer jeg hentet ut fra barnevernet mange år senere, så mye løgner og ting jeg ikke kjenner meg selv igjen i.

Finn ut hvem du kan stole på, men vær skeptisk. Ikke skriv under på noe du ikke er 100% sikker på.
Vis hele sitatet...
Samme. Inkludert tvangsprotokoller signert av Fetter Anton.
Sitat av Makkoman Vis innlegg
Hei jeg har noe spørsmål angående barnevernsinstitusjoner jeg føler jeg blir på en måte manipulert av de ansatte til og bli med på ting jeg ikke har så veldig lyst til f.eks skrive under på et ark som kan ha noe med saken min videre. Jeg lurer hovedsaklig på bruker de noe spesielle manipulerings teknikker for og lure oss på en måte hvile type ting burde jeg aldri godta eller høre på imens jeg bor på instutisjon hva bruker de å bløffe med hvilke skremmetaktikker bruker de?. Det kan hende det er bare paranoian min men jeg føler de har et manus eller noe de følger fordi det er noe sikkelig rart med de folka her
Vis hele sitatet...
De har retningslinjer og "manualer" de følger når de skal snakke med barn om forskjellige ting, vil kanskje ikke kalle det maniplering i så fall ikke bevist. Bodde selv på inst og helt alene med ansatte, største helvete i verdenen, gjorde alt værre enn bedre for og si det sånn. Dont let them break u!
Så lenge man oppfører seg pent pleier man å kunne få seg litt privilegier som å kunne gå ut. Det forutsetter at du kommer tilbake selvfølgelig. Ta det en dag av gangen, det varer ikke for alltid.
De manipulerer deg ikke, de forsøker å vise deg hva et normalt liv innebærer. Har erfaring her selv, og det har ingenting med å gjøre at du blir manipulert. Noen ganger må du gjøre ting du ikke liker, sånn er det for de som bor i ''normale'' hjem også.

Grunnen til det er jo fordi at du er blitt tatt ut av en situasjon som ikke er bra for deg. De vil fortsette å forsøke å hjelpe deg, selv om du kanskje ikke ser på det som hjelp, til tross for hvordan du motsetter deg eller synes. Det er en del av greia.