Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1755
God kveld.

Min gamle Boose øreplugg gikk i stykker. Har nå vurdert å investere nytt øreplugg, men trenger deres hjelp.

Har sett litt på Sennheiser og kom over denne her http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=779050#info Er denne til å anbefale? Noen som har denne og si hva du mener om den?

Hadde også vært fint om dere anbefalte andre in-ear øreplugg enn den jeg lenket til.

Budsjett: 0-999 kr

Takker så mye!
Som veldig glad i hard rock osv er mitt valg veldig enkelt. http://www.hifiklubben.no/Products/m...telefon-31141/ kan kanskje være verd en titt for deg også?
Philips Fidelio S2 og forgjengeren S1 har fått veldig gode resultater på mange tester.
Approved
Trådstarter
Glemte å nevne at jeg hører mest på trance/house musikk. Så mye bass er en fordel. Takk for forslaget creavator.
Shure se215 http://www.prisjakt.no/product.php?p=951368

Har dem selv og er velid fornøyd, de kommer også bra ut på tester. http://www.google.com/search?q=shure...e+se215+review
Sist endret av HuskaIkke; 4. september 2013 kl. 00:46.
Anbefaler alltid Jays A-Jays Three. Har dem selv og brukt de i over et år nå, ingenting å klage på. (Bortsett fra at ørepropper generelt har sugen ledning så man må bytte de minst 37 ganger i kvartalet.) Har faktisk byttet disse sjeldnere enn andre jeg har brukt så det kan jo være ett +..
Sist endret av Marr; 4. september 2013 kl. 00:49.
Approved
Trådstarter
Sitat av Marr Vis innlegg
Anbefaler alltid Jays A-Jays Three. Har dem selv og brukt de i over et år nå, ingenting å klage på. (Bortsett fra at ørepropper generelt har sugen ledning så man må bytte de minst 37 ganger i kvartalet.) Har faktisk byttet disse sjeldnere enn andre jeg har brukt så det kan jo være ett +..
Vis hele sitatet...
Ser ut til at blir ays A-Jays Three. Hvordan er bassen i disse? Ser mye positivt om den.
Sitat av Zirto Vis innlegg
Ser ut til at blir ays A-Jays Three. Hvordan er bassen i disse? Ser mye positivt om den.
Vis hele sitatet...
Mange mener det ikke er noe særlig til bass, andre mener det er topp. Bruker du de riktige tips'a som følger med i ulik størrelse, til dine ører, skal det bli bra.

Jeg er sikker på at mange mener det ikke er bass pga at de ikke får dem til å passe i øret, eller at de ikke presser de godt nok inn i øret. Jeg har aldri hatt noen problem med å få de til å passe, bare så det er sagt.

Disse øreproppene er kanskje ikke for de som bare fokuserer på bass (noe jeg gjorde før, man har vokst ifra), dette er ørepropper som gjengir lyden slik den skal være, så kan man jo eventuelt booste bass med en equalizer om nødvendig.

A jays four er samma, bare med kontroll
Skal du ha rimelige, men ekstremt gode plugger, så er det Klipsch du skal gå for.
Skal du ha av den litt dyrere sorten, så er det Shure som er ledende.
Approved
Trådstarter
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Skal du ha rimelige, men ekstremt gode plugger, så er det Klipsch du skal gå for.
Skal du ha av den litt dyrere sorten, så er det Shure som er ledende.
Vis hele sitatet...
Klipsch høres bra ut! Har lest en del om den, og kan si ble ganske overrasket over hvor god bass den har ++

Har tenkt å kjøpe denne versjonen Klipsch X7i. Har ikke IPhone, men Samsung galaxy S3, det er vel ikke mulig at microfonen passer til Android? Kortere sagt, den er vel ikke egnet til Apple produkter vel?
Hadde samme problemstilling som deg for en måned siden - endte med at jeg kjøpte Philips Fidelio S1 på tilbud hos Komplett; 500 kr - satt ned fra 800. Synes de fungerer greit, men vet ikke om jeg hadde giddet å kjøpe dem dersom de ikke hadde vært på tilbud.


Når det gjelder bassen er den helt OK - jeg bruker PowerAmp (eller hva det heter..) på telefonen, så jeg kan jo bare skru opp bassen der.
Sist endret av MBTI; 4. september 2013 kl. 02:18.
Sitat av Zirto Vis innlegg
Har sett litt på Sennheiser og kom over denne her http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=779050#info Er denne til å anbefale? )
Vis hele sitatet...
Sennheiser er aldri feil.
Jeg ville letet etter en litt billigere modell.
Det blir så kjipt å røske av kabelen og stå der med deler til 1000 kroner.
Selv har jeg Sennheiser hodetelefoner.
Jeg vil anbefale deg å prøve Sennheiser hodetelefoner.
Sennheiser er så nøytrale i gjengivelsen at å spørre etter bass er som å banne i kjerka.
Pass opp for etterligninger som det flyter over av på Internett.
10 EURO er ikke en pris du behøver å se etter.
Lyd er viktig.
Jeg har ikke noe problem med å betale for Sennheiser.
Approved
Trådstarter
Sitat av Jim114 Vis innlegg
Sennheiser er aldri feil.
Jeg ville letet etter en litt billigere modell.
Det blir så kjipt å røske av kabelen og stå der med deler til 1000 kroner.
Selv har jeg Sennheiser hodetelefoner.
Jeg vil anbefale deg å prøve Sennheiser hodetelefoner.
Sennheiser er så nøytrale i gjengivelsen at å spørre etter bass er som å banne i kjerka.
Pass opp for etterligninger som det flyter over av på Internett.
10 EURO er ikke en pris du behøver å se etter.
Lyd er viktig.
Jeg har ikke noe problem med å betale for Sennheiser.
Vis hele sitatet...
Har også hatt Sennheiser før. Hadde Sennheiser CX 400-II. Gikk i stykker den gang. Har lyst til å prøve noe helt nytt.

Er litt irritert at Klipsch X7i er for Apple produkter.. Både lyd kontrollen, og mic er egnet for apple.. Men har så jævlig lyst på den.

Har også sett på PHILIPS Fidelio S2. Ulempen med det er at den ikke har volum styring, heller ikke mic.

Er ikke så lett valg detta her..
Prøv disse: Nocs ns400U

Så god lyd du noensinne kan trenge(eller fra in-ear plugger). Bassen på disse er ikke akkurat blant de heftigste, men etter burn inn og med korrekte buds er det iallefall nok for meg uten bruk av equalizer.
Virker solid bygget, formen på høytalerne er flott om du har merkelig designa ører som meg, ledningen knyter ikke knuter, og den fungerer fint med android. De har bare en knapp (med mindre du kjøper iphone-versjonen), men den knappen kan programmeres sånn at du kan betjene en del forskjellige funksjoner med den.
Sist endret av Wilibald; 4. september 2013 kl. 04:27.
Approved
Trådstarter
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Skal du ha rimelige, men ekstremt gode plugger, så er det Klipsch du skal gå for.
Skal du ha av den litt dyrere sorten, så er det Shure som er ledende.
Vis hele sitatet...
Forresten hvorfor mener du at Klipsch er gode plugger som du nevner? og hvilken versjon av Klipsch anbefaler du?
Sitat av Wilibald Vis innlegg
Prøv disse: Nocs ns400U

Så god lyd du noensinne kan trenge(eller fra in-ear plugger). Bassen på disse er ikke akkurat blant de heftigste, men etter burn inn og med korrekte buds er det iallefall nok for meg uten bruk av equalizer.
Virker solid bygget, formen på høytalerne er flott om du har merkelig designa ører som meg, ledningen knyter ikke knuter, og den fungerer fint med android. De har bare en knapp (med mindre du kjøper iphone-versjonen), men den knappen kan programmeres sånn at du kan betjene en del forskjellige funksjoner med den.
Vis hele sitatet...

Beste man får fra plugger? Da må du virkelig oppdatere deg på markedet


Sitat av Zirto Vis innlegg
Forresten hvorfor mener du at Klipsch er gode plugger som du nevner? og hvilken versjon av Klipsch anbefaler du?
Vis hele sitatet...
Alle tester Klipsch deltar i, så vinner de, og det er virkelig ikke uten grunn.
Lyden er ekstremt god i forhold til prisen, god bass og generelt en opplevelse som er veldig positiv.

Jeg har testet ekstremt mye rart igjennom årene, alt fra det som skal være "ekstremt bra" til mer simple propper, men resultatet er alltid at Klipsch har en mer helhetlig lyd med hele perspektivet.

Selv har jeg brukt S3 i en årrekke, og hver gang proppene ble borte (flink som jeg er) så har jeg kjøpt meg nye S3.

Til Android så har du S4A, og det er av en eller annen grunn "toppmodellen" de har til Android. Disse er en oppgradert verson av S3. Jeg har ikke hørt de, men de får bare ros i alt av tester.


Det er i allefall min sterkeste anbefaling når du ikke har tenkt til å bruke så alt for mye på proppene.

Nylig gikk jeg over til Shure SE535, og lyden der er naturligvis bedre på alle tenkelige områder, men ikke så sinnsykt mye bedre mtp prisforholdet (10x prisen i forhold til S3)


Markedet er i allefall ekstremt stort, så kan være lurt å teste ut litt forskjellig også før du bestemmer deg.
Approved
Trådstarter
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Beste man får fra plugger? Da må du virkelig oppdatere deg på markedet




Alle tester Klipsch deltar i, så vinner de, og det er virkelig ikke uten grunn.
Lyden er ekstremt god i forhold til prisen, god bass og generelt en opplevelse som er veldig positiv.

Jeg har testet ekstremt mye rart igjennom årene, alt fra det som skal være "ekstremt bra" til mer simple propper, men resultatet er alltid at Klipsch har en mer helhetlig lyd med hele perspektivet.

Selv har jeg brukt S3 i en årrekke, og hver gang proppene ble borte (flink som jeg er) så har jeg kjøpt meg nye S3.

Til Android så har du S4A, og det er av en eller annen grunn "toppmodellen" de har til Android. Disse er en oppgradert verson av S3. Jeg har ikke hørt de, men de får bare ros i alt av tester.


Det er i allefall min sterkeste anbefaling når du ikke har tenkt til å bruke så alt for mye på proppene.

Nylig gikk jeg over til Shure SE535, og lyden der er naturligvis bedre på alle tenkelige områder, men ikke så sinnsykt mye bedre mtp prisforholdet (10x prisen i forhold til S3)


Markedet er i allefall ekstremt stort, så kan være lurt å teste ut litt forskjellig også før du bestemmer deg.
Vis hele sitatet...

Har allerede en Klipsch S4A liggende her som jeg kjøpte i dag. Ville bare høre dine synspunkter om pluggen.

Ellers er jeg storfornøyd med pluggen.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Om du ønsker produkter med god lyd eller som formstøpes etter øret ditt så anbefaler jeg disse in-ear monitorer.

Jeg ser nå på facebook at de har nye produkter, så nå har de noe jeg har letet lenge etter: Astell & Kern

Et svært profesjonelt firma når det kommer til lyd og ørepropper