Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4392
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Har lekt meg litt med noe kreativt i det siste, og det med ikke-virtuelle materialer til en forandring. Det var overaskende morsomt, men også utfordrende m.t.p. valg av egnede materialer.

Noen ymse bilder av det jeg har prøvd på:






Jeg har testet forskjellige materialer som papirmache, avispapirbiter, van, og trelim kombo, glassfibersparkel og vanlig sparkel for treplater o.l. for en jevnere finish. Jeg har også kombinert dette med gipsbandasjer. Sluttresultatene er blitt relativt greie, men det har tatt mye tid. da jeg har brukt vannbasert grunning og maling, og det fleste av byggematerialene er vannløselige må det settes sammen lagvis, og mye venting på tørking. strukturen er også veldig sårbar for fuktighet, og har lett for å falle litt sammen etterhvert.
Jeg har valgt å unngå løsninger med materialer som er veldig tunge, og eller lett knuselige, for å opprettholde forbindelsen mellom skulptur og maleri.

Så tusenkronersspørsmålet er om noen har innspill på hvilke materialer og fremgangsmåter som ville vært mer optimale...

har tenkt tanken med å bruke et lett formbart, men lite holdbart materiale, og lage en form, men jeg er lite erfaren på det området. litt usikkerf på hvorfor hva og hvordan Jeg liker å bruke metoder og materialer som er i umiddelbar nærhet stort sett overalt for hvermansen, og ikke minst uten store utgifter. Så mulig noen kanskje har erfaringer fra lignende?

ser for meg noen store slike former til betong eller lignende kunne ført til noen morsomme street arts dersom godt gjennomført og gode plasseringer. dersom man støpte og herdet selve objektene i god tid på forhånd og pusset og evt. malte hjemme for å matche den opp mot underlaget på tenkt sted. da hadde hadde man bare trengt et godt "lim" til underlaget før man har et morsomt uttrykk på et fortau, gulv, vei, whatever
Fet 3D effekt ser nesten ut som om noen kommer ut fra bildene!
▼ ... over en uke senere ... ▼
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Trådstarter
Tror jeg skal prøve meg på isopor/styrofoam eller lignende for deretter å herde med polyester. Da blir det lett også å lage ei invers form til f.eks betong ved å støpe glassfiber på denne.
Regner med det bli r et helvetes rot med å teste teknikker og forskjellige materialer, men det er vel noe av sjarmen
Kult, liker ideen.

Så noe lignende mens jeg var på ferie sørpå. Da hadde de laget en utstikkende skulptur på samme måte som du har gjort. Og så malte de på en lyskilde ett sted på bildet og så lagt høylys på figuren i forhold til hvor "lyskilden" er. Alt i svarthvitt.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Trådstarter
jeg hadde sett for meg en sort/hvit løsning jeg å, men jeg hadde med en kreativ sjel på laget som mente farger og sommerfugler var veien å gå
hva med leire? burde funke fjell til dette?
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Trådstarter
har vært litt aktiv på den ikke-virtuelle arenaen i det siste.
Har prøvd meg på ymse aktiviteter jeg aldri har prøvd før bl.a. maling.

Her er det første maleriet jeg har begitt meg ut på. Har prøvd meg frem med både akryllmaling og oljemaling, og med ulike teknikker. Det er igrunn mest av alt bare en test på hva maling går ut på, men jeg ble litt ivrig, og det ble et slags bilde til slutt. Desverre gjennspeiler ikke fotoet av maleriet helt virkeligheten med tanke på farger og detaljer.




Jeg fortsetter på ting jeg ikke kan, og prøvde meg på en tegning av et menneskeansikt. Her er min sønn modell. Jeg ser en del feil i skyggelegging bl.a. i ettertid, men alt i alt relativt fornøyd. Tegningen er laget med fargeblyantene som også tilhører min sønn.




En kjapp tegning med fargestifter




Begynnelsen på et bilde jeg så for meg skulle være et bilde på innsiden av et hode med mye kaos. Der mange forskjellige elementer av godt og vondt skulle skape kaoset. Men bildet stoppet opp et sted, da jeg ikke helt kom dit jeg hadde sett for meg. Var opprinnelig bare et bilde jeg brukte til å tegne enkle "tegneserie" motiver, just for fun.




Jeg er blitt litt bit av malingsbassilen, og synes det er morsomt å se og prøve forskjellige teknikker for å skape ulike effekter. Men jeg er ganske fersk, så bare det å blande farger og tynne ut maling osv. er noe jeg stadig lærer meg. Dersom noen har gode ressurser på nett om emnet for nybegynnere og utover, er det ikke feil å dele.
Sist endret av z0p; 17. april 2013 kl. 20:02.
Heisann z0p. Fort gjort å bli bitt av basillen. Kunst gir mye glede, men (for min del) også noe frustrasjon. Bra forsøk på guttungen din. Du har truffet ganske bra på det meste, men jeg ville satt fingern på hans venstre øye som er litt funky.

Stå på og fortsett å poste! Alltid interessant å se hva andre lager
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Trådstarter
Jeg går for å prøve litt forskjellige materialer. Her er det lek i sandkassa sammen med min sønn som står på menyen

Sist endret av z0p; 20. april 2013 kl. 02:55.
Den var artig. Så ut som en av skulpturene fra påskeøya i liggende tilstand.
Sist endret av Fuzzybossen; 20. april 2013 kl. 03:13.
▼ ... flere år senere ... ▼
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Trådstarter


Endte opp med denne.