Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4857
Fått utskrevet en resept på 25 stk 10mg sobril av legen siden jeg skal ut å reise denne uken.

Long story short:

Rusa meg veldig mye, hadde et psykotisk anfall, slutta med det meste av rus etter dette, angsten ble mye bedre. Så var jeg på tur igjen i mars 2016 og fikk et nytt anfall. Denne gangen mye verre enn sist.

Var på guttetur her og drakk fra morgen til kveld en hel uke, med veldig lite søvn og mat. Sjakktrekk.. Så på hjemturen var det ikke mer alkohol på meg, fyllenerver fra kalkutta og på et av de siste flya bikka jeg over i en psykose/panikk anfall.

Skal ut å fly igjen nå denne uka 4 ganger så for sikkerhetsskyld har jeg fått meg en resept her.

Sliter med en del dagen derpå nerver om jeg tar den skikkelig ut, og generell sosial angst. Men er ikke så gale.. føler jeg lærte mye av sist anfall! Har på en måte møtt den verste frykten min og overlevd..

Uans, jeg vil utnytte denne pakken best mulig.

Har lest gjennom alle postene på forumet som inneholder sobril.

Har kommet frem til at jeg skal bruke medisinen til den første flyturen. Kommer til å poppe en pille ca 1 time før vi går om bord i flyet. og ved behov tar jeg en til på flyet.

Og så bruke den mot tømmermenn på turen..

Mod må gjerne slette tråden. Vil bare se om jeg får noen nye innfall vinkler.

Legen/apotekeren sa at jeg bare skulle ta 1-2 tabeletter ved behov under reisen.
Sobril tar ganske lang tid før det når maks plasmakonsentrasjon, så om det ikke er veldig lange flyreiser du skal ta vil det ikke ha noe for seg å ta det under selve flyturen. 1 time før som du sier er nok mer optimalt, og kanskje enda litt tidligere enn det for å være på den sikre siden.

Nå er ikke sobril av det sterkeste heller, så jeg vil kanskje anbefale deg å bare ta 2(eller flere) en liten stund før flyturen, og heller ta deg noen shotter når du er i lufta om det plutselig blir helt ille.
Etter min mening så er det ikke særlig smart å blande Sobril og alkohol, særlig ikke på et fly.
Det finnes mange tråder her hvor kombinasjonen benzo og alkohol blir diskutert.
Jeg ville tatt to Sobril to timer før flyturen, og ventet lenge med å drikke alkohol.
Klem fra Betty
Du skal fly 4 ganger denne uken? Lurer på hvor du skal om du må bytte fly så ofte.

Men uansett, sobril er ganske svake greier, om du får panikkanfall og psykose(?) så kommer angsten til å gå rett gjennom 10-20mg sobril. Om flyreisen er kort hjelper det lite å "poppe" en pille på flyet, da sobril ofte tar opptil 2 timer før det starter å virke.

Det som er bra med sobril i ditt tilfelle er at de sitter i ganske kort, om du våkner med fyllenerver en morgen kan du ta et par stykker, og fortsatt kunne stikke ut på fylla senere på kvelden uten at de påvirker hverandre. Om du deretter blander dem direkte med mye alkohol kan jeg love deg at du våkner med en fylleangst dagen etter som er 10 ganger sterkere enn vanlig.

Du får rett og slett bare kjenne litt på formen dagen du skal ut å fly,
Har testet sobril på fylla (ikke smart i know) sammen med noen venner 2 ganger den siste måneden. Begge kveldene har jeg mista hukommelsestapet litt noen timer, men dette har vært på fylla altså - og så blitt tilbudt sobril. Skal passe meg for å gå i den fella i Frankrike, så kommer til å gi pillene mine til reisefølget mitt just incase

Har ikke gjort noe spesielt crazy disse to gangene og blitt invitert ut igjen med de jeg var ute med som sa det virket som jeg kun hadde det moro.


Blir 4 flyginger på grunn av mellomlanding, og at det er en weekendtur som starter i morgen og hjem igjen søndag.

Vil det ha no for seg og ta 1 sobril i kveld bare for søvnen sin skyld? Denne sitter ikke i kroppen når jeg våkner i morgen?

Planen foreløpig er og holde seg til 2 stk ca 2 timer før avreise. Og ved tømmermenn og fyllenerver kanskje poppe en eller to og så begynne og drikke litt utpå kvelden, siden vi jo er å tur.

Tror ikke jeg får panikkangst, eller i alle fall ikke psykose denne gangen. Dette kom jo av festing nesten en uke i strekk med veldig lite søvn, og siste natta med drikking til typ 07 og opp igjen 09 og fly lange strekninger..
[quote=StreetSmart;

Vil det ha no for seg og ta 1 sobril i kveld bare for søvnen sin skyld? Denne sitter ikke i kroppen når jeg våkner i morgen?

[/QUOTE]

jo den har fremdeles effekt. piller er dritt på nesten alle mulige måter
jo den har fremdeles effekt. piller er dritt på nesten alle mulige måter
Vis hele sitatet...
Må si meg uenig i det. Det tar gjerne et par kanskje tre timer før full effekt av sobril, men så avtar også effekten greit etter ca 8 timer.
Kan vel være at det fortsatt finnes spor av sobrilen i blodet men som angstdemper eller for å roe ned så er det tilnærmet null effekt etter 8 timer. Dette basert på egne erfaringer.

Piller kan være veldig bra på veldig mange måter. Om en bruker pillene som foreskrevet så kan det være forskjellen på et liv fylt med angst og uro der en ikke fikser noe sosialt, til å klare å komme seg gjennom sosiale settinger på en grei måte eller å få roet ned når uroen herjer slik at en nesten blir sprø. Om det ikke var for at effekten raskt avtar ved regelmessig bruk skulle jeg spist sobril hver eneste dag

Bruker man sobril eller andre angstmedisiner som foreskrevet så kan virkelig disse pillene hjelpe til med å gi økt livskvalitet. En kan naturligvis ikke poppe en pille for alt, og en må fortsatt utfordre seg selv og sin angst men ja sobril og liknende er veldig bra brukt på rett måte.
Sist endret av frtoretang; 15. juni 2016 kl. 04:34.
Takk for gode svar og råd alle sammen.
Formen er ganske grei og flyturen i dag på litt over 1 time bekymrer meg ikke no særlig. Er litt i tvil om jeg skal ta en svak dosering på 10mg eller gå for 20 mg i dag for sikkerhetsskyld.
Vil gjerne bruke pillene rett og ha det slik som du nevner frtoretang. Så og utfordre frykten er nok ikke dumt.
Er bare 4 år siden jeg hoppet ut av et fly alene. Husker jeg vokste på det.

Er nok til hjemturen med eventuelle fyllenerver det kommer best med.
Får se hva jeg bestemmer meg for når det kommer til flyet som går kl 12..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bruker selv sobril til slikt formål.har ingen rushistorie eller stor �� forbruk,men jeg for min del må ha adskillig større dose en 10 mg for beroligende effekt. Ville tatt 25 mg 1,5 time før adgang. Da stiger etter min erfaring virkningen fortsatt under take of og en stund ut i reisen. 50 mg har jeg også brukt. Går helt fint det også. Ingen joddling eller stor ståhei men alarm senteret i hodet sover og man blir helt kul. Men jeg blir skrekkelig søvnig med 50 mg

Åja. Først nå ser jeg at du har landa trygt ☺
Sist endret av zondar; 9. juli 2016 kl. 23:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.