Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2935
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Hei folkens! Da har jeg endelig publisert enda en ny låt. Denne er nok hakket mer godstemning enn mye av låtene jeg har gitt ut tidligere. Det er også en instrumentalversjon tilgjengelig, og jeg fikk også selveste alto til å lage en fantastisk kul remix!

Håper låten faller i smak hos folk, og så tar jeg gjerne imot alt av positive og negative tilbakemeldinger, da jeg er ute etter å forbedre meg som musiker!

Spotify!

Soundcloud!

Sist endret av Dongerino; 15. februar 2019 kl. 12:07.
Personlig så synes jeg at det var litt kjedelig å høre på. Jeg er heller ingen fan av den kvinnestemmen. Utover det så er det veldig vanskelig å lage slike låter og du har potensiale. Jeg føler at musikken fløt veldig bra og at du har det rent musikk-tekniske ganske godt på plass.

Jeg håper du forsetter å lage musikk! Gleder meg til å høre mer!
Jeg personlig hater sånne autotune-type stemmer dypt og inderlig, så det er jo et minus!
Og det ble kanskje litt ensformig utover i låta, men det kan bare være min smak som ikke matcher helt...
Ellers er det jo direkte bra (og det er ikke et ord jeg tar lett på)!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av Relevant Vis innlegg
Personlig så synes jeg at det var litt kjedelig å høre på. Jeg er heller ingen fan av den kvinnestemmen. Utover det så er det veldig vanskelig å lage slike låter og du har potensiale. Jeg føler at musikken fløt veldig bra og at du har det rent musikk-tekniske ganske godt på plass.

Jeg håper du forsetter å lage musikk! Gleder meg til å høre mer!
Vis hele sitatet...
Jeg var litt usikker på vokalen selv, det var derfor jeg også lastet opp en instrumentalversjon. Vokalen er nok det jeg er mest misfornøyd med på låten, men det er alltid gøy å eksperimentere med noe nytt!

Sitat av Splooge999 Vis innlegg
Jeg personlig hater sånne autotune-type stemmer dypt og inderlig, så det er jo et minus!
Og det ble kanskje litt ensformig utover i låta, men det kan bare være min smak som ikke matcher helt...
Ellers er det jo direkte bra (og det er ikke et ord jeg tar lett på)!
Vis hele sitatet...
Vokalen er faktisk ikke autotunet (unntatt korvokalen), men hele vokalen er en synth! Så det er ikke et menneske som synger. Jeg har eksperimentert litt med synth-vokal og liker konseptet, men føler ikke at jeg får det helt perfekt til.

Ellers takk til begge to for god feedback. 😄
Jeg synes låta var ganske ålreight egentlig, kanskje litt lang, syntes ikke vokalen var så ille, men synes det var veldig vanskelig å høre teksten.
Enig med @MeTheWall, chill låt, dog jeg kan ikke si jeg er noe fan av vokalen. Vanskelig å forstå samt litt for anime-ish (Med mangel på en bedre beskrivelse) for min del. Alltid spennende når du legger ut noe nytt bro, fortsett med det! =)
Ganske behagelig låt å høre på, enig med Soppvandreren ovenfor med at dette minner meg veldig om noe animeaktig, men personlig synes jeg det var ganske stilig.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dantello Vis innlegg
Ganske behagelig låt å høre på, enig med Soppvandreren ovenfor med at dette minner meg veldig om noe animeaktig, men personlig synes jeg det var ganske stilig.
Vis hele sitatet...
Takker så mye!

Grunnen til at vokalen høres ganske anime-aktig ut er at det er en vokal synth som har japansk uttale på engelske ord. Programmet heter Vocaloid og er for det meste brukt av weebs, men Porter Robinson brukte samme program i Worlds-albumet sitt.

Hvis dere likte låten men ikke vokalen så er det en instrumentalversjon på "albumet". Men ellers så tror jeg at jeg må si meg ferdig med Vocaloid, og kanskje jeg heller prøver meg på virkelige vokaler til neste låt.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Alt i alt låter det bra. Jeg synes claps fra 49 til 1.08 ikke passet helt inn i mine ører. Det er noe med de, men jeg får ikke helt satt fingern på det. Synth å pad samt piano går hånd i hånd og høres veldig pent ut. Whitenoise som ligger bak pianoet passet også godt. Retro bass/Synth høres også bra ut. Kicken høres fin ut. Kule variasjoner underveis perkusjonsmessig. analoge plucken som går i bakgrunn gjør at man får en fin retro wibe. Vokalen blir jeg ikke helt klar på, men det er bare meg hehe. Så alt i alt låter det veldig bra. Lydmiksen virker å sitte godt også. Bra jobba !
▼ ... noen uker senere ... ▼
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Tusen takk EspenaJ!
Veldig bra! Håper jeg får til å produsere en så bra låt en gang, men jeg har nettopp startet. Personlig så likte jeg vokalen veldig godt. Den setter mye av stemningen for sangen. Har ingen kritikk å komme med. Si ifra hvis du trenger en rapper på en av låtene dine i fremtia :P
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Har fått mye negative tilbakemeldinger på vokalen, men det er kult at det er et par stykker som liker den!

Hvis du fortsetter så klarer du fint å få lagd noe med sånn her kvalitet etter noen år. Når du når min kvalitet så kan jeg fortelle deg at du heller ikke er fornøyd, og streber til å få enda bedre kvalitet på musikken.

Men det er det som gjør musikk som hobby så kult! Man blir aldri helt fornøyd, men man fortsetter å forbedre seg for å prøve å bli fornøyd. Det blir en evig runddans rett og slett der man utvikler seg ekstremt som kunstner!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg synes personlig absolutt alle låtene her inne var knakende bra, både arangemang messig med uforutsibarheten. Noen bar mer futuristisk preg, mens andre hadde en tuch av retro stemning.


Kan jeg spørre hvilket program du bruker? Er det den gode gamle Cubasen, logic, eller abliton?
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av pipestilk Vis innlegg
Jeg synes personlig absolutt alle låtene her inne var knakende bra, både arangemang messig med uforutsibarheten. Noen bar mer futuristisk preg, mens andre hadde en tuch av retro stemning.


Kan jeg spørre hvilket program du bruker? Er det den gode gamle Cubasen, logic, eller abliton?
Vis hele sitatet...
Takker så mye! Over årene så er det vel akkurat den veien jeg har utviklet meg, til å lage litt retro-inspirerte låter fremfor typisk EDM eller dubstep som jeg lagde tidligere.

Jeg er en av de som enda bruker FL Studio faktisk! Selv om jeg har forstått at vi er en "utdøende" rase. Jeg har ordnet meg et par VSTer som er laget for retro-musikk, så blander og mikser og matcher jeg så ikke musikken blir ren synth wave.
FL Gang!

Fet låt forresten. Digger både weeb shit og EDM så vokalen passet bra inn i mine ører. Er det Miku som synger eller? Og hvor stress er det å bruke vocaloids i FL?
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av SkurtNilsen Vis innlegg
FL Gang!

Fet låt forresten. Digger både weeb shit og EDM så vokalen passet bra inn i mine ører. Er det Miku som synger eller? Og hvor stress er det å bruke vocaloids i FL?
Vis hele sitatet...
Hvis jeg ikke husker helt feil så er det Miku jeg brukte ja. Der var ikke stress i det hele tatt, men jeg er ingen ekspert i Vocaloid da. Jeg lagde vokalen i selve Vocaloid-softwaren, rendret lydklippene og la de inn i FL som .wav. Har vel 2 vocaloid-lydspor på låta, én på hovedvokal og én på backingvokal som jeg ikke har med hele tiden.