Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1812
Som titelen sier, må jeg kjøpe kjøle pasta utenom når jeg skal bygge en pc eller er det med?
Nei, det følger med kjøleren.
Ok, takk for svar
Det er hvis du skal bruke stock kjøler da, ikke alle tredjeparts kjølere kommer med kjølepasta. FYI
Sist endret av Naphat; 4. august 2015 kl. 12:35.
Det er alltid kjekt og ha litt kjøle pasta hvis man bygger pc. Du kan jo på et eller annet hvis klare og smøre ut kjølepastaen.
Det følger med kjøleren. Når jeg bygget min PC fikk jeg med standardkjøleren til i5'en min, samt Corsair H60'en min. Begge disse hadde kjølepasta på fra før. I forbindelse med litt varmeproblemer byttet jeg kjølepasta etter ca. et år, og da hadde jeg en tube med Arctic Silver-pasta som fungerer fint den dag i dag, 3 år etter. Derfor anbefaler jeg deg å kjøpe en tube kjølepasta skulle du trenge å ta på ny. Husk også at dersom du skal bytte pasta så må du fjerne samtlige rester av den gamle pastaen. Jeg anbefaler en q-tip eller 3 med rødsprit for dette.
Kjølepasta, rekker til mange cpu'er.
Kjølepastafjerner, har ikke testet denne selv.
Trinn 1: Skrap av mest mulig pasta med et plastikk bankkort/trumf kort/mm
Trinn 2: Ha på renseveske/vask og la virke litt etter anvisning på flasken. Tørk bort med lofri klut (Brukt torky papir selv..)
Trinn 3: Gjenta trinn 2 til det er 100% rent
Trinn 4: Ha på pasta, ca en (liten)ert midt på CPU. (Her finnes 1000 meninger om hvordan det skal påføres)
Trinn 5: Sett på kjøleren og vri litt att og fram på den mens du trykker den nedpå.

Kjølepastaen som følger med ferdig påført intel sine stock kjølere skal vist ikke være av aller beste kvalitet så du kan tjene litt på å bytte den, men dersom du klarer å kødde det til når du vasker/påfører ny pasta er du kansje best tjent med å beholde den originale kjøleren. Kjølepasta går ut på dato og kan tørke ut med tiden så å bytte den ut etter noen år kan være helt på sin plass. Hvor lenge den varer før den begynner å tørke ut og lede varme dårligere varierer nok litt fra pasta til pasta, men med et par års mellomrom skader det ikke å bytte pasta og blåse vekk noe støv med luft på boks.
Sist endret av suppesos; 8. august 2015 kl. 13:53.