Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2035
Heisann, som sikkert noen av dere vet, har jeg en Ipod Classic 120gb som jeg bruker daglig. Men de tre siste ukene har jeg fått et problem: det er dårlig kontakt INNI utgangshullet (eller hva det heter). Hvis jeg presser hardt til høyre, får jeg lyd på begge sider. Kjenner at hullet begynner å bli litt løst. Er det mulig å fikse dette på noen som helst måte?
Jeg har også prøvd å koble masse forskjellig på den, men alt lyder likt.
Er ikke mye annet å gjøre enn å bytte utgangen.

http://cgi.ebay.com/Silver-iPod-6G-C...#ht_1257wt_911
unify said it

kan annbefale dr ipod ( http://dripod.no ) om du ikke vil bytte pluggen selv
Dr. iPod var jo svindyrt! Knuste iPod Touch skjermen min her i forrige måned, og så på nettet at de skulle ha mellom 1-2000 kr.. Så sjekket jeg eBay, og vips 2 uker etterpå kom ny skjerm og verktøy til å bytte skjermen med, i posten for 106,50 kr

Altså 1000-106,5= ? hvis du vil gjøre matten...
Sitat av Asus_eee_pc_900 Vis innlegg
Dr. iPod var jo svindyrt! Knuste iPod Touch skjermen min her i forrige måned, og så på nettet at de skulle ha mellom 1-2000 kr.. Så sjekket jeg eBay, og vips 2 uker etterpå kom ny skjerm og verktøy til å bytte skjermen med, i posten for 106,50 kr

Altså 1000-106,5= ? hvis du vil gjøre matten...
Vis hele sitatet...
Nå skal du vite at kvaliteten på deler fra eBay i den prisklassen sannsynligvis er dårligere enn det dr. iPod kjøper inn. Dårligere presisjon, trekker til seg mer fingeravtrykk o.l. Samt at det ikke er anbefalt for Ola Nordmann som er kassadame eller snekker for den del å bytte slikt selv. Mye man kan ødelegge når man holder på med så små enheter.
Sitat av unify Vis innlegg
Nå skal du vite at kvaliteten på deler fra eBay i den prisklassen sannsynligvis er dårligere enn det dr. iPod kjøper inn. Dårligere presisjon, trekker til seg mer fingeravtrykk o.l. Samt at det ikke er anbefalt for Ola Nordmann som er kassadame eller snekker for den del å bytte slikt selv. Mye man kan ødelegge når man holder på med så små enheter.
Vis hele sitatet...
Bullshit.

Kjøpte ny skjerm til HTC-en min for kun 250,- kontra det forretningen skulle ta (Som var VELDIG mye).

Den er akkurat som originalen Dessuten er den....? Original

Da tipper jeg vel at skjermene man kjøper til iPhone, gjerne er originale.

Og jo, jeg kjøpte jo egentlig en ny skjerm til den gamle iPhone-en min en gang, fra eBay, den kom ETTER at jeg hadde kjøpt HTC-en. Skjermen fungerte fint den, og var helt original!

Betalte 250 for den også.

(Jeg sendte skjermen i retur, da iPhone suger (Jeg mista den i mitt eget spy, så den var egentlig fucked før jeg knuste skjermen uansett), og kjerringa sin iPhone er første generasjon, så kunne ikke bruke den på hennes )
Sist endret av Hybelkanin1; 28. september 2010 kl. 16:12.
nå er vel min erfraing med dr.ipod litt nermere trådstarter sitt problem, da det er akkuratt samme problem :P jeg måtte i tillegg ha en rask fiks på ipoden så hadde ikke tid til å bestille fra nett.
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Hvordan skal jeg åpne den da?
det er vel best å bestille et slik åpnings verktøy, men finnes sikkert gode forklaringer på hvordan du kan åpne den på youtube

og her: http://www.google.no/search?sourceid...n+ipod+classic
Sitat av Husemann Vis innlegg
Hvordan skal jeg åpne den da?
Vis hele sitatet...
Det er slike problem man har jewgle...

Søk etter ipod disassembly og få opp for eksempel denne:
http://www.ifixit.com/Guide/Browse/iPod
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Skal sjekke det ut en annen dag
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Hm, går det an å stjele en hvilken som helst jack, for å bruke?
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Sitat av Husemann Vis innlegg
Hm, går det an å stjele en hvilken som helst jack, for å bruke?
Vis hele sitatet...
...eller går det an å fikse inngangen ved å koble på det som evt. er løst?
Wesley Snipes, bitch
Snipes's Avatar
Sitat av Husemann Vis innlegg
Kjenner at hullet begynner å bli litt løst.
Vis hele sitatet...

Finnes det ikke regler mot å skrive sånne ting?
Sitat av Husemann Vis innlegg
...eller går det an å fikse inngangen ved å koble på det som evt. er løst?
Vis hele sitatet...
Det må du nesten se selv når du får åpnet den, men jeg tror det går ann å kjøpe en ny jack fra den siden jeg linket til. Har selv kjøpt deler til en iPhone derifra, så siden er "safe"

Sitat av Snipes Vis innlegg
Finnes det ikke regler mot å skrive sånne ting?
Vis hele sitatet...
H a h a, så morsom du er......
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Hmm.. i går fikk jeg den til å spille skikkelig. Jeg holdt hard ved jacken, og alt gikk bra. Men det var nok et engangstilfelle.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Noen som vet hvor man får tak i ipod opener tool, eller hva det kalles?
DealExtreme er stedet jeg ville lett
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
...eller kan jeg bruke flattrekker? Hadde vært det beste!
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Sitat av Husemann Vis innlegg
...eller kan jeg bruke flattrekker? Hadde vært det beste!
Vis hele sitatet...
Prøvde meg litt fram med flattrekker, men fikk det ikke helt til.
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Har nå åpna den, ser ikke helt bra ut :P
Mem jacken var riktignok løs. Jeg oppdaga at det mangla en bittleliten skrue (bilde). Har det noe å si, eller sitter denne et annet sted?
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Nei, får vel kjøpe ny Pod, siden jeg fucka opp det som holder den sammen da jeg demonterte den...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Kan bekrefte at jeg kjøpte ny Ipod etter denne hendelsen, fordi den gamle var ødelagt med jackledninga, og skjermen ble ødelagt da jeg åpna den.
Hvis du ønsker å donere den for eksperimentelle forsøk kan du gjerne sende den til meg. Betaler selvsagt porto. (Send PM)
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Den er nå i bruk som ekstern harddisk