Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1652
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Hei folkens! Jeg jobber for tiden med en opptaksprøve til et studie jeg vil inn på, og i den forbindelse så valgte jeg å remastre/remikse en låt jeg ga ut i fjor. Det er en melodisk houselåt med en vokalist jeg kjenner. Litt tilbakemeldinger hadde vært kult!

https://soundcloud.com/oscar-north-o...ida-remastered
Likte det jeg hørte. Ville kanskje prøvd å fylle ut sangen mer. Brukte mac høyttalerne så vanskelig å gi noe mer feedback. Kan jeg forresten spørre hvordan studie du skal ta? Høres interresant ut.
Dette var chill! Minner litt om Deadmau5, men det kan være fordi jeg ikke hører særlig mye på melodisk house. Uansett, dette kan du! Stå på
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av iColdman Vis innlegg
Likte det jeg hørte. Ville kanskje prøvd å fylle ut sangen mer. Brukte mac høyttalerne så vanskelig å gi noe mer feedback. Kan jeg forresten spørre hvordan studie du skal ta? Høres interresant ut.
Vis hele sitatet...
Takker så mye! Låten ble produsert for rundt 1 år siden og jeg hadde en god del mindre tekniske ferdigheter da enn nå, så bare det å "remastre" den var rimelig slit. Prosjektfila var definitivt en definisjon på kaosteorien i praksis.

Jeg tenkte å søke meg inn på UiA, de har et studie der som passer perfekt for elektroniske produsenter som meg! Utøvende rytmisk musikk med spesialisering innenfor elektronisk musikk. Det hadde vært ufattelig kult å slippe inn der, så jeg håper på det beste!

Sitat av Morty Mali Vis innlegg
Dette var chill! Minner litt om Deadmau5, men det kan være fordi jeg ikke hører særlig mye på melodisk house. Uansett, dette kan du! Stå på
Vis hele sitatet...
Godt observert! Jeg har definitivt hentet mye inspirasjon fra Deadmau5 gjennom min musikk-"karriere", og når jeg lagde den låta her så var jeg ganske opphengt i progressiv og melodisk house. Uansett, tusen takk!
Feit produksjon igjen! Du har talent !

man hører virkelig at du jobber godt gjennom produksjonen din. Synthene dine virker veldig lette og det er pent og fint. Kunne kanskje tenkt meg litt mer mat i synthen din.. ikke noe distortion eller noe form for det.. men kanskje få mer mat i synthen din gjennom flere synther. Høres ut som synthen i starten roter litt borte i Reverb av vokalen din. eller motsatt, vokalen roter litt i synthen.. litt vanskelig og høre når man legger ut ting på soundcloud å det ligger som 128/192Btrate. Kicken og perkusjons mesig høres det rent å pent ut. Veldig bra!

Virker som hihatsa dine er godt jobbet med i form av velocity og litt Eq, vet ikke om du har brukt noe compressor på de... men kanskje fått de bitte litt mer frem av og til. høres også ut som du har brukt litt reverb på de.. men der igjen har du truffet ganske bra. Ikke for mye, og ikke for lite.

Hører du har brukt noe mallet pluck eller hva det er. kanskje fått den litt mere dreamy (Tykkere) men det er bare mine sære meninger heh :P

Morsomt at du satser videre på musikken. Gleder meg i fremtiden og høre hva du kommer med. Stå på !
Sist endret av EspenaJ; 8. april 2016 kl. 07:56.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av EspenaJ Vis innlegg
Feit produksjon igjen! Du har talent !

man hører virkelig at du jobber godt gjennom produksjonen din. Synthene dine virker veldig lette og det er pent og fint. Kunne kanskje tenkt meg litt mer mat i synthen din.. ikke noe distortion eller noe form for det.. men kanskje få mer mat i synthen din gjennom flere synther. Høres ut som synthen i starten roter litt borte i Reverb av vokalen din. eller motsatt, vokalen roter litt i synthen.. litt vanskelig og høre når man legger ut ting på soundcloud å det ligger som 128/192Btrate. Kicken og perkusjons mesig høres det rent å pent ut. Veldig bra!
Vis hele sitatet...
Det stemmer, vokalen har litt stygg reverb og jeg hadde bare den ferdige miksede vokalen med reverb allerede på som lydfil, så jeg fikk ikke fjernet den. Blir det 128/192bitrate på Soundcloud? Det visste jeg faktisk ikke.

Sitat av EspenaJ Vis innlegg
Virker som hihatsa dine er godt jobbet med i form av velocity og litt Eq, vet ikke om du har brukt noe compressor på de... men kanskje fått de bitte litt mer frem av og til. høres også ut som du har brukt litt reverb på de.. men der igjen har du truffet ganske bra. Ikke for mye, og ikke for lite.
Vis hele sitatet...
For å være ærlig så aner jeg ikke hvordan man bruker en kompressor, jeg har prøvd å sette meg inn i det et par ganger men har ikke klart å få det til å sitte enda. Så kompressor er det ikke på noe som helst unntatt vokalen.

Sitat av EspenaJ Vis innlegg
Hører du har brukt noe mallet pluck eller hva det er. kanskje fått den litt mere dreamy (Tykkere) men det er bare mine sære meninger heh :P

Morsomt at du satser videre på musikken. Gleder meg i fremtiden og høre hva du kommer med. Stå på !
Vis hele sitatet...
Den mallet-plucken var egentlig hele grunnidèen til låta! Den hørtes egentlig veldig tam ut men jeg slengte på helvetes mye reverb som gjorde noe sykt kult med lyden følte jeg! Hvordan tenker du at jeg kunne gjort den tykkere?

Tusen takk for super tilbakemelding! Kult at folk gidder å ta seg tid til å faktisk komme med tilbakemeldinger!