Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 20981
Jente 20

Begynte med cannabis for rundt 2 år siden, i tarten brukte jeg lite i hver joint, men må nå øke mengden ofte for å få samme virkning.

Hvor mange gram er det vanlig å ha i hver joint? Jeg har ikke vekt å lurer på om det er lurt å begynne med det?
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Ikke noe fasitsvar her, du tar det etter smak og behag
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Det er så klart ingen fasit. Det beste er å prøve seg frem og heller ta flere
dagers- eller en ukes pause mellom hver blås for å bygge opp toleransen.
Og gjerne en lang pause innimellom

De fleste svar jeg har lest her inne ligger på 0,1 - 0,5 gram i hver joint blandet med tobakk,
som jeg vil anse som "vanlig". Også blandt mine venner og folk jeg har røyket med.

Personlig tar jeg ca 0,3 gram grønt i hver joint, en klump med ca størrelse som en fingernegl.
Røyker ca 70-80% av jointen, og røyker resten av sneipen når peaken har gått ned.

Og hvis jeg skal dele med fler enn to, tar jeg kanskje 0,5 g i en joint.

Invester i en vekt, kan kjøpes på alternative butikker eller billig på eBay
Sist endret av Chromatics; 8. juni 2018 kl. 11:18.
Pot: 0.75-1g pr jay, og nesten 1 hel sigg.
Hasj: 0.5-0.6 pr jay, og ca 1.75 sigg.
Selv bruker jeg bare grønt og bønne når jeg ruller joints. Har som regel i alt ifra 0,5 til 1g grønt og 0,2-0,3g brunt i jointene mine. Som sagt over meg så er det ikke akkurat noen fasit på dette, men om du ønsker det så kan du ta en toleransepause i noen uker så du kan bli høy med mindre hasj/cannabis.
Syns det er så mange som bare svir bort altfor mye, altså sløser. Mulig dette er en personlig greie, men jeg merker ingen bedre effekt av en 0.4 joner, kontra en 0.2. Jeg har nå benytta dette rusmiddelet daglig i ca 12 år, og jeg forholder meg til samme mengde uavhenging om det er gørnt eller brunt, mellom 0.1 - 0.2
Tror det ligger an på rundt 0,2-0,6 avgjørende av kvalitet og om det er flere som skal dele jointen.
Anonym bruker
"Rik Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
1 jay = 0.3 g og litt over en halv sigg
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg bruker 1/4-del av en sigarett og ca. 1g grønt. #mkultrabubbleftw
Når det er brunt så blir det 0,5g pr. sigarett uansett kvalitet.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg mente å skrive 0,5 g grønt...
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
0.2 er mer enn nok for meg, enten om det er weed eller hasj - har røykt i over 4 år.
0.2 - 0.4g blir litt mer med grønt da jeg kutter tobakken helt.

Jeg har røyka i 8 år og er til tider innrøyka som faen, men da er det bare å ta en liten pause i 2-3 dager så funker alt fjell igjen.
Nå røyker jeg sjelden joints mer, men når jeg gjorde så var det fra 0,3 g og opp som var standard alt ettersom hvor mange som skulle fyre. Om vi var flere om jointen så var det vanligvis halv grammer mekk. Alt det her gikk på øyemål. Kan ikke huske noen gadd å dra frem vekta med mindre det var snakk om salg.

Man vil jo at shitten skal vare lengst mulig, men samtidig vil man jo bli mest mulig sten på minst mulig shit.
▼ ... over et år senere ... ▼
0,1-2 hasj 04-05 bra grønt for å bli skækk med toleranse i pipe da hasj og grønt
420 all the time
Hash cat's Avatar
0,3 gram hasj og en sigg. Hvis jeg skal røyke grønt så skal jeg røyke reint, alt fra 0,5 og oppover.
Sist endret av Hash cat; 7. mai 2020 kl. 01:25.
Anonym bruker
"Ydmyket Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skal man bli ordentli skekk mekker man en 0,6 brunt
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når jeg røyker hasj alene:
Når jeg røyker daglig 0,3-0,4 - gjerne 6-7 jointer på en lang kveld
uten toleranse blir jeg grisefjern av 0,05-0,1
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røyka fast i rundt 10 år, aldri brukt noe mer enn 0.2-0.4 avhenging av kvalitet.
Greia er å ta toleransepauser fra tid til annen, slik at du ikke må opp i 1g per joint, som jeg kjenner en del som gjør.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det er kjipt å si det, men øyemål på 3.nattings midt på natta er ofte 0,5+

Toleransepauser er kjempesmart

en 0,3 er også nok egentlig, jo mer du mekker inn, jo bedre må du mekke det

ellers blir det dårlig trekk, og du har faila anz
Sist endret av meaculpaUIO; 7. mai 2020 kl. 02:23.
Lenge siden nå, men standard var vel 0.5g i en city-joint.
Standard med j er 0,5 ish i øyemål med søstrs mi ellers går det alt fra 0,1-0,7 i bong
ca 2-3 i grønt røyker rent og lager en megastor en. Toleransen er jævla høy tenker å bytte rusmiddel en periode
Sitat av storetårn Vis innlegg
ca 2-3 i grønt røyker rent og lager en megastor en. Toleransen er jævla høy tenker å bytte rusmiddel en periode
Vis hele sitatet...
Den tankegangen der er den som gir cannabis gateway-drug ryktet. Eneste fornuftige å gjøre er å ta pause, eller trappe ned, for med en slik toleranse vil en brå pause kunne føre til helt jævlige svette problemer som kan gjøre at du tror du er avhengig. Så den beste måten å slutte på om man er i jobb er rett før helga, så kan du ha det litt jævlig i fred. Var det sånn når du begynte å røyke at du tenkte å røyke til det ikke gav deg noe, for så å hoppe videre til andre rusmidler?
Det er jo textbook måte å bli knarker på.
Hva slags fordel har du av å bytte rusmiddel fordi du har gjort deg selv innrøyka?
Kan det være at du heller har noen underliggende problemer du burde ta deg av i stede, eller har du bare bestemt deg for at det er uholdbart å ikke være rusa?
Tenkte du bare å hoppe rett på heroinen da? Eller kanskje bli pilleknasker? Eller føler du deg så sløv at det frister å kvikkne til med stimulanter?
Det er som sagt bare en tullete idé kontra å ta en toleranse pause som jeg virkelig håper at du heller velger.
Ønsker deg uansett lykke til!
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av knert1 Vis innlegg
Den tankegangen der er den som gir cannabis gateway-drug ryktet.
Vis hele sitatet...
Som du selv sier er jo dette kun ett rykte...
Skal man snakke gateway-drugs så er faktisk nikotin og alkohol det de aller fleste begynner med, men folk tenker ikke over det ettersom det er lovlige rusmidler.

Ellers er jeg enig med det du sier, det å bytte til andre typer narkotika bare pga toleranse er idiotisk.
Røyka siden slutten på 70-tallet
Mer enn 0,3 er bortkasta.
Trenger du mer, skaff deg bedre varer.
Sist endret av slitenRealist; 7. mai 2020 kl. 07:54. Grunn: Stavefeil
420 all the time
Hash cat's Avatar
Sitat av Vargas Vis innlegg
Lenge siden nå, men standard var vel 0.5g i en city-joint.
Vis hele sitatet...
Hva er en city-joint?
Halvgram i en joint er perfekt for meg +1 til
Sitat av Hash cat Vis innlegg
Hva er en city-joint?
Vis hele sitatet...
En vanlig røyk som du tømmer uten å ødelegge den og fjerner filteret i, så fyller du på med mekk og eget filter.
Da ser det ut som en vanlig røyk og du kan røyke den uten at det ser ut som en joint.
I min erfaring brenner city-joints utrolig dårlig og fort. Bortkastet spør du meg, det er i så fall bedre å lage en liten og kompakt jay med vanlige papes (OCB).
Rizla er for tykt og brenner fort og ujevnt
Sist endret av krystallkongen; 7. mai 2020 kl. 10:03.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
I min erfaring brenner city-joints utrolig dårlig og fort. Bortkastet spør du meg, det er i så fall bedre å lage en liten og kompakt jay med vanlige papes (OCB).
Rizla er for tykt og brenner fort og ujevnt
Vis hele sitatet...
Det gjør de, ofte sideburn og halve innholdet har falt av innen du når bunnen, men i nødens stund så funker det meste.
Har selv brukt city metoden når jeg ikke har hatt noe slags papes tilgjengelig.
Blårizla eller Big Ben synes jeg faktisk fungerer mye bedre, men ordentlige papes er å foretrekke.
Slipper heldigvis å bry meg om det på en stund da jeg har en hel kartong med RAW stående fra juletider jeg ikke har fått starta å bruke engang.
Har røyka av og på i 20 år, og er i godform en hel dag med null komma ett gram.
Sitat av voktern Vis innlegg
Har røyka av og på i 20 år, og er i godform en hel dag med null komma ett gram.
Vis hele sitatet...
Det kan godt hende du blir i godform av et gram, men en hel dag? Neppe
Sitat av voktern Vis innlegg
Har røyka av og på i 20 år, og er i godform en hel dag med null komma ett gram.
Vis hele sitatet...
Hahahah det nekter jeg og tru på. Du blir ikke skækk i en hel dag når du har røyka i 20 år på 0,1 vettu, det skjer ikke. Du kan ikke engang være fjern en hel dag på 1 jay med 0.5 heller.
2-5 timer kan jeg forstå, men hele dagen? Vrøvl.
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Hahahah det nekter jeg og tru på. Du blir ikke skækk i en hel dag når du har røyka i 20 år på 0,1 vettu, det skjer ikke. Du kan ikke engang være fjern en hel dag på 1 jay med 0.5 heller.
2-5 timer kan jeg forstå, men hele dagen? Vrøvl.
Vis hele sitatet...
Kanskje han er en liten spjæling på 20 kilo? Da blir 0,1g plutselig ganske mye
2 mnd siden kuttet ut tobakk. Før var det ca 0.5-0.7 g brunt til 1.5 lucky, og slike kunne det som regel gå 5-10 stykker av pr dag. Nå deler jeg et gram brunt i ca 38-42 deler og blir skev på en sånn piece på «penn» (ca 0.025) som klemmes flat og legges i en dry herb atomizer, kammer med coil med glødetråd. Ikke vaping det, da det blir bare en askeklump igjen av piecen.
Har også røyket i gjennomsnitt over 8g pr dag, sammenghengende i 8 uker, med tobakk. Og ja, var skikkelig god bønne. Snakk om sløsing!
105 kilo og veltrent, og jo - jeg er i fin form på 0,1 en hel dag. Åpenbart ikke ballefjern, men fin og godt tilstedeværende rus. 0,1 gir meg fire fem greie skyer med grønt, og ti med brunt på vaporizer - mengden fordeles derfor utover dagen.
Smoking flower will make you high fast, and THC levels in your blood will peak within a half hour of your first puff. Then, you’ll stay around that peak for another half hour before you start to taper off. From after the first hour, your high will diminish fairly quickly until you no longer feel the effects of THC. Again, that ranges, but a typical taper runs about another hour, putting the total length of your high from flower at about two hours, give or take.
Vis hele sitatet...
https://hightimes.com/health/how-lon...eed-high-last/

Full effects of the herb can often be felt in a mere quarter of an hour. After that, the experience starts to mellow out and will wind down over the course of the next one to three hours.
Vis hele sitatet...
https://herb.co/learn/how-long-does-weed-high-last/

Inhaling weed is the most popular method for ingesting it. It’s also one of the fastest and most efficient ways to get lit. Expect to stay high for about 2 hours after breathing in your weed. Many tokers report feeling residual or “afterglow” effects for up to 6 hours afterward, especially in folks with lower tolerances.
Vis hele sitatet...
https://merryjane.com/culture/how-lo...u-make-it-stop

Varighet:
2-4 timer ved røyking, 4-10 timer ved spising
Vis hele sitatet...
https://rusopplysningen.no/cannabis

Rusen varer i ca 2-4 timer. Etter dette kan man fortsatt ha nedsatt minne, koordinasjon o.l. i 24 timer.
Vis hele sitatet...
https://www.rustelefonen.no/2010/08/...er-hasj-rusen/

Kan umulig være vanlig cannabis du røyker da om 0.1 gjør deg fjern i 24 timer... Isåfall må det være noe super sjuke saker som ingen andre enn deg har tilgang på
Sitat av voktern Vis innlegg
105 kilo og veltrent, og jo - jeg er i fin form på 0,1 en hel dag. Åpenbart ikke ballefjern, men fin og godt tilstedeværende rus. 0,1 gir meg fire fem greie skyer med grønt, og ti med brunt på vaporizer - mengden fordeles derfor utover dagen.
Vis hele sitatet...
Jeg var kanskje litt upresis. Jeg er selvfølgelig ikke fjern i 24 timer. Men om jeg røyker første gang klokka 13, igjen klokka seks, og deretter klokka ni - har jeg en fin og god rus til jeg legger meg. Helt ordinære varer.
0.1 er ca 5 piecer på «penn» for meg, 2-4 timer fjern x5 = 10-20 timer skev det da...
Anonym bruker
"Ond Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røyket ca 8 år, bruker 0,06 til mornings, 0,08 til hverdags, 0,10 til kvelds, og 0,12 til nattings. døgnforbruk ca 0,5-0,6g.

Bruker vekt hver gang så ikke dosene bare blir større og større.
Funker fjell og blir like fjern hver dag.

Samme doser om det er brunt eller grønt.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg bruker normaltsett og rulle en feit en med rent grønnt i. Men så tar jeg bare 1-2 trekk av den. Å legger den i glassbeholder med kork på.

Så er det bare å ta den opp igjenn så 2 nye trekk når jeg føler for det. En så joint kan nesten vare en uke for meg
Pleide å røyke 0.3 - 0.5g brunt eller 0.4 -0.7 grønt per joint. Nå om dagen får jeg ikke tak på noe, har ikke røyker på en god stund nå. Har vel ikke hatt noe å røyke på siden februar. Neste gang jeg røyker blir heftig for å si det sånn
Røkt cannabis i 5-6 år, alltid holdt meg til Rizla-joints med 0,06-0,08. Har alltid vært nok for meg.

Kan hende det skyldes min forkjærlighet for psykedelika (som øker virkningen av cannabis varig), samt tilgang til prima kvalitet. Skjønte heller aldri vitsen med å kaste bort penger ved å røyke mer enn 1 gram om dagen med skyhøy toleranse.

Heldigvis fikk jeg nok vett i hodet til å slutte. Cannabis legger et tungt lokk på personlig utvikling og ambisjoner.
Hvordan inntar dere hasjen/marihuanaen dere som røyker 0,06 og 0,1 av gangen?
Om jeg skulle mekket ut 0,1 gram hasj i tobakk hadde jointen bare smakt sigg og jeg hadde nok ikke blitt særlig fjern heller..
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Hvordan inntar dere hasjen/marihuanaen dere som røyker 0,06 og 0,1 av gangen?
Om jeg skulle mekket ut 0,1 gram hasj i tobakk hadde jointen bare smakt sigg og jeg hadde nok ikke blitt særlig fjern heller..
Vis hele sitatet...
Dama mi røyker disse mengdene, oftest rundt 0,1 og under, blir bong, blir for mye waste med j
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
Dama mi røyker disse mengdene, oftest rundt 0,1 og under, blir bong, blir for mye waste med j
Vis hele sitatet...
I bong kan jeg skjønne at 0,1g holder, men de gangene jeg har bonget ender jeg med å bonge typ hvert 10-15 minutt. Synes rusen varer kortere, selv om det ikke gir mening. Kanskje det er fordi bongen smeller så hardt med en gang og da virker man ikke fjern når det mest intense er over

Holder meg til jointer jeg, elsker ritualet og røykingen
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Hvordan inntar dere hasjen/marihuanaen dere som røyker 0,06 og 0,1 av gangen?
Om jeg skulle mekket ut 0,1 gram hasj i tobakk hadde jointen bare smakt sigg og jeg hadde nok ikke blitt særlig fjern heller..
Vis hele sitatet...
Petterøes Blå rulletobakk med Rizla-papir. Jointen brenner saktere enn hvis man skulle mekke med sigg, så sånn sett får man bedre utnyttelse av mekket. Likte aldri pipe eller bong fordi, som du sier, man blir glad i ritualet av å rulle en joint.

I bunn og grunn kommer det an på personlig hjernekjemi og formålet med røyking, samt kvaliteten på cannabis og toleranse. For meg har formålet aldri vært å bli ballefjern og stirre i PC-skjermen som en zombie. Poenget var å få ro i sjelen - minske tankekjøret og få muligheten til å bli oppslukt i det jeg holder på med, hva enn det skulle være. Jeg har også bestandig vært påpasselig med å ikke forstyrre homeostase alt for mye, prøver å ta vare på hjernen.

Jeg har hatt perioder der jeg røkte mer, men det endte som regel med at jeg fikk større toleranse, brukte mer penger på mindre nytelse og utviklet paranoia, sosial angst og giddesløshet.
Sitat av knert1 Vis innlegg
Den tankegangen der er den som gir cannabis gateway-drug ryktet. Eneste fornuftige å gjøre er å ta pause, eller trappe ned, for med en slik toleranse vil en brå pause kunne føre til helt jævlige svette problemer som kan gjøre at du tror du er avhengig. Så den beste måten å slutte på om man er i jobb er rett før helga, så kan du ha det litt jævlig i fred. Var det sånn når du begynte å røyke at du tenkte å røyke til det ikke gav deg noe, for så å hoppe videre til andre rusmidler?
Det er jo textbook måte å bli knarker på.
Hva slags fordel har du av å bytte rusmiddel fordi du har gjort deg selv innrøyka?
Kan det være at du heller har noen underliggende problemer du burde ta deg av i stede, eller har du bare bestemt deg for at det er uholdbart å ikke være rusa?
Tenkte du bare å hoppe rett på heroinen da? Eller kanskje bli pilleknasker? Eller føler du deg så sløv at det frister å kvikkne til med stimulanter?
Det er som sagt bare en tullete idé kontra å ta en toleranse pause som jeg virkelig håper at du heller velger.
Ønsker deg uansett lykke til!
Vis hele sitatet...
Gateawayen er tatt mange år siden kjørt et regime mellom amfetamin og cannabis i 2 år nå 3 måneder av på. ja primært innrøyking. jepp er uholdbart og trenger noe å lindre psykisk lidelse med som er prøvd behandlet utallige ganger før.
meste av hasjen er indica så om du røyker 0,04 med bra hasj blir du skækk men mer trenger du egt ikke om man røyker litt sativa blir man nesten ikke skækk men om man røyker en stor j med sativa blir man ganske høy mens med indica trenger man ikke mye og man vil heller ikke føle mye indica like bra som mye sativa
Spørsmålet denne tråden stiller er litt misvisende. Er da færreste som bruker flere gram i en joint, det høres bare slitsomt ut. I stedet burde ordet gram være byttet ut med desigram eller milligram.