Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2139
Hei. 54 årig Stavangergutt. Er smertepasient på 18’ året og har spist alt av smertepiller og plaster hele tiden. Ønsker nå vedrørende ned/avtrapping å prøve å røke mariuana (uten tobakk) da jeg har ikke røykt på 13 år��.
Hvordan gjøres dette ? Hvor stor mengde må je satse på?
Kan noen svare på noe av dette skulle jeg blu glad.
Legen min er imot alt av Cannabis
Sist endret av Veggen; 30. juli 2019 kl. 01:16. Grunn: Fjernet regelbrudd
Jeg kan ikke hjelpe deg med å få tak i det. Tror ikke forumreglene tillater det heller, for den saks skyld. Rent teoretisk sett kunne man jo f.eks. undersøkt park og bar-livet i sine umiddelbare omgivelser.

Angående hvordan - er det selvfølgelig uendelig mange måter å røyke på. Hvis du får tak i "grønt"/weed kan du røyke det ganske enkelt uten tobakk i joint/pipe/bong. Med "brunt"/hashish er det litt mer komplisert da substansen likner kitt/leire og ikke er optimal for å røykes på egenhånd. Du må nesten se metoden an på hva du får tak i først og fremst, men jeg kan jo nevne at det greieste hadde vært å investert i en mindre pipe da dette er noe du kan pakke med både det ene og det andre.
Mengden du trenger er ikke verre enn 0.1-0.2G om du får absorbert det på en effektiv måte. Begynn med for lite og heller øk doseringen ettersom du trenger det. Det beste er om du får tak i en liten vekt til sånt. Juvelvekt kanskje? Det er ganske enkelt å finne ut mengder og doseringer om du får mål på hvor mye ett enkelt gram er. I hasj vil et enkelt gram være ca. på størrelse med en ert, med noe mer variasjon i 'grønn' form.

Håper du finner det du trenger, har selv familie som er i smerter men grunnet mangel på lovlighet og tilgjengelighet på disse midler må klare seg med 'konvensjonell medisin' og alle bivirkninger det medfører.
Sist endret av zykonaut; 30. juli 2019 kl. 01:27.
Trådstarter
5 1
Takker @zykonaut for gode svar�� Fikk svar på det meste.��
Tror du kan gå utenom legen din og få resept på marihuana fra Bedrocan, fra en Lege i Nederland og hente selv på apotek der nede. En jeg vet om som får det for PTSD, han betaler ca 8800,- for 130 gram.

Kjenner ikke til detaljene desverre, men vet det er mulig.
Cannabis kan fungere bra mot smerter alt ettersom hva slags smerter man har. Det er vanligvis canbabis med mye CBD som blir brukt mot smerter. Problemet er at cannabis som man får kjøpt rundt omkring inneholder nesten aldri nok CBD.

De vanligste alternativene for å skaffe seg cannabis med CBD er derfor å kjøpe hampolje i Sverige, hente weed med CBD i Nederland eller det de fleste gjør etterhvert, å dyrke selv.

Hvis dine plager blir lindret av cannabis uten CBD kan det enkleste være å lære seg å bruke darknet og bestille fra selgere i Norge. Det innebærer riktignok en liten risiko for å bli tatt.

Vekt får du på ebay til en femtilapp.
Trådstarter
5 1
[quote=KnutAnkhAton;3521262]”Cannabis kan fungere bra mot smerter alt ettersom hva slags smerter man har. Det er vanligvis canbabis med mye CBD som blir brukt mot smerter. Problemet er at cannabis som man får kjøpt rundt omkring inneholder nesten aldri nok CBD.”


Problemet mitt er at jeg ikke har fått prøvd det ut ennå. Er på tankestadiet og mener at all tablettdriten jeg har spist oppgjennom årene (som ikke virker skikkelig på smertene) må være mer usunt enn en plante fra naturen?. Men vet ikke hvordan jeg skal få teste dette ut?
Hasj eller mariuana?
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du har spist oxycontin i 18 år, så må du selvsagt trappe dette ned på vanlig måte. Cannabis vil ikke hjelpe mot morfinabstinensene som kommer.
Trådstarter
5 1
Neida, ikke problem. Smertene er problem. Tablettene virker ikke lenger. Høres rart ut men har hatt heavy doser som jeg snart er trappet av.
Tabl. Virker ikke. Reseptorene er fylt opp sier legene.
Du kan bake ut hasjen/weeden i matvarer.

Bruker selv gelatinkapsler med kokosfett fast selv. Slipper du utsette lungene for noe som helst..

Gir ofte en tyngre funksjon enn ved inntak røyk. Utnytter cannabisen bedre. Holder over lengre tid for egen del med edibles.
Reseptorene dine er fylt opp og derfor vil du oppleve å få kraftige abstinenser av oxy. Å røyke tar ikke vekk disse plagene. Det hjelper absolutt med litt røykings men man kan ikke bytte ut oxy med thc da dette er vidt forskjellige reseptorer.

Du kan selvfølfelig bruke Marihuana til å selvmedisinere men du kommer ikke bort fra å enten trappe ned extremt sakte eller ha kraftige abstinenser pga oxy i høye doser.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Ikke noe problem å røyke hverken brunt eller grønt rent, gjort det hver dag i mange år.

Jeg bruker flaskebong, med grønt sier det seg selv, med brunt tar jeg bare av bitte små biter å klemmer de flate, det brenner best, store klumper blir bare bortkastet kull, men flate biter brenner over hele.

Når det kommer til smerte så syntes jeg røyking hjelper på dette men ikke i nærheten like stor grad som opiater. Jeg røyker for å holde meg frisk fra Ulcerøs kolitt, samt at jeg har adhd med angst, å røyking på kvelden gjør at jeg kan sove og slippe angst (mye tankekjør når jeg skal sove), gjort dette i mange år å slipper da å putte i meg allslags medisiner som gir kreft, samler vann, adhd medisiner (dvs amfetamin), sove medisiner som gjør meg groggy til langt utpå neste dag etc. Gleder meg virkelig til denne planten blir legalisert medisinsk her i landet, lykke til

Edit, ser det skrives om cananabis i mat, det funker absolutt men med røyking så virker det med engang og du er bare påvirka noen timer, mens med i mat tar det lang tid før det virker, å er du uheldig er du kanakas i ett døgn etterpå, krever også større mengder enn ved røyking. Jeg røyker hver eneste dag 1-2 timer før jeg skal sove, å klarer meg med ca 6g brunt i året, rent på bong (hold inne trekka leeenge) uten tobakk. Grønt varer noe mindre da det antenner lett med krever mer mengder i gram føler jeg for å gi lik effekt.
Sist endret av deGrønne Skoger; 30. juli 2019 kl. 16:24.
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Men vet ikke hvordan jeg skal få teste dette ut?
Hasj eller mariuana?
Vis hele sitatet...
Ta deg en tur til Nederland. Der kan du få det du trenger på resept fra en Nederlandsk lege eller handle cannabis på coffeshop. Det finnes noe få coffeshops som selger cannabis med CBD. Jeg kan legge ut en liten liste hvis det er interessant.

Mange hyggelige rolige plasser å besøke i Nederland hvis man har lyst til å bare slappe av. Selv henger jeg mye på strendene langs vestkysten.

Har selv sluttet å røyke og anbefaler å spise cannabis som har blitt varmebehandlet eller bruke en vaporizer. Er sunnere og gir en mer behagelige effekt.
Hva som passer best må man bare prøve ut. Ved riktig bruk av spiselig cannabis øker man opptaket 2 1/2 ganger. På den annen side har jeg hørt om smertepasienter som får best lindring med å røyke fordi det er den beste metoden i forhold til spesifikke virkestoffer som har vært gunstig for dem.
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av deGrønne Skoger Vis innlegg
Ikke noe problem å røyke hverken brunt eller grønt rent, gjort det hver dag i mange år.

Jeg bruker flaskebong, med grønt sier det seg selv, med brunt tar jeg bare av bitte små biter å klemmer de flate, det brenner best, store klumper blir bare bortkastet kull, men flate biter brenner over hele.

Når det kommer til smerte så syntes jeg røyking hjelper på dette men ikke i nærheten like stor grad som opiater. Jeg røyker for å holde meg frisk fra Ulcerøs kolitt, samt at jeg har adhd med angst, å røyking på kvelden gjør at jeg kan sove og slippe angst (mye tankekjør når jeg skal sove), gjort dette i mange år å slipper da å putte i meg allslags medisiner som gir kreft, samler vann, adhd medisiner (dvs amfetamin), sove medisiner som gjør meg groggy til langt utpå neste dag etc. Gleder meg virkelig til denne planten blir legalisert medisinsk her i landet, lykke til

Edit, ser det skrives om cananabis i mat, det funker absolutt men med røyking så virker det med engang og du er bare påvirka noen timer, mens med i mat tar det lang tid før det virker, å er du uheldig er du kanakas i ett døgn etterpå, krever også større mengder enn ved røyking. Jeg røyker hver eneste dag 1-2 timer før jeg skal sove, å klarer meg med ca 6g brunt i året, rent på bong (hold inne trekka leeenge) uten tobakk. Grønt varer noe mindre da det antenner lett med krever mer mengder i gram føler jeg for å gi lik effekt.
Vis hele sitatet...
Røyking vær dag, så holder det med 6g i året? Regner med du skrev feil?
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Røyking vær dag, så holder det med 6g i året? Regner med du skrev feil?
Vis hele sitatet...
Nei faktisk ikke. Skal sies at jeg alltid har reagert veldig sterkt på cannabis, alltid vært den som pæsa ut etter 2 trekk mens resten av gjengen røyka hele jointen å satt å gama etterpå når jeg var ung. Men 6g pluss/minus er for meg ett års forbruk til nattings 365 dager i året. Å med ADHD så hjelper det ikke å "bli litt chill" for å sove, har det rent i bongen, små flate fliser til jeg blir så tura at jeg bare MÅ legge meg, sovner tvert, å våkner før vekkerklokka i 5-6 tiden på mårran dønn opplagt og fresh, ikke noe bakfjern eller sove ballefjern til langt uttpå ettermiddagen for min del.

De jeg kjenner som også røyker, ler også av mitt lave forbruk akkuratt som jeg ikke skjønner hvordan folk klarer å spise opp en grammer på en kort kvelding.... da hadde jeg for min del vært på en 3 ukers syre tur i sammenligning.

Har røyka i hvertfall 10år så toleranse har jeg "også".... på min måte antageligvis.
Sist endret av deGrønne Skoger; 30. juli 2019 kl. 17:19.
Sitat av Damokles65 Vis innlegg
Hei. 54 årig Stavangergutt. Er smertepasient på 18’ året og har spist alt av smertepiller og plaster hele tiden. Ønsker nå vedrørende ned/avtrapping å prøve å røke mariuana (uten tobakk) da jeg har ikke røykt på 13 år��.
Hvordan gjøres dette ? Hvor stor mengde må je satse på?
Kan noen svare på noe av dette skulle jeg blu glad.
Legen min er imot alt av Cannabis
Vis hele sitatet...
Kan ikke svare på cannabis biten da etter jeg sluttet røyke klarte jeg ikke, jeg prøvde med maja/gress, men fikk gi opp.

Jeg gikk også mange år på oxy/fentanyl plaster, men jeg gikk cold turkey for at jeg fikk for meg dette ikke var bra, noe ikke legen syntes var smart i ettertid.
Det tok ca 5 dager før det værste gav seg. når jeg merket at jeg fortsatt var plaget med sterke smerter begynnte jeg heller med tramadol/nobligane i depot form.
Etter 2/3 år trappet jeg ned disse med paracet.

det er som flere sier her, ingen vei utenom tror jeg, men sakte nedtrapping er å foretrekke, hvis du ikke vill ligge på soffan å vri deg i smerte 5 dager som jeg gjorde, smertene du har fra før føles 10x forsterket når abstinensen står på, trapp heller ned.

det er mye viljestyrke, akkurat som med alt annet avhengig skapende, men ikke vanskelig om man vill.

lykke til å håper du blir kvitt opiatene ( nesten 50 selv )
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Cannabis egner seg dårlig som smertelindring ved store smerter (altså det som ikke kan kureres med paracet), men kan fint være ett godt alternativ kontra langvarig bruk av sterke smertestillende om det er avhengigheten du prøver å erstatte.
Det er dog individuelle forskjeller og forskjeller i hva som foråsaker smertene, slik at det kan være du vil få nok lindring av cannabis.

Cannabis har en forholdsvis svak rus (utenom de første gangene) i forhold til feks oxy, og du vil nok måtte lage ekstrakt for å dempe de værste abstinensene i begynnelsen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Cannabis egner seg dårlig som smertelindring ved store smerter
Vis hele sitatet...
CBD er spesielt effektiv mot nevropatiske smerter. Dette er smerter hvor opiater ofte ikke er veldig effektive

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Cannabis har en forholdsvis svak rus (utenom de første gangene) i forhold til feks oxy
Vis hele sitatet...
Cannabis er mye forskjellig. Det er mye cannabis som selv ved røyking gir en langvarig heftig rus selv med bruk over lang tid. Hvor vidt man venner seg til rusen er også veldig individuelt.

Cannabis med CBD vil gi mindre rus og denne effekten vil opptre forskjellig alt ettersom hvor mye CBD det er i forhold til THC. Hvis forholdet er 1:1 vil man typisk oppleve svak rus i 15 til 30 min før dette går over. Hvis CBD innholdet er høyere vil man oppleve liten ruseffekt rett etter inntak, men man kan merke svimmelhet og en svak psykoaktiv effekt med høyere doser.
Er ikke noe helsepersonell person, men lest litt om hva som kan hjelpe. Når en røyker kan en bli oversensitiv, få øderlagt forsvarsmekanismer (måter å distansere seg fra følelser) og få reduserte evner til å filtrere bort negative ting folk sier. Når en slutter blir en mer sårbar knyttet til nevnte problemer. Dette er sekundær problemene på siden av den rene fysiske abstinensen og selve vane og impuls problematikken. En risikerer tilbakefall pga sekundær problemer.

Pga dette, er det på distrikt psykriatiske sykehusene en mulighet for innleggelse, med spesial behandling rusproblematikk. Da vil du være i et miljø der du ikke skader ditt sosiale omdømme, at du ikke pådra deg nye psykiske problemer og andre problemer frem til en har rusen ute av kroppen. En vil også ha tilgang til medisiner for å takle både abstinens og de psykiske plagene som kommer ved avrusing. En må aktivt jobbe med seg selv for sette opp mekanismer å takle at folk kan snakke negativt (filtrering) hvis det skulle forekomme, å sette opp forsvars mekanismer for å gjøre seg selv emosjonelt stabil, gjenopprette mekanismer for realitets sjekking for å unngå vrangforestillinger hvis slike problemer kan være relevant, … etc. En kan i ettertid av innleggelsen få behandling av dps mens en bor hjemme, eller få privat terapi for å gjenopprette og stabilisere mekanismene.

Obs trodde det var snakk om mariuhana. Det samme gjelder for pillebruk. En kan få innleggelse for avtrapping
Sist endret av pitara; 1. august 2019 kl. 18:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.