Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 762
Hvis denne tråden er dårlig plassert, ikke kverk den.

Hjemme har vi et Nikon D40, tror jeg det heter. En dag skulle jeg ta noen bilder med det, og en eller annen hjemme har greid å skru av blitzen. Jeg har prøvd så å si alle muligheter for å skru den på igjen, lokket vil ikke opp. Hvordan skal jeg få lokket til blitzen opp? All hjelp er velkommen.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
RTFM

Står der korleis du deaktiverer blitz. Gjer det motsatte.
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
I don't find the fucking manual.
Det er problemet.
Sitat av Husemann Vis innlegg
I don't find the fucking manual.
Det er problemet.
Vis hele sitatet...
Har du evnen til å spørre her har du også evnen til å søke på google.
http://www.google.no/search?sourceid...kon+d40+manual

Noe treig der ja.
Sist endret av BigFigWasp; 29. oktober 2010 kl. 21:05.
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Hm, står ikke noe om blitz der...

sett kameraet på manuell modus (M). Trykk ned knappen på venstre siden av fremsiden av kamerahuset, på siden av "festet" til objektivet - med et lyn-symbol på. Er du usikker på hvor denne er, sjekk manualen. Nå skulle også blitzen skrus på / sprette opp, når du trykker på knappen.
Vis hele sitatet...
Skal prøve dette når jeg kommer hjem :P
Er vel en egen knapp som får blitsen til å sprette opp? Spretter den opp vil den også blinke.

Hvis den ikke blinker kan det være at den står i en slags commander modus for å fjernstyre andre blitser. Jeg vet ikke om dette er mulig på D40?

Hold oss oppdatert, så skal vi finne ut av det.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Fant det ut. Var kommet noe veldig seigt nedi der blitzen befinner seg, så lokket satt fast.