Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 552
Her hjemme har jeg installert trådløst nettverk (54 mbps router). Problemet er at jeg sitten en etasje ned, samt bak en solid murvekk med armering. Her nede kan internettet være svært ustabilt, fre å være oppe i opptil flere dager, til å gå ned annenhvert minutt.

Har dere noen tips til hva som kan gjøres? Å dra nettverkskabel opp er kun mulig i nødstilfelle, da det blir et salig styr å komme seg rundt uten å rive den løs. (passer med 0,5 cm margin på 10 m). Det kan /muligens/ være et alternativ å oppgradere til 108mbps, om dette hjelper. Å flytte data'en er uaktuelt.
Det mest stabile og det som gir mest "fart" er rett og slett en nettverkskabel. Tror det er strevet verdt i ditt tilfelle.
Jeg hadde også samme problemet, og løsningen for meg ble å trekke kabel. Måtte bore noen huller, men det er verdt det. Men hvis du ikke vil gå den veien kan du jo prøve å oppgradere firmwaren til routeren, det løste noen problemer jeg hadde med kabel.
Snillorg's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av Leroy
Men hvis du ikke vil gå den veien kan du jo prøve å oppgradere firmwaren til routeren, det løste noen problemer jeg hadde med kabel.
Vis hele sitatet...
Kan dette gjøres eksternt? Eller må jeg ta ned nettverket og plugge routeren på maskina?
Sitat av donost
Kan dette gjøres eksternt? Eller må jeg ta ned nettverket og plugge routeren på maskina?
Vis hele sitatet...
Kan gjøres "ekstern". Ta et google-søk "firmware update <routernavn>", så finner du nok noen fine guider.
Snillorg's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Har kjørt firmwareupdate nå...
Satser på at det blir bedre, ellers blir det "good old cable method" for meg..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Tja, mimo-routere skal vere bedre. Ellers kan du jo få deg en WRT54GL som du kan skru opp senderstyrken på... Det fungerer gjennom betongplate for meg.