Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1231
Flytt den om det er feil sted!

Har da altså en HP, 2 år gammel. Den har Windows 7, og det er egentlig ikke noe galt med den. Plutselig her en dag bestemte den seg for at den ville klikke. Når (ja, hver gang) den gjør dette, kommer en lyd fra harddisken, tror jeg. Et lite slags klikk, og det høres ut som om vifta slutter. Hele pc'en henger seg opp, og det er ikke mulig å få den igang igjen uten å ta ut batteriet eller skru den helt av.
Har ikke levert den til IT enda fordi jeg ikke har hatt tid. Skal bytte batteriet, men det kan vel ikke være problemet? Og før den klikker, har den nå (siden i går) begynt å lagge, hele maskinen går saktere, og musikk osv legges ned minst en oktav. Skjermen liksom flasher. Vanskelig å forklare! Nå kjører jeg sikkermodus med nett, det virker som det går lettere for den.

Noen som vet hva det er?
hard discen holder på å crashe?
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Tror du det? Er den i såfall dyr å fikse?
Sitat av Husemann Vis innlegg
Tror du det? Er den i såfall dyr å fikse?
Vis hele sitatet...
200-400 avhengig av størrelse?
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
fikses vel ikke, blir bytta. er den under to år er det en garantisak, er den 2-5år er det reklamasjonsak. har du mista den i gulvet etc kan dette ofte påvises og reklamasjonsretten bortfaller.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Koster deg vel ikke noe om du leverer til IT support uansett.
Sjekk med et program som heter CrystalDiskInfo. Det gir detaljert informasjon til diskens nåværende status.
Evt kan du plugge disken i en annen maskin med mulighet for mer enn 1 disk, hvis du ikke klarer og teste dette på skolepcen.

Dette kan også skyldes en dårlig ghosting. Jeg hadde et lignende symptom i fjor på min skolepc.
Derfor er det greit og prøve med litt forskjellig for og lettere finne ut en løsning på problemet.
Sist endret av Wilyes; 3. september 2011 kl. 01:52.
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Sitat av Wilyes Vis innlegg
Sjekk med et program som heter CrystalDiskInfo. Det gir detaljert informasjon til diskens nåværende status.
Evt kan du plugge disken i en annen maskin med mulighet for mer enn 1 disk, hvis du ikke klarer og teste dette på skolepcen.

Dette kan også skyldes en dårlig ghosting. Jeg hadde et lignende symptom i fjor på min skolepc.
Derfor er det greit og prøve med litt forskjellig for og lettere finne ut en løsning på problemet.
Vis hele sitatet...
Bare det ikke trengs adminpass. for å legge inn programmet, så...
Sitat av Husemann Vis innlegg
Bare det ikke trengs adminpass. for å legge inn programmet, så...
Vis hele sitatet...
Husk at det kan hende BitLocker er aktivert på harddisken. Da fungerer det ikke å slenge inn HDD i en annen PC.
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Husk at det kan hende BitLocker er aktivert på harddisken. Da fungerer det ikke å slenge inn HDD i en annen PC.
Vis hele sitatet...
Har ingen planer om det heller.
Prøvde Ophack i fjor, da jeg hadde Shitsta, men det fant ikke passordet.

Men får ikke lagt inn Spotify engang, så...
Prøv å finne en portabel versjon. Da trenger du ikke installere det, kun starte programmet.
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Funka ikke. Måtte "bruk annen bruker eller skriv inn administratorpassord".

"lyddriver ikke installert!" Wtf? Skal levere den til IT mandag :P
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Ingen flere forslag?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du sa jo nettopp svaret selv "Levere den til IT på Mandag"
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fleff Vis innlegg
Du sa jo nettopp svaret selv "Levere den til IT på Mandag"
Vis hele sitatet...
De hadde nok å gjøre for tida, så må vente ei uke til for kosmetiske ting. Hadde det vært programvare, hadde de hatt mulighet til å fikse det med en gang.
Hvis den virker i sikkerhetsmodus, vet jeg ikke hvorfor folk foreslår HDD problemer... HDD problemer bryr seg jo ikke om hvilken modus / bruker du er i.
Sitat av Glenni Vis innlegg
Hvis den virker i sikkerhetsmodus, vet jeg ikke hvorfor folk foreslår HDD problemer... HDD problemer bryr seg jo ikke om hvilken modus / bruker du er i.
Vis hele sitatet...
IT-avdelingen vil nok først prøve å legge inn image på nytt, er det samme symptomer så vil de trolig enten bytte HDD selv eller sende inn til produsent. Uannsett så er det IT-avdelingen som skal ha PC-en De bestemmer nok selv hva de gjør med den uavhengig av hva brukeren mener er feil.