Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  82 6397
Vågsbygd Handy, RSP, Bromstad Billionaires og EGO holder alle på med knallharde prosjekter som skal lanseres i løpet av det kommende året. Mye bra norsk rap hvis man greier å dra hodet ut av ræva og slutte å tro at alle artistene som eksisterer er Karpe Diem, Gatas, Jester og Herreløse.
Sist endret av Franklin; 23. mai 2010 kl. 17:27.
Etter å ha vært "borte" noen år fordi det gikk nedover med både miljøet og musikken har jeg faktisk begynt å kjøpe (nye) hiphop-plater igjen... kan anbefale:

N.A.S.A. - The spirit of Apollo
Q-Tip - Kamaahl The Abstract
DJ Vadim - Can't Lurn Imaginashun
RJD2 - The Colossus

...bare for å nevne noen.

Men oldschoolerne må nok lete i litt andre kanaler enn de man har vært vant til fra før for å finne frem til de artistene som har klart å beholde (og videreutvikle) "old school - ånden".
Elsker old-school jeg! det er det beste!
Liker denne sangen fra Too Short : http://www.youtube.com/watch?v=n1Fugly2txQ

Rappers Delight av Sugar Hill Gang er en klassiker Vil også anbefale Grand Master Flash - the message
Bra sanger det Jeg vil anbefale GangStarr- moment of truth Og GangStarr-Full clip!
Sitat av biggie4ever Vis innlegg
Er sikkert flere innleg av denne typen, men va skjer med musikken i verden ??
Er selv stor fan av orntlig hip hop slik som:B.I.G,2pac,Big L, Guru, Eminem, Dre osvosv. Er vell 1 av mine vennar som hører på samme musikk som meg, mens resten hører på "techno" som resten av Norge.

Er så uendelig flere som fortjener props for hva di har gjort og hva di gjør, en f.eks autotune sangeran lil-wayne osv. Hvor skal dette ende ? Ungene som vokser opp nå til dags blir selvfølgelig å høre det di hører gjennom media, venner osv, og som jeg har erfart blir ikke orntlig hip hop spilt på radioen og etc.

Når jeg kommer på fester er det som vanlig "techno" som blir spilt, og blir liksom ikke like gira selv om det som oftest er mye futt i techno sangene, tenker bare hvordan en fest med orntlig musikk hadde vært. Er greit at alle har musikk smak men skjønner ikke at flere ser budskapet og hvor flott den gamle hip hop musikken er. Hva mener dere ? Og hvor skal dette ende ? Jeg vet vertfall ikke.

Beklager skriveleifer

Hilsen Biggie4ever
Vis hele sitatet...
Er så sykt enig! endelig noen som forstår! KP til deg!

Dagens ungdom preges av uoriginalitet. istedetfor å vise innsats til å finne den rette musikken for seg selv, så velger de å la seg påvirke av det alle hører på. istedetfor å kanksje bruke wikipedia, limewire(ja, bedre å utforske der enn å se på the voice) o.l. til å finne sin type musikk, så lar de bransjen bestemme det for dem.

Det kan vel også skyldes det at om man er annerledes i ungdomstiden, så "er du ikke en del av gjengen". for at du faktisk skal omgås med de fleste rundt deg så "kreves" det at du hører på The Voice musikken og går med WESC-klær som alle andre(muligens jeg satt det litt på spissen, men håper dere skjønner poenget).

Jeg har siden ungdomskolen erget meg over hvorfor dagens ungdom hører på det de gjør, gjør det de gjør og kler seg slik de gjør. og det samme går igjen gang etter gang.

For all del, folk skal få lov til å gjøre som de vil, høre på det de vil osv, men på en annen side så er det fåtallet som hører på det de vil, de blir trendbevisst "tvunget" til å gjøre det samme som de andre rundt seg.


Jeg er sikkert på fest 4 ganger i året, hovedsaklig fordi jeg ikke trives med de brainwashed'e folka og delvis fordi alkohol ikke er noe spess for meg.

For dagens hip hop er IKKE hip hop. om du hører på clappinga, drumsa osv, så kan man likesågodt høre på techno, som du sier. alle de lydene er datalagede pisslyder.

Ta f.eks Lil Wayne. han har faktisk vært i bransjen i en del år, men har siden sin storhetstid ikke gjort stort mye selv. Bransjen mater han med musikken han skal spille, for at han skal praktisere det, fordi bransjen vet at artistene selv ikke har talent, men ved at de framstiller artistene som store stjerner, så selger det. Tør å påstå at Lil Wayne ikke har skrevet en eneste tekst selv eller valgt beats selv siden han ble stor.

Det er svært synd det er slik en dag idag. det tar opp plassen til de som faktisk har et talent, men de fleste av talentene idag passer ikke inn i den musikken som EMI, Sony osv vil at resten av verden skal høre på.


En kompis av meg fortalte meg om en forskning som han leste om(har ingen kilder, men tar han på sitt ord). Der hadde de testen intelligensen til folk og rangert det utifra musikksmak. De som kom best ut i testen, var de som hørte på klassisk musikk av den gammeldagse stilen. og de som nådde dypere enn bunnen, var de som nøyde seg med mainstream musikk.

Kanskje det er en sammenheng imellom det at de ikke er i stand til å finne sin egen musikk?


håper noen her er enig med meg!

beklager også for skrivefeil, dette ble skrevet i full fart!


mvh

imba
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
http://open.spotify.com/user/sondrek...iEd3Z8UZTrpjrQ

har samlet en del oldschool der, ettpar litt nyere artister og, men som jeg synes holder det "cleant".
Morsomt at folk her hyller Dr Dre som en bauta og inkarnasjon av gammel hip-hop når han får andre til å skrive tekstene og lage beatsene sine, før han klistrer sitt eget navn på sluttproduktet. Ikke engang den erkeklassiske Still D.R.E er en Dre-låt per se, han har kun programmert trommene - loopen er det Scott Storch som står bak og teksten har Jay-Z skrevet.

Det er bare å gi opp å snakke om at hip-hop er død, de som hevder noe sånt har ingen innsikt i miljøet utover det overfladiske de selv kritiserer.
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Sitat av Franklin Vis innlegg
Morsomt at folk her hyller Dr Dre som en bauta og inkarnasjon av gammel hip-hop når han får andre til å skrive tekstene og lage beatsene sine, før han klistrer sitt eget navn på sluttproduktet. Ikke engang den erkeklassiske Still D.R.E er en Dre-låt per se, han har kun programmert trommene - loopen er det Scott Storch som står bak og teksten har Jay-Z skrevet.

Det er bare å gi opp å snakke om at hip-hop er død, de som hevder noe sånt har ingen innsikt i miljøet utover det overfladiske de selv kritiserer.
Vis hele sitatet...
BIG-L er død, da han døde , døde også hip-hopen, neida. Men han var legendarisk, er ettpar artister som også klatrer høyt på listen enda.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Jeg hører på akkurtat samme musikk som deg, men når jeg er på fest er det deilig med litt techno!
Er så dritt kjedelig og komme på gangster party med 2pac og dr dree, er ikke noe party i rap!
Vis hele sitatet...

åjoda. er masse hip hop(ser at du nevner rap, men regner med at du godtar at jeg velger å sette hiphop i seg selv i fokus) som er bra til fester. Trenger ikke å høre på Black Moon - Buck Em Down eller Necro - I need drugs. mye cypress hill er bra til fest
Sitat av Franklin Vis innlegg
Morsomt at folk her hyller Dr Dre som en bauta og inkarnasjon av gammel hip-hop når han får andre til å skrive tekstene og lage beatsene sine, før han klistrer sitt eget navn på sluttproduktet. Ikke engang den erkeklassiske Still D.R.E er en Dre-låt per se, han har kun programmert trommene - loopen er det Scott Storch som står bak og teksten har Jay-Z skrevet.

Det er bare å gi opp å snakke om at hip-hop er død, de som hevder noe sånt har ingen innsikt i miljøet utover det overfladiske de selv kritiserer.
Vis hele sitatet...
Hip hop just died this mornin'
And she's dead, she's dead

Jeg tror Nas og The Game er noen av de få som fortsatt holder skiten oppe.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av biggie4ever Vis innlegg
mens resten hører på "techno" som resten av Norge.
Vis hele sitatet...
What? Jeg vil gjerne bo i det Norge du bor i
Sitat av biggie4ever Vis innlegg
Er sikkert flere innleg av denne typen, men va skjer med musikken i verden ??
Er selv stor fan av orntlig hip hop slik som:B.I.G,2pac,Big L, Guru, Eminem, Dre osvosv. Er vell 1 av mine vennar som hører på samme musikk som meg, mens resten hører på "techno" som resten av Norge.

Er så uendelig flere som fortjener props for hva di har gjort og hva di gjør, en f.eks autotune sangeran lil-wayne osv. Hvor skal dette ende ? Ungene som vokser opp nå til dags blir selvfølgelig å høre det di hører gjennom media, venner osv, og som jeg har erfart blir ikke orntlig hip hop spilt på radioen og etc.

Når jeg kommer på fester er det som vanlig "techno" som blir spilt, og blir liksom ikke like gira selv om det som oftest er mye futt i techno sangene, tenker bare hvordan en fest med orntlig musikk hadde vært. Er greit at alle har musikk smak men skjønner ikke at flere ser budskapet og hvor flott den gamle hip hop musikken er. Hva mener dere ? Og hvor skal dette ende ? Jeg vet vertfall ikke.

Beklager skriveleifer

Hilsen Biggie4ever
Vis hele sitatet...

Ordentlig hiphop som... Eminem??
Old skool?

Better not be slippin'

Sjekk ut Comptons Most Wanted og Ghetto Boyz
Old Skool og OG 2 the max.
Annet enn den jævla barne-tv musikken til Dre og den hvite tispa hans.


Forresten... definér techno.
Om du mener elektronisk musikk så finns den i rundt 120 sjangere og
hele Norge hører knapt på en eneste av dem.
Sitat av cos Vis innlegg
BIG-L er død, da han døde , døde også hip-hopen, neida. Men han var legendarisk, er ettpar artister som også klatrer høyt på listen enda.
Vis hele sitatet...
Helt enig med deg! Han var legendarisk! Men det var Guru også ! Mange legendariske rappere av den gamle "klassen" Som er døde! De aller fleste legender!

Sitat av Husemann Vis innlegg
Hip hop just died this mornin'
And she's dead, she's dead

Jeg tror Nas og The Game er noen av de få som fortsatt holder skiten oppe.
Vis hele sitatet...
NAS er bra! Men The game har noen bra sanger også Men synger en del om hvor mye penger han har og hvor jævlig livet hans har vært. Personlig liker jeg ikke det da! Men alle skal få lov til å høre på det de vil selv
kan egentlig techno kalles musikk? det er jo ikke det folk flest forbinder med musikk. Det som var bra med old school rap var jo at det hadde et budskap, handlet ikke bare om sex, dop og biler og piss som studio gansterne nå til dags rapper om. Men angående bra norsk rap som ikke er nevnt så bør man høre på Herreløse!! digg norsk rap på sit beste.
Ghetto boyz - My mind is playin tricks on me : http://www.youtube.com/watch?v=KutXyPEEbQs Elskern
For å nevne noen

A Tribe Called Quest
Brand Nubian
Public Enemy
NWA

Disse burde vere obligatoriske for folk som digger rap
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Franklin Vis innlegg
Morsomt at folk her hyller Dr Dre som en bauta og inkarnasjon av gammel hip-hop når han får andre til å skrive tekstene og lage beatsene sine, før han klistrer sitt eget navn på sluttproduktet. Ikke engang den erkeklassiske Still D.R.E er en Dre-låt per se, han har kun programmert trommene - loopen er det Scott Storch som står bak og teksten har Jay-Z skrevet.

Det er bare å gi opp å snakke om at hip-hop er død, de som hevder noe sånt har ingen innsikt i miljøet utover det overfladiske de selv kritiserer.
Vis hele sitatet...
Er det ikke slik at Dr. Dre bestemmer hvordan f. eks pianoen skal gå, også spiller pianisten det? Eller er det slik at Dr. Dre sier "her er trommene, lag noe fett oppå det"? At Dr. Dre har ghostwriters skal jeg ikke si noe på...
Straight outta compton!
ice ice baby
Her er noen rap artister/grupper som man bør ha i cd-kolleksjonen hvis man har et snev av respekt for seg selv:
Gangstarr, De La Soul, Jurassic 5, GZA (liquid swords albumet), Dead Prez, Heltah Skeltah (nocturnal albumet) og Fab 5, Madlib (Quasimoto med skiva the Unseen) og J-Dilla, Souls of Mischief, Cypress Hill, A Tribe Called Quest, eldre Dj Shadow (fra 1994 f.eks), Roots Manuva (Brand New Second Hand albumet er knall)...

Linker til en liten god bit innenfor Hip-Hop her også:
http://www.youtube.com/watch?v=nJorr8Pivu0

Personlig hører jeg egentlig lite på gangster-rap fra Vest-kysten fordi jeg syns det er så jævla ensporig og hjernedødt å høre om penger,dop og bitches dagen lang, det samme gjelder mainstream rappen.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Har en del god Hip Hop og Rap her: http://open.spotify.com/user/kosepaa...A6yoUW7yafBdeH
Sist endret av kosepaa; 7. juni 2010 kl. 15:30.
Dere som mener det ikke lages god hiphop lengre bør bare lete hardere. La meg komme med et eksempel:

Apollo Brown - Streets Won't Let Me Chill

http://www.youtube.com/watch?v=wqJ86-o5uyM

Albumet hans ligger på Spotify.
Techno kan kalles musikk, men ikke like bra som old school hip hop ass! Det skal sies! Men det kan kalles musikk
Easy e, dj screw, big moe, lil keke, lil C, de gamle sangene til bone thugs n harmony, Forsåvidt er jo alle de gamle rapperne døde, enten skutt eller drukket seg i hjel på hostesaft. peace
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Skogslarve Vis innlegg
Hvorfor i all verden har ingen nevnt Run DMC?
Vis hele sitatet...
Gikk gjennom threaden nå å lurte på den samme tingen

Sitat av Niccog Vis innlegg
Techno kan kalles musikk, men ikke like bra som old school hip hop ass! Det skal sies! Men det kan kalles musikk
Vis hele sitatet...
Litt uening der! Techno er for det meste bare dritt, brukes lite ekte instrumenter.
Så for meg er det ikke helt musikk, siden alt er så jevla dataredigert.
Eneste unntak må være The Prodigy som er JEVLIG kult! .
Istedet for å liste opp og ned med klassikere som sikkert allerede er nevnt (NWA, Warren G, LL Cool J, Wu-Tang Clan osv) slang jeg like godt sammen ei liste av mine favorittklassikere på Spotify.
Mobb Deep
Method Man
Big L
Wu Tang Clan
KRS-One
So on...

Sitat av CheGabba Vis innlegg
Gikk gjennom threaden nå å lurte på den samme tingen



Litt uening der! Techno er for det meste bare dritt, brukes lite ekte instrumenter.
Så for meg er det ikke helt musikk, siden alt er så jevla dataredigert.
Eneste unntak må være The Prodigy som er JEVLIG kult! .
Vis hele sitatet...
Det som er poenget med Techno? Det skal være datalyder.. gud
Sitat av advanced Vis innlegg
Mobb Deep
Method Man
Big L
Wu Tang Clan
KRS-One
So on...



Det som er poenget med Techno? Det skal være datalyder.. gud
Vis hele sitatet...
Ja det er jo akkurat derfor jeg ikke liker sjangern...
Sist endret av CheGabba; 20. juni 2010 kl. 22:11. Grunn: Skrivefeil
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Jeg mistenker sterkt at det dere tror er techno ikke er techno i det hele tatt. Det er ikke mye techno som er populært nå om dagen, det begynner å bli en gammel sjanger. House og pop i forskjellige varianter; ja, men ikke techno. Det er så typisk for folk som ikke liker elektronisk musikk å kalle alt for techno.

techno:
http://www.youtube.com/watch?v=ZG6ts...eature=related
Mye bra hip hop som blir laget as we speak. Å glorifisere nittitallshiphoppen kun fordi mye av det som er populært i dag kommer mer under RnB-sjangeren synes jeg blir teit.

Jeg personlig hører på hip hop både fra 80, 90 og 00-tallet. Jeg tror ikke det er Old School hiphop dere virkelig er ute etter, men heller hip hop som ikke spilles på The Voice.
99% av alt hip hop/rap som blir laget nå er buffa negere som viser fram penger, muskler og damer!
Sitat av CheGabba Vis innlegg
90% av alt hip hop/rap som blir laget nå er buffa negere som viser fram penger, steroider og damer!
Vis hele sitatet...
Sånn ja...