Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1005
Hei.

Hvilket norton antivirusprogram er best for en windows 8 pc?

Vurderer å kjøpe multi device.

Takk for svar
Ingen av Norton-produktene er best for PC-en din.
Jeg anbefaler Windows Defender.
Anbefaler dette: http://www.bitdefender.com/media/htm...p_rid=22026711

Kjøper en flere lisenser legges det til i gyldigheten. 2 lisenser så har en over 700 dager gyldighet på det. Er over 960 dager igjen på min. Det har også kommet veldig godt ut.
Sist endret av Jens1; 17. oktober 2015 kl. 18:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anbefaler bitdefender jeg også. 83% avslag er heller ikke så ille.
Crimea River
Alec's Avatar
Windows sitt innebygde antivirus skal holde for folk flest imho.

Det er fordeler å ulemper med alle sammen, og om du ser på tester på hvor mye de detekterer, så virker det nærmest tilfeldig om hvem som gjør det best. Det viktigste du kan gjøre for å sikre deg mot virus er å tenke over hva du selv gjør før du trykker og åpner ting.


Virus kommer først og fremst når DU (Eller en annen) trykker på noe av dumhet eller uvitenhet.
Antivirus hjelper deg i de fleste tilfeller når viruset starter å ødelegge for deg, men det er først etter at du selv har lastet det ned.
Det gjelder ikke alltid, det finnes tilfeller hvor man har blitt infisert av reklame på internett også, men i de fleste tilfeller er det brukeren selv som er årsaken og det kunne vært unngått hvis han/hun(hen?) hadde vært litt mer våken.

20 pictures of you naked.zip!!
Look, I found you on this site!!
lol, watch this funny video of a elephant riding a skateboard xDxDxDxD


På en annen side har man også adware, f.eks som kommer når du laster ned Java. Det vil ikke bli tatt av antivirus, men kan unngås ved å lese instruksene under installasjonen og fjerne haken for at du ønsker at ASK toolbar skal ta over hele pcen din.
Java er absolutt ikke de eneste. Det er mange! µTorrent gjør også dette som et annet eksempel.
Sist endret av Alec; 17. oktober 2015 kl. 23:05.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Alec Vis innlegg
Windows sitt innebygde antivirus skal holde for folk flest imho.

Det er fordeler å ulemper med alle sammen, og om du ser på tester på hvor mye de detekterer, så virker det nærmest tilfeldig om hvem som gjør det best. Det viktigste du kan gjøre for å sikre deg mot virus er å tenke over hva du selv gjør før du trykker og åpner ting.


Virus kommer først og fremst når DU (Eller en annen) trykker på noe av dumhet eller uvitenhet.
Antivirus hjelper deg i de fleste tilfeller når viruset starter å ødelegge for deg, men det er først etter at du selv har lastet det ned.
Det gjelder ikke alltid, det finnes tilfeller hvor man har blitt infisert av reklame på internett også, men i de fleste tilfeller er det brukeren selv som er årsaken.
Vis hele sitatet...
Nnnnnjeeea... dette er ikke helt sant. Trojans er en type, men det er mye malware som også utnytter svakheter i programvare og som derfor ikke kan tillegges PEBCAK.

Jeg har forresten opplevd å bli infisert med Microsoft Security Essentials. Jeg har brukt NOD32 (kommersiell AV-løsning) i årevis nå og aldri opplevd å bli "beseiret" av en infeksjon. Jeg vet at dette er omtrent så anekdotalt som det kan få blitt, men likevel.
Sitat av Alec Vis innlegg
På en annen side har man også adware, f.eks som kommer når du laster ned Java. Det vil ikke bli tatt av antivirus, men kan unngås ved å lese instruksene under installasjonen og fjerne haken for at du ønsker at ASK toolbar skal ta over hele pcen din.
Java er absolutt ikke de eneste. Det er mange! µTorrent gjør også dette som et annet eksempel.
Vis hele sitatet...
http://unchecky.com/ fikser mange av disse "kjekke" hakene. Ellers så kan en også bruke en https://ninite.com/ installer til å kjøre oppdateringer med, den tar ikke med bloat så vidt jeg kjenner til.