Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3222
Har en PDF-fil som jeg benytter meg av ofte. Problemet er at jeg må laste ned filen på nytt hver dag fordi den er beskyttet med en utløpsdato.
Et døgn etter nedlasting får jeg altså ikke åpnet pdf-en lengre.

Er det noen som vet hvordan jeg kan bypasse dette?

Jeg har prøvd flere unlockere på nett, men ingen virker. De fleste unlockere fjerner kun passord uansett.
Sist endret av Pope; 25. september 2015 kl. 13:13.
Kan du f. eks. lagre som, og så lage en ny pdf fil?
Kan jo og bare print screene hver side.
Er det mulig å skrive ut denne PDF'en?
Du kan prøve å skrive ut til en PDF-creator. Det blir det samme som å skrive den ut og scanne inn igjen.
Det kan hende det funker å importere PDF-en til f. eks. Adobe InDesign, også eksportere ut som PDF derfra? (Kan prøve dette for deg hvis jeg får fila og passordet).
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Jeg har ikke fått til å eksportere fra Adobe.

Det er uaktuelt å printscreene hele PDF-en, da den er på flere hundre sider

Kan sende etterpå viva. Er i forelesning nå.
Det er mulig å fjerne PDF passord på denne måten, men har aldri vært borti tidsbegrensning selv. Last ned PDFen, og åpne den i Chrome. Trykk så på ctrl+p, og velg skriv til pdf fil. Trykk på skriv ut, du blir da bedt om å lagre filen et sted.

Skriver dette fra hukommelsen, så kan være noe småfeil i fremgangsmåten men du kan prøve deg litt frem. Som sagt så funker dette på passordbeskyttete filer, så kan godt hende det funker på tidsbegrensete og
Du kan forsøke å disable Javascript i Reader.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Jeg har forsøkt å skru av Javascript i reader uten hell.
Jeg skal teste forslaget ditt når jeg får tid, cheeze
▼ ... flere år senere ... ▼
Søkte og fant tråden. Ble det en løsning på denne som man vil dele?
Printscreene pdf via et skript da kanskje om den er på flere hundre sider.
Bruke pdf.js, https://github.com/mozilla/pdf.js, som rendrer til HTML-canvas. Så bruke phantomjs