Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 503
Den siste uka har jeg blitt plaget med det som kan se ut som arabiske "spamboter" på msn. Det begynte med at en "person" la meg til, og jeg godtok, fordi han hadde samme fornavn som en annen araber som jeg har på kontaktlista mi - jeg trodde han hadde forandret msn-adresse eller lignende.
Neste gang jeg logger på, har tre nye lagt meg til i kontaktlista si. Disse hadde også arabisk-klingende epostadresser. Jeg avslo på alle tre, og slettet den jeg godtok tidligere den dagen. Nå kan jeg ikke logge ut og inn uten å bli plaget med disse, som har fordoblet seg, de fleste med enten franske eller arabiske adresser.
Hva er det som skjer? Har andre blitt plaget med dette? Finnes det en måte å permanent blokke disse, eller må jeg skifte msn-adresse?
Hva du enn gjør, ikke endre i innstilligene og "tillatt personer som ikke er i min kontaktliste å snakke til meg" eller hva det står, finner under personvern. Da får de snakket til deg uten at du må legge dem til.

Disse bottene er jo spam, og man blir ikke kvitt spam så lett, for mailen din spres jo verden rundt etterhvert, blir likt med disse. Sikkert lurt å bytte addresse og kun flytte over kontakter du faktisk SNAKKER med, og ikke resten. Om det da dukker opp bots på den neste addressa og, så MÅ det være en av de kontaktene som har delt addressa di, sikkert ubevisst, men da får du bare spørre alle om de er uforsiktig med mailen sin/har plugin de ikke burde ha installert.