Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 7627
12-åringen skal ha seg en radiostyrt bil. Ikke noe Traxxas eller veldig dyre greier, men ser kanskje for meg noe til rundt 2500-3000.

Driver og vurderer følgende 2 for øyeblikket:
-HSP Tribeshead 2
-HSP BRONTOSAURUS TOP 4WD MONSTERTRUCK BØRSTELØS RTR 94111
-BSD Dune buggy børsteløs

Links:
https://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=36778

https://rcbutikken.no/nb-NO/produkte...rtr-94111.aspx

http://www.tronderfrim.no/fjernstyrt...orstelos-motor

Slik jeg forstår det er BSD og HSP rimelige og "litt r*va" biler? men det holder kanskje en stund, til litt "kjøring i parken" og hopping etc, pluss at det virker som det er kurant å få tak i deler? Det jeg synes er litt rart er at det bare skiller et par hundre kroner mellom de to HSP-bilene der, men den Brontosaurusen virker jo veldig mye kraftigere. Er det andre ting som er bedre på Tribeshead'en, som gjør den til et bedre kjøp?

Har ellers gravd fram et par gamle RC-biler fra skapet, hvorav den ene er en 10-12 år gammel Thunder Tiger . Denne har en ødelagt del i "bakstillingen", og det virker for å være umulig/vanskelig å få tak i deler til denne bilen nå (den er for gammel). Hva vil det lønne seg å gjøre med denne tror dere: selge den som delebil, med defekt "bakstilling", eller plukke den fra hverandre og selge del for del? Ser det ligger en slik bil ute til salgs et sted for 250 pund (over 3000 kroner), men da er den nesten ikke kjørt og har tilstand som ny. Er folk villige til å betale for slikt, eller er det bare hvis man treffer på noen som trenger en delebil?

På forhånd takk for svar.
Jeg har og har hatt en del biler og noe som er viktig i forhold til holdbarhet er å ikke kjøre med maks av hva modellen klarer siden da ender du kun med kontinuerlig reperasjonsobjekt.

For min egen del er bilene i den klassen som er mest aktuelt
Traxxas Slash (eller noe rundt den størrelsen, veldig enkelt oppbygget og på 2S så ødelegger du den ikke hele tiden)
HPI e-firestorm flux også på 2S. Også veldig enkelt oppbygget, fikk en slik brukt slik til datteren min på 8 og den er veldig kjekk og hun kjører den helt fint selv om den har masse å gå på. Kjører du den på 3S som farten er oppgitt til så vil du ødelegge ting når du krasjer.

Ville sett etter en bil rundt den klassen, 2 hjul trekk om du vil ha enkelt vedlikehold og 4 hjulstrekk om du vil ha litt bedre kontroll i stor fart. Vanntett elektronikk er en fordel så en kan kjøre når det er litt snø, regn og slikt.

Unngå dei litt tyngre og store bilene som Savage og lignende om du ikke vil ha mye vedlikehold. Har en ombygget til elektro Savagen XSS selv og ender stort sett alltid med at noe er ødelagt.

Du sier 2500-3000 men er det komplett med lader, batteri osv ? Eller kun bilen, er det komplett med alt så er det ikke så mye du får å velge i om du ikke går for noe brukt.

Det er ekstremt mye brukt tilgjengelig og rc biler er ikke på moten så mye gode kjøp å få gjort, men ville ikke kjøpt noe uprøvd siden det er mye som må repareres av det folk har stående men også mye som er så å si eskenytt.

Kjøp ett kjernt merke, da slipper du mye av dele problematikken.

Akkurat thundertiger er det veldig mange år siden eksisterte i forhold til biler og skal en ha deler er det stort sett ebay og lignende som kan brukes. Har en liten thundertiger 1/16 som eldste jenta i huset fikk når hun var liten og den måtte jeg til england for å finne nye gir og slikt til.