Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 4579
I dag kom denne tingen opp på skjermen på skolepc'en min. Når jeg prøver å lukke det, kommer det bare opp noe som ikke går vekk igjen, som åpner programmet på nytt.
Har holdt på i kanskje 10 minutter, maks.
Men fy faen så irriterende.

Hvis dette er feil sted, ikke slett tråden!
Du har haugevis av virus, du har mao snurfet noe du ikke skulle.
tror kansje du kan finne ut av noe HER

tror kansje du kan finne ut av noe HER
Ta backup, og gå til it-kontoret på skolen din og be de reinstallere maskinen din. Den er full i virus...
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Du har haugevis av virus, du har mao snurfet noe du ikke skulle.
Vis hele sitatet...
Hva da? Søkte opp et bilde av trommesettet til Mike Portnoy, så klikka alt...

Sitat av fulloggal Vis innlegg
Ta backup, og gå til it-kontoret på skolen din og be de reinstallere maskinen din. Den er full i virus...
Vis hele sitatet...
Ok. Vi skal straks få W7 på pc'en, så tar det da, tenker jeg

Edit: er i sikkerhetsmodus nå, forresten. Kom ikke inn på vanlig måte!
Sist endret av Husemann; 9. november 2010 kl. 10:56.
Sitat av Husemann Vis innlegg
Hva da? Søkte opp et bilde av trommesettet til Mike Portnoy, så klikka alt...
Vis hele sitatet...
Hvordan skal vi klare å gjette hvilke sider du har vært innom? Du får poste history log om du vil vite det nøyaktig.
Malware-byte fjerner dette.
det er ikke virus, men spyware.
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Sitat av hompetitten Vis innlegg
Malware-byte fjerner dette.
det er ikke virus, men spyware.
Vis hele sitatet...
Hm, får jeg brukt det da? Er en skolepc, har begrenset tilgang.
"administratorrettigheter kreves!" Blæ!
Sist endret av Husemann; 9. november 2010 kl. 11:04.
Tror jeg har sett denne før.. Rett meg om jeg har feil :P

Den som sier du har virus er viruset.

- Virusprogrammet er viruset - (det den sier du har, har du ikke).

Du får lett sletta dette hos IT-avdelinga på skolen, om dere har en.
Sist endret av Jazzy Fizzle; 9. november 2010 kl. 11:15.
For min del, kun av utseendet.. Er det programmet som dukker opp viruset.

Den ber deg helt sikker oppgradere og betale for å få fjernet viruset, right ?
Sitat av hompetitten Vis innlegg
Malware-byte fjerner dette.
det er ikke virus, men spyware.
Vis hele sitatet...
Spyware er virus.
Sitat av Grix Vis innlegg
Spyware er virus.
Vis hele sitatet...
Nei, det er det ikke.
Ett antivirus program plukker ikke opp dette problemet.
Programmet er Viruset
Du må bruke noe som heter SpyWareDoctor

Det sletter denne shiten
Som det er blitt nevnt flere gang nå, du har klart å fått "scareware" på pc-en din:

http://en.wikipedia.org/wiki/Scareware
Sitat av Grix Vis innlegg
Spyware er virus.
Vis hele sitatet...
Forskjellen mellom virus-ormer-trojanske hester og Spy Ware
De fleste av folkene gjør feilgrep når tema for et datavirus oppstår, er å referere til en orm eller trojansk hest som et virus. Mens ordene Trojan, er orm og virus ofte brukes om hverandre, de er ikke det samme. Virus, ormer og trojanske hester er skadelige programmer som kan forårsake skade på datamaskinen, men det er forskjeller mellom de tre, og vite disse forskjellene kan hjelpe deg å beskytte datamaskinen mot deres ofte skadelige effekter.



Datavirus



(1) fester seg til et program eller en fil slik at den kan spre seg fra en datamaskin til en annen, slik at infeksjoner som det reiser. Mye som menneskelige virus



(2) Datavirus kan varierer i alvorlighetsgrad: Noen virus forårsaker mildt irriterende effekter mens andre kan skade maskinvare, programvare eller filer.



(3) Nesten alle virus er knyttet til en kjørbar fil, som betyr at viruset kan finnes på datamaskinen, men det kan ikke infisere datamaskinen med mindre du kjører eller åpner den ondsinnede programmet. Det er viktig å merke seg at et virus ikke kan spres uten menneskelig handling, (for eksempel kjører et infisert program) for å holde det gående.



(4) Mennesker fortsetter spredningen av et virus, for det meste uvitende, ved å dele infisere filer eller sende e-poster med virus som vedlegg i e-post.



Worm



(1) En orm er lik et virus ved utformingen, og regnes som en sub-klasse av et virus. Ormer spre seg fra datamaskin til datamaskin, men i motsetning til et virus, den har evnen til å reise uten hjelp fra en person. En orm utnytter fil eller informasjon transport funksjoner på systemet, som gjør det å reise uten hjelp.



(2) Den største faren med en orm er dens evne til å formere seg på systemet, så i stedet for datamaskinen å sende ut en enkelt orm, kan det sende ut hundrevis eller tusenvis av kopier av seg selv, skaper en enorm ødeleggende effekt. Et eksempel ville være for en orm å sende en kopi av seg selv til alle oppført i e-post adressebok. Deretter gjentak ormen og sender seg selv ut til alle oppført i hver av mottakerens adressebok, og manifest fortsetter videre nedover linjen.



(3) På grunn av kopiering karakter av ormen og dens evne til å reise på tvers av nettverk sluttresultatet i de fleste tilfeller er at ormen bruker for mye system minne (eller nettverk båndbredde), forårsaker Web servere, nettverk og servere individuelle datamaskiner til å stoppe reagere. I nyere ormen angrep som for eksempel den mye omtalte Blaster-ormen ormen har blitt designet for å tunnel inn i systemet og la ondsinnede brukere til å kontrollere datamaskinen eksternt.



Trojan Horse



(1) Trojan Horse er full av så mye intriger som den mytologiske trojanske hesten ble oppkalt etter. Den trojanske hesten, ved første øyekast ut til å være nyttig programvare, men faktisk vil gjøre skade en gang installert eller kjøre på datamaskinen.



(2) De på mottakersiden av en trojansk hest er som regel lurt til å åpne dem fordi de ser ut til å motta legitim programvare eller filer fra en seriøs kilde. Når en trojaner er aktivert på datamaskinen, kan resultatene variere. Noen Trojanere er laget for å være mer irriterende enn skadelig (som å bytte på skrivebordet, legger silly aktiv desktop ikoner), eller de kan forårsake alvorlig skade ved å slette filer og ødelegge informasjon på systemet ditt.



(3) Trojanere er også kjent for å lage en bakdør på datamaskinen som gir ondsinnede brukere tilgang til systemet ditt, muligens slik at konfidensiell eller personlig informasjon blir kompromittert. I motsetning til virus og ormer, trojanske hester gjør ikke reprodusere ved å infisere andre filer heller ikke de selv replikere.



Spyware-Adware



(1) Spyware og Adware samle inn informasjon om deg uten passende varsel og samtykke.



(2) Spionprogrammer kan få installert på datamaskinen din på flere måter. En måte er via et virus. En annen måte er det å være i hemmelighet lastet ned og installert med annen programvare du har valgt å installere. Du og jeg vet begge hvor lett det er å hoppe lese all dokumentasjon på et gratis program og klikke "OK." Det er ofte hvordan de får deg.
Jess, er nok spyware.

Her er en link som omtaler akkurat det programmet du har, og en guide til hvordan det fjerne.
Stadig imponert over hva elever klarer, jeg satt med nøyaktig samma skiten igår.

Det er, som nevnt over spyware. Antivirusprogrammet som sier du har virus er problemet, det legger seg inn, sier du har virus og krever at du må betale for å få fjerna det.

Gå til IT-personale, si du har virus og be dem Tanke om hele pc'en din (reinstallere alt) og muligens også slette profilen din (den blir ikke borte de bare renser den helt så ta BACKUP!)
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Jess, er nok spyware.

Her er en link som omtaler akkurat det programmet du har, og en guide til hvordan det fjerne.
Vis hele sitatet...
"Du må være administrator"
ARGH!!!!!!!!!

Skal høre med læreren om jeg kan gå midt i timen....

Plutselig svartner skjermen, også O.o
Sist endret av Husemann; 9. november 2010 kl. 13:24.
@hompetitten: Når du kopierer noe ordrett, slik som du nettopp har gjort, er det greit å henvise til kilden, i stedet for å legge det ut som ditt eget...

http://www.infosum.net/no/communicat...orses-and.html
Sitat av Amitabha Vis innlegg
@hompetitten: Når du kopierer noe ordrett, slik som du nettopp har gjort, er det greit å henvise til kilden, i stedet for å legge det ut som ditt eget...

http://www.infosum.net/no/communicat...orses-and.html
Vis hele sitatet...
Joda det er riktig det.
Men det var lagt ut for å hjelpe stakkaren som var plaget med spyware.
Du må ha fint lite å gjøre når du gidder å sitte å søke på teks i andres innlegg, bare for å kunne ha noe å klage på.
Hadde du brukt den energien på å hjelpe, så ville det vært bedre.
Sist endret av hompetitten; 9. november 2010 kl. 13:30.
Det du gjør er å gå til IT ansvarlig på skolen din og ber om reformatering på datamaskinen. Siden dette er skolepc skal du egentlig ikke gjøre slikt selv
Sitat av Ckd Vis innlegg
Det du gjør er å gå til IT ansvarlig på skolen din og ber om reformatering på datamaskinen. Siden dette er skolepc skal du egentlig ikke gjøre slikt selv
Vis hele sitatet...
Fungerer som oftest å fjerne det med malwarebytes. Om han har lov til å installere til selv med maskinen, kan han enkelt fikse dette selv. Klarte selvfølgelig å få slikt på pcen min for 2 år siden når jeg gikk på skolen selv, men hadde heldigvis install-rettigheter =)
Spyware eller ikke, og som tidligere skrevet, gå til IT avdelingen.

Be de også legge inn malwarebytes og noe bedre antivirus, regner med det er typiske normann som er installert - det fungerer ikke. Da kjører du heller for MSE, uansett hva de sier.
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Fungerer som oftest å fjerne det med malwarebytes. Om han har lov til å installere til selv med maskinen, kan han enkelt fikse dette selv. Klarte selvfølgelig å få slikt på pcen min for 2 år siden når jeg gikk på skolen selv, men hadde heldigvis install-rettigheter =)
Vis hele sitatet...
"Du må være administrator"
ARGH!!!!!!!!!
Vis hele sitatet...
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Har enda ikke surra meg til å levere pc'en. Når jeg prøver å gå inn på task manager, henger den seg opp. Oppgavelinja er borte. Aner ikke hva jeg kan gjøre for å få den tilbake... irriterende. Unødvendig...
Haugevis av virus. Go go reinstall
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Plutselig funka task manager igjen. Jeg fikk avslutta alle prossesser som hadde med spyware-dritten å gjøre. Nå går den som den skal, men stoler fortsatt ikke helt på det...
Ikke stol på det før det er borte vekk fra maskinen

Om oppgavelinja er borte kan du sjekke at explorer.exe kjører. Den må kjøre for at skrivebordet skal vise som normalt. Om den ikke gjør det kan du gå inn i task manager og trykke file->new task(run) explorer.exe
Standard oppskrift, for all spyware. GOOGLE dritten, hva lager den? hvilke register filer editer/lager den? hvor kopierer den seg etc. Gå inn på start->msconfig->tjenester fjern.->oppstart fjern. Har den manipulert booten din? Fiks dette. Slett register verdiene slett filene. Done and done. Ellers last ned en fix for å fjerne den..
Sitat av lillekrek Vis innlegg
Standard oppskrift, for all spyware. GOOGLE dritten, hva lager den? hvilke register filer editer/lager den? hvor kopierer den seg etc. Gå inn på start->msconfig->tjenester fjern.->oppstart fjern. Har den manipulert booten din? Fiks dette. Slett register verdiene slett filene. Done and done. Ellers last ned en fix for å fjerne den..
Vis hele sitatet...
Om du leser saken, så har han ikke mulighet til f.eks installere ett program. Så tviler på at han har lov til å gå inn i registeret og gjøre ting.
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Om du leser saken, så har han ikke mulighet til f.eks installere ett program. Så tviler på at han har lov til å gå inn i registeret og gjøre ting.
Vis hele sitatet...
kødder du eller? Om du går på google og søker litt finner du _utallige_ måter å gjøre dette på, han kan jo omså bare skrive en bat som gjør det for han.
Sitat av lillekrek Vis innlegg
kødder du eller? Om du går på google og søker litt finner du _utallige_ måter å gjøre dette på, han kan jo omså bare skrive en bat som gjør det for han.
Vis hele sitatet...
Mye han kan gjøre. Han kan jo f.eks reinstallere maskinen selv og fikse problemet. Tingen er at det er en skole-pc, og it-avd blir nok irritert om han fingrer med ting han ikke skal. Og i registry er det lett for å gjøre feil om en ikke vet hva man gjør.
tror denne pc-en er ganske tapt da det er både spyware, trojaner og det ser ut som en en slags type virus/orm på den også.. få it avdelingen til å gjøre den ulidelige kjedelige jobben med å reinstallere ms systemet ditt og be om et internett sikkerhetssenter som ikke er i trial lol, fin sikkerhet på den skolen ja, glad jeg ikke er sikkerhetsansvarlig
Rimelig proppa med virus der ja.
Det er jo ikke sånn at han HAR alle de virusene, det er programmet anti virus studio2010 som er en spyware. Den scanner ingenting på ordentlig, den LATER bare som om han har det, og prøver å få folk til å kjøpe en "full version", som da fjerner "alle skadlige viruser/trojaner", som ikke eksisterer. Dermed må han bare fjerne programmet.
Boot i safemode, lokaliser spywaren din, slett den og alt som tilhører den så ser du hva som skjer. Funker ikke det får du bare formatere.
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Leverte den ca 6 min etter jeg postet sist i tråden. Alt på den skal slettes, får til og med Win 7
på min skole var det en lærer som spredde virus var en eksamen, og alle skulle levere inn på minnepinnen hans, men etter at alle leverte inn fucka alle pc ene seg opp:P gøy for it fyren som måtte formatere rundt 40 pc'er
▼ ... over en måned senere ... ▼
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Låner tråden min litt igjen.

Nå har jeg fått W7, hatt det en stund. Så kommer det opp sånne auto-oppdateringer. I dag skulle jeg avbryte en, trykte feil, og pc'en skrudde seg på igjen. Etter dette kom jeg rett og slett ikke inn på brukeren min. Er inne med sikkermodus med nettverk nå. Men vet ikke hva som har skjedd... noen?
Er det skolemaskinen eller din private maskin?

Hvis det er skolemaskinen så er svaret så enkelt som å oppsøke IT-avdelingen.
det å avbryte oppdateringer er som oftest ikke en lur ting.
Sitat av hompetitten Vis innlegg
Nei, det er det ikke.
Ett antivirus program plukker ikke opp dette problemet.
Vis hele sitatet...
AVG plukker opp spyware <3
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Var bare sånn mini-dings som tar 10 min..

Men nå funker det igjen.
Beklager for å gå litt off-topic, men

Sft.dez.Wien is a virus attempts to spread itself by attaching to a host program, and can damage hardware, software or data in the process.
Vis hele sitatet...
Hvordan er det mulig for et virus å skade hardware?
Gå til It-annsvarlig og be om en ghost hvis de har et skolenett med en server så er alle filene dine lagret.
Sitat av Wiseleaf Vis innlegg
Beklager for å gå litt off-topic, men



Hvordan er det mulig for et virus å skade hardware?
Vis hele sitatet...
Å fucke med viftene og temperaturkontrollene er rimelig enkelt, har alltid undret med hvorfor ingen har spredd virus som gjør dette. Nå kan det diskuteres om BIOS er software eller hardware, men det er trivielt å skrive over den, og et forbanna slit å få den tilbake.
Olaiw, det er jo om det faktisk blir lagret på hjemmeområdet for personen da. Ser det daglig at ingen verken får med seg eller hører om det, (selv om det blir skrevet, sagt og vist frem xxx ganger) også kommer det drama skriket når filene er borte.
Sitat av hompetitten Vis innlegg
Malware-byte fjerner dette.
det er ikke virus, men spyware.
Vis hele sitatet...
Spyware er en sjanger innen virus.
Har ikke lest alle kommentarene...

Jeg vedder 50 spenn på at det der ER viruset !
Det er så simpelt og så genialt Funker på husmødre xD

De får deg til og tru at du har 48 troianere, derved laster du "virus programmet" som lissom skal beskytte deg, men det fucker jo pc'en istedet xD
Nobody
Husemann's Avatar
Trådstarter
Sitat av gamernuub Vis innlegg
Har ikke lest alle kommentarene...

Jeg vedder 50 spenn på at det der ER viruset !
Det er så simpelt og så genialt Funker på husmødre xD

De får deg til og tru at du har 48 troianere, derved laster du "virus programmet" som lissom skal beskytte deg, men det fucker jo pc'en istedet xD
Vis hele sitatet...
Neste gang, les tråden