Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2164
Anonym bruker
"Løpende Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan går jeg frem? Hvor oppretter jeg wallet, og hvordan går jeg frem til selger? Er forberedt på å måtte sende ID men er det noen sjanse for at den kan misbrukes? Fører jeg det opp på selvangivelsen selv eller står det automatisk som formue siden man verifiserer med ID til selger?

Hvilken app eller enkel nettside kan jeg følge med på "raten" eller valutaverdien ala sånne aksjegrafer og hvordan finner jeg evn kjøpere når jeg vil selge igjen?
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bruker localbitcoins, synes d er enkelt.

Du kan følge verdien på tradingview

jeg bruker electrum, enkelt å smidig wallet.
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sturla på bitmynt.no skal visst være pålitelig og enkel og grei å ha med å gjøre.
Anonym bruker
"Løpende Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Bør jeg opprette wallet og konto på localbitcoins fra kryptert ip adresse og mail eller kan jeg bruke min vanlige siden jeg uansett må sende ID for å få handle? Er det noen risiko for uønsket sporing og overvåkning kryptoformuen og eventuelle salg/kunder som man bør være obs på?
Anonym bruker
"Løpende Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sturla på bitmynt.no skal visst være pålitelig og enkel og grei å ha med å gjøre.
Vis hele sitatet...
Takk har hørt om han men tenkte å starte med bare et par tusen å se hvordan det går. Den sida er minstepris 5000 ser jeg, men har sett han har konto på localbitcoins også.
Er det noen billigere selgere eller ligger alle seriøse på samme og holder seg til valutaverdien?
Sturle er en av Norges største Krypto investorer så han er trygg å kjøpe fra for å si det sånn. Localbitcoins er det jeg bruker og er ganske fornøyd med det. Der kan du kjøpe, selge og oppbevare bitcoins.
Anonym bruker
"Løpende Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Sturle er en av Norges største Krypto investorer så han er trygg å kjøpe fra for å si det sånn. Localbitcoins er det jeg bruker og er ganske fornøyd med det. Der kan du kjøpe, selge og oppbevare bitcoins.
Vis hele sitatet...
Halla ok så man trenger ikke wallet i tillegg hvis man bruker local bitcoins? Hvordan får jeg solgt hvis jeg vil selge senere og ikke har noen rating som selger?
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Halla ok så man trenger ikke wallet i tillegg hvis man bruker local bitcoins? Hvordan får jeg solgt hvis jeg vil selge senere og ikke har noen rating som selger?
Vis hele sitatet...
Du kan selge til Sturle. Han kjøper også.
Jeg har bruker på coinbase. Verdens største exchange for krypto valluta. Bitcoin har den siste 2-3 ukene steget i jevnt tempo. Lag bruker og kjøp bitcoin. Enkel prosess.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Halla ok så man trenger ikke wallet i tillegg hvis man bruker local bitcoins? Hvordan får jeg solgt hvis jeg vil selge senere og ikke har noen rating som selger?
Vis hele sitatet...
Nei, du trenger ikke en wallet. Men det kan være kjekt å bruke en annen lommebok, og tumble bitcoins hvis du skal bruke det på noe ulovlig.
Det er ikke så vanskelig å kjøpe bitcoin. Som andre har nevnt er Localbitcoins en god start, og som mange andre har jeg selv hatt mange gode erfaringer med å både kjøpe og selge til Sturle.

Merk at Sturle som andre norske, legitime aktører nå er bundet av hvitevaskingsloven, så du må gjøre deg til kjenne med identifikasjon for å kunne kjøpe eller selge bitcoin med han.

Og dersom du skal ha bitcoins liggende en stund anbefaler jeg sterkt å laste ned en bitcoin-lommebok. Det er 100 ganger tryggere enn å ha det liggende på Localbitcoins eller andre slike steder hvor det er en risiko for at hackere kommer inn på kontoen din, eller til og med på systemet til hele tjenesten.
Anonym bruker
"Løpende Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja jeg skal først og fremst ha det liggende en stund å se an markedet over tid, 6mnd, et år, to år, vet ikke spørs på markedet. Men la oss si jeg føler meg trygg på bitcoins etter hvert og bruker halve lønna hver måned på å kjøpe bitcoins, disse selger jeg igjen jevnlig når jeg ser det lønner seg. Er dette noe som ville vekka alarmen for hvitvasking eller hos politiet? Det er ikke ulovlig det men jeg bare vil ikke komme på noe radar anyway. Hvordan er det med selvangivelsen?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja jeg skal først og fremst ha det liggende en stund å se an markedet over tid, 6mnd, et år, to år, vet ikke spørs på markedet. Men la oss si jeg føler meg trygg på bitcoins etter hvert og bruker halve lønna hver måned på å kjøpe bitcoins, disse selger jeg igjen jevnlig når jeg ser det lønner seg. Er dette noe som ville vekka alarmen for hvitvasking eller hos politiet? Det er ikke ulovlig det men jeg bare vil ikke komme på noe radar anyway. Hvordan er det med selvangivelsen?
Vis hele sitatet...
Når man kjøper over en viss sum så må du skrive det opp på selvangivelsen. https://www.skatteetaten.no/bedrift-...rtuell-valuta/
One of the good guys
2rs1's Avatar
Sitat av GoSætra Vis innlegg
Jeg har bruker på coinbase. Verdens største exchange for krypto valluta. Bitcoin har den siste 2-3 ukene steget i jevnt tempo. Lag bruker og kjøp bitcoin. Enkel prosess.
Vis hele sitatet...
Støttes. Coinbase er en seriøs aktør som har holdt på å mange år.

Jeg ville også vurdert www.nbx.com, en norsk exchange jeg har hørt mye bra om.