Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3544
Hei freaks

Jeg har ikke så god peiling på bilderedigering, men jeg har lyst å bruke vårt firma stempel elektronisk i PDF. Jeg klarer for så vidt å ekstrahere det røde og putte det på en transparent GIF, men det blir ugjevnt på grunn av nyansene i bildet.

Hvordan går jeg frem for å helst jevne ut det røde, ekstrahere det, og lagre det i et format som støtter transparent bakgrunn?

Veldig taknemmelig for hjelp



https://imma.gr/58245
Bildet har litt for dårlig kvalitet kombinert med for mørk bakgrunn, til at jeg får et bra nok resultat når jeg prøver å hente ut stempelet.

Det er nesten enklere om man lager hele stempeldesignet digitalt, hvorpå man legger på effekter etc. til det ser ut som et autentisk stempel.

Hvis du får ut de kinesiske (?) tegnene i et eller annet typesnitt og ramset opp de ulike tallene i bunnen, er jeg sikker på at en eller annen her på forumet skal få til å lage dét.

Av ren undring, hva slags firma er dette, og hva brukes stempelet til?
:(){ :|:& };:
tripflag's Avatar
Om du hadde hatt bildet i en del høyere kvalitet så ville jeg gjort følgende:

1) åpnet det i GIMP
2) Høyreklikk bilde-layeret og "Add alpha channel"
3) Retinex for å glatte ut fargene
4) justert Levels for å gi selve logoen så mye kontrast mot bakgrunnen som mulig
5) "Selective Gaussian Blur" med SVÆR radius for å glatte ut bakgrunnen for fjerning
6) "Color to Alpha" på bakgrunnen, slik at logoen får transparent bakgrunn

EDIT: Men best resultat får du selvsagt om du poster teksten rett på forumet, så kan noen lage en .svg-fil som blir superdetaljert i alle størrelser

Dobbelt-edit: Beste jeg fikk til i farta http://a.pomf.se/rlbjct.png
Sist endret av tripflag; 12. mars 2014 kl. 09:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er for dårlig kvalitet til å få ut en ren versjon av dette. Hvis det faktisk er ditt firmastempel, anbefaler jeg at du tar et nytt, godt avtrykk på hvitt papir og scanner det i høy oppløsning. Deretter kjør 100% kontrast på bildet og transparency på hvite flater. Det er ganske enkelt, resultatet kan du sette inn i PDF-er, halvveis over tekst om du vil.

Eventuelt, om du har hele den kinesiske teksten i Unicode, kan du sette opp en helt ny PDF, slik som dette. Hvis du skal autorisere noe utad for ditt eget firma, så holder det. Hvis du skal fake noen andres stempel, så vil nok ikke en slik PDF bli overbevisende.
Sist endret av Ramaskrik; 12. mars 2014 kl. 11:54.