Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 5775
Hei alle sammen! Jeg er en ung mann som kommer til å vie 5 år av mitt liv til fremmedlegionen. Jeg har allerede ett par bekjente i legionen så jeg vet veldig godt hva jeg går til. Dette er ett valg jeg har kommet fram til etter ett par år i tenkeboksen.

Jeg har slitt lenge med å finne min plass i livet, og nå er jeg sikker på at jeg har funnet den.

Jeg er veldig godt kjent med legiones regler og rammer, og er sikker på at dette blir bra.
Jeg har tenkt til å reise til Frankrike å verve meg iløpet av de nærmeste måneder.

Det jeg ønsker at dere medFreaks skal hjelpe meg med er å komme meg ned til Frankrike.

Jeg holder til på vestlandet atm. Så ett innpass til Frankrike via England hadde kanskje vært en idè?

Ikke veit jeg hvertfall.

Hva er den beste måten å komme seg inn i Frankrike på uten veldig mye penger?

Jeg er ute etter den billigste måten å komme meg til ett vervingskontor for Legionen.
Jeg kommer til å lage en utfyllende blogg om mitt eventyr i legionen med bilder og video. Har vært i kontakt med en producer, som vurderer å lage en dokumentar om livet i Legionen for en Nordmann.

Jeg ser fram til å dele mine erfaringer med dere fremover.

Så til slutt, hva er den billigste måten å komme seg til ett vervingskontor for Legionen?

Dette er en plan som jeg kommer til å sette til livs iløpet av våren/sommeren.

Så hurtige og gode svar settes MEGET god pris på.
Haike

Forøvrig synes jeg det bemerkelsesverdig å finne sin plass i livet, i legionen. Men det sier bare litt om mitt snevre syn.
herregud så tøft! Lykke til der nede, og håper du poster blogg URL til dine kjære freaks!

Til spørsmålet så koster jo en enveis bilett med fly temmelig lite for tiden, så vidt jeg vet. Du kommer deg nok til England/frankrike for under 1000 lappen. Eventuellt har du DFDS båten til england, tar dog lengre tid.. Vet ikke hvordan det er med tog, men det burde jo også være en mulighet?

Sitat av Inspecta_Deck Vis innlegg
Haike

Forøvrig synes jeg det bemerkelsesverdig å finne sin plass i livet, i legionen. Men det sier bare litt om mitt snevre syn.
Vis hele sitatet...
Ja, det er bemerkelsesverdig! Jeg tror det kommer til å bli en utrolig opplevelse for deg TS!
Sist endret av random42099; 25. april 2010 kl. 03:12.
Bemerkelsverdig syns sikkert mange at mitt valg er

Dette er noe jeg har kommet fram til etter ett par år i tenkeboksen, og nå har jeg endelig klart å ta det store skrittet.

Jeg har bestemt meg for å gjennomføre dette og gleder meg veldig.
Ser store muligheter videre i livet etter en kontrakt i legionen.
Etter 3 år så får man tilbud om Fransk statsborgerskap, etter 15 år så får man pensjon fra Legionen.

15 år blir jeg antakeligvis ikke, men jeg blir nok værende lenge nok til å inneha både Fransk og Norsk statsborgerskap.

Men back til topic, billigste og letteste måten å komme seg til ett vervingskontor i Frankrike?
Du sier ingenting om hvor du bor, men det går et Norwegian fly 31 Mai ifra Oslo til Bordeaux til 299.
Utrolig kult opplegg!

Selv har jeg vurdert dette flere ganger i løpet av det siste året, men jeg har det vel for bra her i Norge ettersom jeg ikke har reist enda?
Jeg ser virkelig fram til å få vite mer om dette via dine opplevelser.

gibbe, jo det sier han.
Han holder til på vestlandet.

Prøv å finne et fly som går til Marseille, kontorene til FL ligger jo rett i utkanten av byen.
Å sjekke forskjellige reisedatoer på finn kan være en god idè.
Det samme kan det være å tråle gjennom massevis av restplasser.

Lykke til.
Lykke til! Har lest flere bøker og sett film fra Legionen og det er en ekstremt bra soldatutdanning og du får sykt mye erfaring samt at du får opplevd ting som få andre får gjort.
Vurderte å dra for et par år siden faktisk, men det ble nok det norske forsvar istedenfor, gitt.

Er det 2.REP du har tenkt deg i ?
Høres kult ut!

Kjøp deg en interrailbilett, da kommer du deg raskt og effektivt fram, du må bare komme deg til et annet land før du kan begynne å bruke den.

Lykke til!
Sist endret av didlek; 25. april 2010 kl. 12:12.
Gubbevaremegvel for en naivitet! Men du er ikke den første grønnskollingen som går inn der, tvert i mot. Det er svært få som vet hva de går til, egentlig. Samtlige som jeg kjenner kommer tilbake med mentale skader og alkolisme. Tøffe ytre sett, men med indre skader. Legionen former og deformerer.
Sitat av tynner Vis innlegg
Gubbevaremegvel for en naivitet! Men du er ikke den første grønnskollingen som går inn der, tvert i mot. Det er svært få som vet hva de går til, egentlig. Samtlige som jeg kjenner kommer tilbake med mentale skader og alkolisme. Tøffe ytre sett, men med indre skader. Legionen former og deformerer.
Vis hele sitatet...
This.

Dette er generation kill. Call of duty-generasjonen som tror krig er like kult som i Band of Brothers.

Jeg ser uansett ikke helt det store i å risikere livet sitt for folk og saker du sannsynligvis ikke kjenner.
Sist endret av Gamgee; 25. april 2010 kl. 12:34.
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
15 år blir jeg antakeligvis ikke, men jeg blir nok værende lenge nok til å inneha både Fransk og Norsk statsborgerskap.
Vis hele sitatet...
Bare så du vet det: Dersom du tar imot tilbudet om fransk statsborgerskap må du oppgi det norske. Dobbelt statsborgerskap er det AFAIK bare barn av foreldre med forskjellige statsborgerskap som kan ha, i tillegg til noen svært få unntak.
Sist endret av meitemark; 6. mars 2022 kl. 03:21.
Virker kult, hadde aldrig klart det sjølv etter og ha sett Escape to the Legion Virker dog interesant, men tog er jo ein grei måte og reise på, Hasikesentralen til vg?
Sist endret av FpsDog; 25. april 2010 kl. 12:36.
vær lørdag i hele mai kan du reise fra bergen til Nice for under 400kr med norwegian
samme fra stavanger bare at der er det billigst på søndager i mai og første søndagen i juni.
Nice er jo ikje så alt for langt vekke fra Marseille, hvor fremmedlegionen har sitt hovedkvarter.

resten av juni,juli, august så er det ganske dyrt og reise til frankrike generelt for da er det sesong der
Jeg synes det er flaut at man romantiserer profesjonelle leiemordere og drapsmenn.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hva syns legionen om at man legger ut bilder og video på en blogg?
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg synes det er flaut at man romantiserer profesjonelle leiemordere og drapsmenn.
Vis hele sitatet...
Fordi metrosexuelle menn med brylkrem i ansiktet som aldri har bodd en dag i felt, er så mye mer å romantisere.
jeg trur fyren kommer til å få seg en overraskelse om det er actionfyllt hverdag han forventer seg dog. legionen i dag er noe helt annet enn legionen f.eks 50år siden.
De sender ikke så mange soldater til "krigsoner" lengre, og det er temmerlig rutinemessig tjeneste.
Men vil man bort så vil man bort
Sist endret av MrBlåtann; 25. april 2010 kl. 13:23.
Er du klar over at fremmedlegionen er en høyst spesialisert militær enhet på minst samme nivå som jegere i det norske forsvaret?
Og fremmedlegionen består av flere enheter?

Det tilsier at oppdragene kan være svært varierende og det medfører ikke riktighet å karakterisere dem som profesjonelle leiemordere og drapsmenn.
Uavhengig av ditt syn på nødvendighet av det militære så er dette er å ta alle under en kam.

Man trenger feks. ikke å være noen drapsmann for å vokte oppskytninger av raketter og romferger ved ESA.
Ei heller om man vokter kongen etter å ha vervet seg for så å ende opp i garden.

Edit: De har også fredsbevarende styrker stasjonert rundt om i verden, slik som FN også har.
Er FN soldater også drapsmenn og leiemordere?
Sist endret av Knask; 25. april 2010 kl. 13:25.
Støtter fullt og helt ditt valg. Hadde jeg hatt friske bein så hadde jeg mest sannsynlig gjort det samme. Det og velge utradisjonelt og ut ifra eget hjerte enten det går bra eller dårlig i lengden står det respekt av. Husk at det er bedre å angre på noe du har gjort enn på noe du aldri har gjort.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Er du klar over at fremmedlegionen er en høyst spesialisert militær enhet på minst samme nivå som jegere i det norske forsvaret?
Vis hele sitatet...
Fremmedlegionen opererer ikke som en enhet, men er inndelt i regimenter med ulike arbeidsoppgaver. Med ansiennitet og stå på-vilje får du sikkert innpass i mer spesialiserte regimenter som 2. REP med tiden. Før det så har det å være legionær absolutt ingenting med spesialstyrker å gjøre. I stedet blir du mishandlet, trakassert, julet opp og hjernevasket av befalet ditt. Nå er ikke dette akkurat et supernytt fenomen i forhold til militærtjeneste, men siden flesteparten av de som verver seg enten er lykkejegere, eventyrlystne eller naive ungdommer så legger de sjeldent fingrene mellom for å behandle deg som absolutt dritt for å forme deg til den tanketomme dronen de har behov for.

Jåleriet og de arkaiske tradisjonene er for øvrig også en vits, og får Garden til å virke som en øvelse i kreativ utfoldelse.

Ellers så vil jeg som vanlig henvise til denne tråden, som burde besvare de fleste spørsmål.
Sist endret av Franklin; 25. april 2010 kl. 14:14.
Sitat av Franklin Vis innlegg
Før det så har det å være legionær absolutt ingenting med spesialstyrker å gjøre. I stedet blir du mishandlet, trakassert, julet opp og hjernevasket av befalet ditt.
Vis hele sitatet...

Bullshit!
Dette er utgått fra fremmedlegionen for lenge siden!


Jo, det har det har faktisk en hel del med spesialstyrker å gjøre
i følge en kompis av meg som har vært spesialjeger i forsvaret og free-lans leiesoldat.
Han har flere venner som enda er i legionen og disse skal være minst like kompetente som det han er. (2. falskjermregiment med spesialfelt innen antiterror)
Fremmedlegionen har blitt ekstremt mye bedre både militært og med tanke på behandling av soldatene.
Avstraffelse ved bruk av vold er strengt forbudt, istedet får de heller soldaten til å ta armhevninger.
Sist endret av Knask; 25. april 2010 kl. 14:28.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Bullshit!
Dette er utgått fra fremmedlegionen for lenge siden!


Jo, det har det har faktisk en hel del med spesialstyrker å gjøre
i følge en kompis av meg som har vært spesialjeger i forsvaret og free-lans leiesoldat.
Han har flere venner som enda er i legionen og disse skal være minst like kompetente som det han er.
Fremmedlegionen har blitt ekstremt mye bedre både militært og med tanke på behandling av soldatene.
Avstraffelse ved bruk av vold er strengt forbudt, istedet får de heller soldaten til å ta armhevninger.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke fullt så negativ som han før meg her, men fremmedlegionen er ikke spesialsoldater på noen måte. Om noe så er kanskje 2rep spesialiserte soldater/elite soldater, men ikke spesialsoldater. I en eventuell krigssituasjon er ikke jobben dems noe som ligner på f.eks jobben til FSK/MJK ect, jobben ville å være en storm avdeling med kanonføde først inn og sist ut og sikre et område så lenge som mulig. "Geografisk krigføring" driver ikke spesialsoldater så mye med.
Blir som å kalle telemark bataljonen for spesial soldater, eller USMC for spesial soldater osv. Ville sammenlignet legionen mer med en større versjon ala telemarks battaljonen med litt mer variabel motivasjons faktor, enn f.eks MJK for å si det slik.
Hvis du har sjekket ut litt, så er hovedposjonen med legionærer økonomiske "flyktinger". altså de jobber 5år i legionen for å få fransk startsborgerskap og kunne ikke brydd seg mindre om hva de egentlig driver med. Kinesere, østblokk land,gate barn fra brasil ect ect osv er en stoor del av legionen.
Det finnes nok en god del gode legionærer og "eventyrere" men de er i mindretall i forhold til folk som kommer dit av politiske/økonomiske grunner.
Sist endret av MrBlåtann; 25. april 2010 kl. 14:36.
Sitat av MrBlåtann Vis innlegg
Jeg er ikke fullt så negativ som han før meg her, men fremmedlegionen er ikke spesialsoldater på noen måte. Om noe så er kanskje 2rep spesialiserte soldater/elite soldater, men ikke spesialsoldater.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg har nok formulert meg litt uheldig ser jeg.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Bullshit!
Dette er utgått fra fremmedlegionen for lenge siden!


Jo, det har det har faktisk en hel del med spesialstyrker å gjøre
i følge en kompis av meg som har vært spesialjeger i forsvaret og free-lans leiesoldat.
Han har flere venner som enda er i legionen og disse skal være minst like kompetente som det han er. (2. falskjermregiment med spesialfelt innen antiterror)
Fremmedlegionen har blitt ekstremt mye bedre både militært og med tanke på behandling av soldatene.
Avstraffelse ved bruk av vold er strengt forbudt, istedet får de heller soldaten til å ta armhevninger.
Vis hele sitatet...
Maset med de angivelige vennene dine orker jeg ikke å svare på engang, da det enten bare er tullprat og løgner eller anekdotisk bevis vi aldri kan få bekreftet uansett.

Sitater fra "French Foreign Legion, A Guidebook To Joining":

Standard corporal punishment consists of a "Stick" -
which is the palm of the hand (normally fairly large)
smacked against the back of your shaven head with as
much force as possible. This example however, is a sort
of controlled brutality if you like and is dished out as a
formal punishment (Not really in a sinister way either). It
is not as if the recipient is being beaten to a pulp through
uncontrollable rage.
Vis hele sitatet...
Sometimes a guy will get a beating, but he will probably
have deserved it. It may not be by an instructor, it could
well be by one of the other Legionnaires in the Section.
Vis hele sitatet...
Sitat fra hjemmesiden til boken Legion of The Lost:

Though a legionnaire, by extension, fights for France, legionnaires take an oath only to serve the Foreign Legion. Violence is commonplace in the Legion, especially during basic training (note the blackened right eye).
Vis hele sitatet...
Sist endret av Franklin; 25. april 2010 kl. 14:42.
Og nå er ikke frankrike i så mange kriger akkuratt, så storsett så vil de beste/mest motiverte soldatene få oppleve div rundturer i franske kolonier og deler av franske fredsbevarende styrker. Er du veldig heldig får du deg en tur til afganistan-
Sitat av Franklin Vis innlegg
Maset med de angivelige vennene dine orker jeg ikke å svare på engang, da det enten bare er tullprat og løgner eller anekdotisk bevis vi aldri kan få bekreftet uansett.
Vis hele sitatet...
Jeg driter i hva du orker å svare på for å si det rett ut.
Du er såpass spydig og vemmelig i dine fleste framtredener at jeg blir egentlig bare glad dersom jeg ser mindre av dine poster i fremtiden.

Om du ikke tåler å få svar du ikke liker så er det ikke mitt problem.

At jeg uttalte meg litt uheldig ved å forveksle spesialsoldat og elitesoldat endrer ikke på budskapet jeg hadde i posten der jeg konfronterte DonTomaso.
Dessuten sa jeg ikke at de var direkte spesialsoldater heller jeg sa at det faktisk hadde noe med spesialstyrker å gjøre.
Jeg er klar over at dette er flisespikkeri, men jeg velger å svare med samme mynt.

Det er meget forskjellige arbeidsoppgaver (dette sier du selv i en av dine poster) og oppdrag i fremmedlegionen og det å ta alle under en kam ved å stemple hver og en som drapsmenn og leiemordere blir litt i det drøyeste laget.
Det var KUN dette jeg ønsket å poengtere!