Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1718
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har dyrket weed, dette er auto-strains. Har også dyrket weed som ikke er auto, de er helt fine.

Men disse så ut som de var råtne enkelte steder. I følge kameraten min som passer på dem så har de blitt bedre enn sånn de var for få dager siden, det hadde vokst opp et nytt, friskt skudd oppå det råtne. Men jeg fjerna alt det råtne, eller hva det er, satte de det det er mer sol og spraya de med en canna-et eller annet spray som skal holde insekter osv unna.

Burde jeg tørke det som er friskt på planten før de blir verre, eller kan det være at de kommer seg?

Åssen legger man ut bilder forresten? Har gjort det før men har glemt det
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter





Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde redda det friske og håpa på det beste den neste uken før det gjenværende
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Om jeg tar bort det friske er det bare stammen igjen omtrent..


Det er noen få planter som er sånn. Tok bilde av det verste. Jeg tok vekk alt av det «dårlige».

Noen andre her som vet om de kan bli «friske» igjen?
Eller burde jeg gjøre som h*n over sier og ta plantene nå og redde det som kan reddes før evt resten av plantene blir ødelagt?
Det der så ikke så digg ut nei.
Hva skjedde? Kuldeskade? eller var det alt for kraftige lamper?
Det kan godt hende at det vokser mugg i den døde delen av planten så fjern det helt. Den friske delen av planten ser jo god ut, så jeg ville ha satset på å la det vokse videre.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
De står ute. Vet ikke hva som har skjedd, men det var mye trær som stod i veien for sola så flytta de så de står så de får mer sol. Her har det vært mye overskyet og regn i det siste, kanskje det kan være det. Har fjerna alt av mugg. Hva skjer om jeg tar av et par grener med friske buds? Risikerer jeg å ødelegge plantene?
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Høs det som er ok, evt lag hasj av det som er dødt, men har trikomer.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Høs det som er ok, evt lag hasj av det som er dødt, men har trikomer.
Vis hele sitatet...



Du mener altså at det er best å redde det som er friskt, at plantene ikke vil komme seg? Har lurt veldig på hva jeg skal gjøre
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du mener altså at det er best å redde det som er friskt, at plantene ikke vil komme seg? Har lurt veldig på hva jeg skal gjøre
Vis hele sitatet...
Ser ikke helt poenget med å sanke den nå, budsa er ikke ferdig og du får max 1-2 g ferdig tørket. Det vil mest sannsynlig kicke dårlig og smake dritt, så jeg ville ventet og sett om den kommer seg. Du har lite å tape på å vente og se om den bedrer seg, bortsett fra den usle grammern du potensielt kan sanke nå. Den grammern vil som sagt ikke akkurat være mye å skryte av uansett...

I mine øyne er det lite vits i å sanke så lite og så uferdig produkt, selv om det er litt stas å ha dyrka det selv. Det er verdt sjangsen for å potensielt mangedoble resultatet.

Ville hvertfall fjernet de vissne delene for å forhindre muggvekst. Kan nok glemme å lage hasj av det, det er verken nok materiale eller i optimal tilstand til å få noe brukbart ut av det uansett.

Så ja, jeg ville ha latt de fortsette og håpt på det beste.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Den har kommet langt i prosessen, den burde være klar nå eller veldig snart. Det er fine planter, på noen av dem er det en del mer friske buds. Men du tror det er best å ta sjansen?
Det er mugg, anbefaler ikke å røyke noe av det. Du vil ikke ha muggsopp i lungene!

Har måtte kassere de fleste plantene mine pga dette. Selv om jeg fjernet alt jeg så med mugg ute, fant jeg også mugg i de jeg tørket og trodde var greie.