Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3072
Heisann!

Skal bygge pc på Komplett, og jeg lurer på om jeg kan bestille PC uten OS, og så installere OS fra CD jeg har?
Jeg kommer inn i BIOS og sånt/CD'en blir oppdaget og installasjons menyen kommer fram?

Grunnen er at jeg sparer 785kr.

Takker for svar!
Ja, det går helt fint.
er det os du har betalt eller er det en recovery cd?
Erklært blond
Ja, det er bare å starte dataen og hive i Cd'n så er 785 kr spart. Kan det bli enklere å spare penger? kjøpe OS??
Det er aktivert Win7

Kompisen min har testet den, og det funker fett!

Takker for alle svar, nå blir det ny pc!

BTW, jeg kom fram til denne pc'en:

Ahead Nero 9 Essentials OEM
CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD
Skjermkabel DVI M/M 3m
Støtsikker PC-eske
Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm,
Cooler Master HAF 922 Midi Tower Sort
Chieftec Smart Series 550W PSU
Lite-On DVD+RW burner IHAS124-19
AMD Athlon II X4 635
MSI 770-C45, Socket-AM3, DDR3
Corsair Value S. DDR3 1333MHz 2GB CL9
Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2
USB2 multikortleser 3.5" sort for
HIS Radeon HD 5770 1GB GDDR5
ROCCAT™ Kova Mouse
PC Uten OS, White Box PC
Garanti 3 år - Sende inn

Vet ikke om alt det der gir mening da
Ikke for å drepe gleden din, men det er noe lite med 2gb i en typisk gamer-pc nå til dags.

Anbefaler deg å vurdere 4gb.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Meir RAM og meir disk. 1.5TB er ikkje mykje dyrare enn 500GB-disker, og er garantert billigere per GB.

2GB RAM er en vits. Kjøp minst fire.

Drit i brenneprogram, bruk cdburner pro xp, som er gratis.
Må virkelig si dere har helt rett (sarkasme)
Det avhenger veldig av hvilke plate du har.
Har du en OEM plate du har brukt på en annen maskin kan du bare glemme det, den er låst til den maskinen.
Har du en fullversion fungerer det fint, men regner med du har lastet det ned og da går det
Sitat av fomox Vis innlegg
Må virkelig si dere har helt rett (sarkasme)
Det avhenger veldig av hvilke plate du har.
Har du en OEM plate du har brukt på en annen maskin kan du bare glemme det, den er låst til den maskinen.
Har du en fullversion fungerer det fint, men regner med du har lastet det ned og da går det
Vis hele sitatet...
Joda, fullversjon rett fra internett og testet

Jeg har heldigvis ikke bestilt pc'en enda, så takk for tipsene
Jeg trenger ikke mere diskplass fordi jeg har en harddisk på 1TB fra før av.

Men, kanskje jeg kjøper 1TB til den.
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Jeg trenger ikke mere diskplass fordi jeg har en harddisk på 1TB fra før av.

Men, kanskje jeg kjøper 1TB til den.
Vis hele sitatet...
Større disker er ofte betydelig raskere enn de mindre takket være høyere datatetthet på platene.
ok. Men, hva er forskjellen på RAM og GHz? Leste litt rundt og fikk intrykket av at GHz er viktigere når man skal game, og RAM er for å kjøre mange programmer samtidig. Er det sånn det er?

Jeg pleier aldri å kjøre mere enn 3, maks 4 programmer samtidig. Når jeg gamer kjører jeg spillet og Spotify.

Takker for svar alle sammen!
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
ok. Men, hva er forskjellen på RAM og GHz? Leste litt rundt og fikk intrykket av at GHz er viktigere når man skal game, og RAM er for å kjøre mange programmer samtidig. Er det sånn det er?

Jeg pleier aldri å kjøre mere enn 3, maks 4 programmer samtidig. Når jeg gamer kjører jeg spillet og Spotify.

Takker for svar alle sammen!
Vis hele sitatet...

Ghz er speeden
Ram: Er hukkomelsen - De fleste spill krever masse minne for å loade inn detaljer osv
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
ok. Men, hva er forskjellen på RAM og GHz? Leste litt rundt og fikk intrykket av at GHz er viktigere når man skal game, og RAM er for å kjøre mange programmer samtidig. Er det sånn det er?

Jeg pleier aldri å kjøre mere enn 3, maks 4 programmer samtidig. Når jeg gamer kjører jeg spillet og Spotify.

Takker for svar alle sammen!
Vis hele sitatet...
RAM er hvor mye minne som kan brukes. Programmer kopierer de nødvendige seksjonene inn i minnet fra disk når de brukes. Det vil si at jo mer RAM = jo mer kan kjøres uten å frigjøre minne.

GHz er frekvensen på prosessoren, les mer her: http://no.wikipedia.org/wiki/Hertz. Det er ikke alltid frekvensen som er viktigst, antall kjerner osv. er også viktige.
GHz og ram er to helt forskjellige ting, og det er bare å kjøpe 4 gb ram med en gang, da angrer du ikke senere, dessuten er det ikke dyrt.
4GB RAM på 1333mhz og CL8/9 holder til ditt oppsett. Det er bevist at 8GB gir mye høyere ytelse hvis du bruker 4 kanaler, men 2x2GB brikker er et veldig bra valg. Velg disse: Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9, Kit w/two matched DDR3 2GB, 240pin
Sist endret av SemiColon; 15. juli 2010 kl. 16:00.
Ok, noen små spørsmål til så skal jeg slutte å plage dere:

PC Uten OS, White Box PC Skal kun brukes i PC Produksjon - Betyr dette at jeg ikke får lov å kjøpe pc uten OS?
Green Power. De er treige harddisker sant? Siden de er bedre for naturen eller noe.

Ahead Nero 9 Essentials OEM
CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD
Skjermkabel DVI M/M 3m
Støtsikker PC-eske
Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm,
CM Storm Scout Midi Tower Sort
Chieftec Smart Series 550W PSU
Lite-On DVD+RW burner IHAS124-19
AMD Athlon II X4 635
MSI 770-C45, Socket-AM3, DDR3
Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9,
Hitachi Deskstar™ 7K1000.C 1TB
USB2 multikortleser 3.5" sort for
HIS Radeon HD 5770 1GB GDDR5
PC Uten OS, White Box PC
Garanti 3 år - Sende inn
Green Power diskene har lavere hastighet, anbefaler Samsung F3 diskene, WD Black eller nye SG diskene.
"Skal kun brukes i PC-produksjon" betyr at den/de delen(e) det gjelder er OEM-varer som ikke er ment for løssalg, kun bruk i ferdigbygde oppsett.

GreenPower er strømbesparende disker som automatisk justerer rotasjonshastigheten sin mellom 5400 og 7200 rpm ut fra bruk. De bruker mye mindre strøm enn f.eks. Black-serien til WD, men de er ikke egnet som systemdisker da de svikter veldig på random read og write-hastigheter. Er ypperlige disker til masselagring; musikk, film, TV-serier, backup og slikt.
Okei, takker for svar. Da tror jeg ikke at jeg vil ha de GreenPower diskene.

Jeg tror jeg skal ta en uke eller to på å sette opp den ultimate pc'en (innenfor 6500 spenn) så jeg ikke angrer.