Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 10545
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg bruker Wim Hof pusten og det er så herlig. Jeg slapper og og stiger litt opp. Jeg blir roligere på sammme tid som jeg får økt energi. Kjenner som ingen forstyrrer meg. Jeg kan gjøre dette til kroppen stivner. Men mest behagelig er det når du bare blir «tømt i hodet».
Men også her blir jeg innhentet av «nedturen». Den er ikke kraftig og jeg mistenker at den sitter i hodet.
Saken er bare at dette er så himla behagelig.
Jeg før konsentrasjon.
Men er redd for miste det.

Ruser meg ikke utenom dette. Bruker ikke narkotika eller alkohol. Noe kaffe da men tidligere på dagen + snus av og til.

Kan noen si litt om rusen på Wim Hof metoden? Og hcorfor det kommer en liten nedtur her også?
Alle former for "rus" enten naturlig eller ikke har en nedtur.
Så ja, om det er slik vi er skrudd sammen vil ikke en pusteteknikk reparere hodet vårt, men kun hjelpe oss der og da. Føler med deg

Resten sitter dypt inne og man må ransake sinnet sitt for å ha sjanse til å få bukt med det. Åpenbart så veit jeg ikke hvordan man gjør det... Lurt på det samme i flere år. Tenker at noen ting må man lære seg å leve med, og syntes du er heldig som har funnet noe som virker for en stund i hvert fall
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ser på det som med raske karbohydrater. Spiser man med rask karbo får man raskt stigende glukose nivå og energi, men det går også raskt og mer merkbart ned igjen siden stigningen og synkingen er rask. Spiser man heller fiber og slow carbs får man samme energi inntak men stigningen går raskere, kurven varer lenger på toppen og går saktere og gradvis ned igjen så man ikke plutselig føler seg kjempe sliten.

Med dopamin bør det i forhold til min logikk være på samme måten. Det er bedre å bygge et jevnt bra nivå av dopamin og glede, selvom det tar lenger tid (finne drømmejobben, få til drømmelivet, bli ferdig med huset man bygger og kan leve i harmoni på, hva som helst av ting som genererer langvarig lykke og tilfredshet), enn å bare drive å tilføre kjappe dopaminrush som fra rus, adrenalin osv.

Nå er jeg ikke så kjent med wim hof men har drevet med yoga noen år og opplever at etter en god stund med fast yoga så var mitt daglige tilfreds og lykkenivå høyere på fast basis. Det betyr ikke at vi som mennesker kan unnslippe å føle oss nedfor for det er en menneskelig og naturlig følelse, men i mitt hode er det bedre å jobbe for de langsiktige fordelene og ikke ta snarveier for kjappe og intense oppturer. Da sier det seg selv at nedturen merkes bedre og.