Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 805
Jeg kjører Debian Lenny, og i det siste har jeg opplevd at systemet har frosset helt plutselig flere ganger. Lyd, bilde og alle måter å interaktere med maskinen har gått helt i stå. Det kan være når skjermen skal vekkes opp etter at den har gått for å sove, eller mens jeg ser på en film. ctrl+alt+backspace har ikke gitt noen reaksjon, ei heller Magic SysRQ Key. Derfor tror jeg ikke det er bundet til software på noe nivå, mine mistanker går heller til maskinen i seg selv.

Jeg bruker et relativt gammelt grafikkort (GeForce 7600GT), men maskinen ellers er relativt oppegående og burde kunne klare alt jeg gjør uten problemer. Er det noen som har hatt lignende problemer? Det er rimelig kjedelig (for ikke å si usunt) å måtte restarte maskinen uten å få avsluttet prosesser riktig, syncet disker og så videre.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Tatt en memtest? Hadde en dårlig brikke i serveren min som funka helt fint, til jeg plutselig fikk samme symptomer som deg
Har du testet rammen med f.eks. memtest?

Memtest pluss annet diagnosesnadder finner du på ultimatebootcd.com.
Snillorg's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Takker, laster ned ultimate boot cd nå. Satser på å finne den utro tjeneren der
fant du ut av det? hadde vært interessant å vite hva løsningen ble/hva som var synderen
Snillorg's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Har ikke fått noe svar på det nei. Memtest fullførte uten noen feil, og systemet funger tilsynelatende problemfritt fram til det fryser. Bytter likevel ut rammen, siden det virker som om det er en malfunction der en plass.
Har samme problemet med laptopen min etter at en venn plent måtte linke en side som viste hangover i ts versjon -_-
ganske irriterende det med memtest, du testet med memtest86+ sant? den andre er waay utdatert hvis jeg ikke husker feil. har sett/hørt om folk som har brukt memtest flere ganger uten å finne noe, selv når det har stått feks. "NMI interrupt received, you probably have a problem with one of your RAM chips".. så har ikke memtest funnet noe.. tror heller løsningen blir å kjøre en software implementasjon av EDAC teknikken.. den fanger vanligvis opp feil dersom det er noe.. sleng inn edac-utils for eksempel.. EDAC identifiserer riktignok kun minnefeil
Sist endret av exceed; 10. august 2009 kl. 19:44.