Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2032
Jeg jobber to skift, dag og kveld. Da får man jo 30% ekstra når man jobber kveld.

Men spørsmålet. Når jeg avvikler min faste ferie på 5 uker. Får man da skifttillegget når man er på ferie?

Prøvde å google det, ble ikke noe smartere.
Normalt sett ikke.
Nei, det sier seg selv. ingen får penger for å ha fri. derfor har i Norge det som heter Feriepenger som vil dekke opp for de 5 ukene du tar fri. så blir man trekt de 5 ukene du har ferie
På lønnslippen din ser du hva du har betalt inn i feriepengegrunnlag. Dette er hva du får.
Uvaksinert 👍
slett
Sist endret av daffe; 20. januar 2020 kl. 08:52.
Om du får betalt ferie kommer ann på om TS har timebetalt eller fast.
Jeg jobber også 2 skift, har fastlønn og får utbetalt lønn måneden som jeg tar ferie. Har han timelønn så får han feriepenger samtidig som lønn rundt mai-juni, men han får ikke utbetalt lønn de ukene han har ferie.

Om du får skifttilegg kommer ann på bedriften, feks. her blir man satt over til dagskift når vi tar ferie.