Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2581
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mange skjønner nok hvilken bruker jeg er, men velger likevel å poste som anonym. Jeg skammer meg utrolig mye for at jeg har vært så svak, med uendelige runder med min ex uten å klare og lukke døra for godt.

Sist jeg møtte han, for en uke siden, så kom han ruset på døren i halvpsykose, til tross for at han visste at min lillebror var på besøk. Han ble redd.

Etter denne hendelsen lukka jeg døra i ansiktet på han, og sa at hvis han kommer igjen, så ringer jeg politi. Jeg viste han noen screenshots jeg har tatt av samtalene våre hvor han kommer med svært grove trusler mot meg. Vi snakker drap og tortur. I tillegg innrømmer han flere voldsepisoder mot meg. Jeg viste han dette, og sa at jeg kom til å anmelde han. Han stakk, og sa at han var ferdig for godt.

Jeg har blitt anbefalt å være så kjedelig som mulig, så uinteressert som mulig, avstå fra sex, og ingen tjenester. Han har ingenting å hente hos meg lengre. Jeg er ute av rushelvete, og har kommet meg inn på studier og fått lappen tilbake. Jeg har flyttet inn i en ny, flott leilighet. Jeg har kommet så jævlig langt.

Jg redd for hevnaksjoner, eller om han kommer på døra for å banke meg. Lage oppstyr med husverten og naboene. Hva faen kan jeg egentlig forvente. Jeg er redd han vil gå langt i og med at jeg truet han med anmeldelse. Han skyr ingen midler for å ødelegge livet til noen. Dette har jeg erfart da han har vært direkte ond mot andre som har trosset han.

Umulig for dere å vite, men hva kan jeg forvente? Jeg tror han tar dette som et skikkelig stikk i egoet. Jeg har aldri før vært så uinteressert i han. Når jeg har satt foten ned før, så har han bombardert med kjærlighetserklæring og forlanger å ta en kaffe for å ordne opp. Også er det knullings da. Eller det var. Jeg er ikke kåt på han i det hele tatt lengre. Dette har han taklet jævlig dårlig, og har sagt at hvis han ser meg med en annen mann, så kommer han til å drepe oss begge, for så ta overdose selv på heroin....

Dette tar så mye plass i hodet mitt at jeg mister mye fokus på å holde stø kurs. Jeg kjenner på sprekke-trang, jeg kjenner på krimme-tanker. Jeg takler best den psykoen når jeg er psyko selv oppi all rusen omringet av drittfolk. Jeg er bundet av normer og regler, noe jeg ikke har respektert tidligere. Noen ganger får jeg lyst til å bare bli bura inne til jeg har skjerpet den shitty trangen til å utagere og sette alt jeg har bygget opp på spill.

Jeg er nesten litt sjalu på at han kan døyve alt med rus, og leve et liv i sus og dus uten å tenke konsekvens, eller bry seg om konsekvens.
Dette høres ut som en virkelig forstyrret person.. folk som ikke har noe å tape er jo det skumleste som finnes!
Vurder å skaffe deg voldsalarm kanskje? Så du lett kan få hjelp hvis han dukker opp?

At du har kommet deg ut av jerngrepet til en misbruker er jo fremgang! Leier du leilighet, eller har du kjøpt? Har du veldig mye eiendeler, eller går det an å flytte relativt lett?

Jeg kjenner ikke denne mannen, så vet ikke hva han er i stand til. Men hvis du tar truslene alvorlig, burde du ta grep på en eller annen måte..

Ikke gjør den feilen å gå i fella flere ganger. Du fortjener bedre
Hadde endret navn og skjult adressen på telefonkataloger jeg. Mine oppføringer ble aldri slettet etter gjentatte forsøk på å fjerne meg fra oppføringer. Så da endret jeg alle oppføringene selv og hvis noen søker på nr mitt får de bare opp masse rare bokstaver. Også hadde jeg flyttet! Sånne folk kan man ikke stole på. Ikke litt engang så for din egen trygghet og nødvendigheten for å føle deg trygg i eget hjem kan du ikle fortsette å bo der
Kjøp deg ett kamera som du har utenfor døra di så ser du hvem som er der uten å åpne døra.
Fortell venner og familie om at du har en truende og plagsom eks som du er bekymret for hva kan finne på.

Det virker som denne typen prøver alt han kan for å få makt over deg. Ikke la han få så mye plass. Du trenger plassen selv.
Ikke ta kontakt eller svar på noe fra typen.

Håper det ordner seg kjapt og at det kan bli ett glemt kapittel.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mange skjønner nok hvilken bruker jeg er, men velger likevel å poste som anonym. Jeg skammer meg utrolig mye for at jeg har vært så svak, med uendelige runder med min ex uten å klare og lukke døra for godt.

Sist jeg møtte han, for en uke siden, så kom han ruset på døren i halvpsykose, til tross for at han visste at min lillebror var på besøk. Han ble redd.

Etter denne hendelsen lukka jeg døra i ansiktet på han, og sa at hvis han kommer igjen, så ringer jeg politi. Jeg viste han noen screenshots jeg har tatt av samtalene våre hvor han kommer med svært grove trusler mot meg. Vi snakker drap og tortur. I tillegg innrømmer han flere voldsepisoder mot meg. Jeg viste han dette, og sa at jeg kom til å anmelde han. Han stakk, og sa at han var ferdig for godt.

Jeg har blitt anbefalt å være så kjedelig som mulig, så uinteressert som mulig, avstå fra sex, og ingen tjenester. Han har ingenting å hente hos meg lengre. Jeg er ute av rushelvete, og har kommet meg inn på studier og fått lappen tilbake. Jeg har flyttet inn i en ny, flott leilighet. Jeg har kommet så jævlig langt.

Jg redd for hevnaksjoner, eller om han kommer på døra for å banke meg. Lage oppstyr med husverten og naboene. Hva faen kan jeg egentlig forvente. Jeg er redd han vil gå langt i og med at jeg truet han med anmeldelse. Han skyr ingen midler for å ødelegge livet til noen. Dette har jeg erfart da han har vært direkte ond mot andre som har trosset han.

Umulig for dere å vite, men hva kan jeg forvente? Jeg tror han tar dette som et skikkelig stikk i egoet. Jeg har aldri før vært så uinteressert i han. Når jeg har satt foten ned før, så har han bombardert med kjærlighetserklæring og forlanger å ta en kaffe for å ordne opp. Også er det knullings da. Eller det var. Jeg er ikke kåt på han i det hele tatt lengre. Dette har han taklet jævlig dårlig, og har sagt at hvis han ser meg med en annen mann, så kommer han til å drepe oss begge, for så ta overdose selv på heroin....

Dette tar så mye plass i hodet mitt at jeg mister mye fokus på å holde stø kurs. Jeg kjenner på sprekke-trang, jeg kjenner på krimme-tanker. Jeg takler best den psykoen når jeg er psyko selv oppi all rusen omringet av drittfolk. Jeg er bundet av normer og regler, noe jeg ikke har respektert tidligere. Noen ganger får jeg lyst til å bare bli bura inne til jeg har skjerpet den shitty trangen til å utagere og sette alt jeg har bygget opp på spill.

Jeg er nesten litt sjalu på at han kan døyve alt med rus, og leve et liv i sus og dus uten å tenke konsekvens, eller bry seg om konsekvens.
Vis hele sitatet...
Jeg mener du gjør helt rett i å være kjedelig, responder minst mulig og når du må snakke til ham så vær kort, kald og bestemt. Bra jobbamed å komme så langt! Når man truer så er det for å påvirke, og enhver reaksjon forteller ham at du bryr deg og at det er vits i å fortsette påvirkningen.

Også bra jobba med å dokumentere. Det sagt så synes jeg dette her høres så alvorlig ut at du kanskje bør vurdere å anmelde. Jeg forstår at det er en risiko med det også. Men du burde kanskje ha voldsalarm.

Hva du kan forvente, hva risikoen er osv, da tror jeg at jeg ville snakket med et krisesenter. De har nok erfaring med sånne tilfeller og vet litt om hvilke mekanismer som er i sving og hvilke alternativer du har.
Sist endret av *pi; 24. september 2020 kl. 12:08.
Anonym bruker
"Rask Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Desverre er trusler og sinne den vanligste manipulasjonsteknikken til sånne menn. Når det ikke funker tyr de til lovebombing, lange avhandlinger om hvor høyt han elsker deg og hvor flott dere skal få det om du bare gir en ny sjanse, og tomme men ganske overbevisende løfter om at han lover å ikke ruse seg og være sånn noe mer og at han ikke engang har lyst til å ruse seg mer, har innsett at han må være en voksen mann å slutte nå for han vil bare ha et vanlig liv med deg som er prinsessen i hans liv. Når den manipuleringsteknikken heller ikke funker så kommer victimblamingen der han bruker nedlatende ord og falsk smerte på å få deg til å synes så synd på han som mulig ved å spille på din samvittighet og si ting som at du aldri kan ha elsket han siden du kan være så kald og slem nå som ikke tilgir han, at du er ond og uten empati, at du er den dårligste dama han har møtt osv med hensikt om at du skal føle deg utilstrekkelig og falle for manipulasjon ved å bevise du er god nok for han og gjør akuratt som han vil, tar han inn i varmen igjen og legger deg flat, mens han har fått snudd rollene til at det er du som må si unnskyld og kjempe for hans kjærlighet og ikke omvendt.

Sånne mennesker er utrolig farlige og du er bare helt nødt til å holde deg sterk og vekk fra han. Bytt nummer så han ikke får bombardert deg med meldinger og anrop, deaktiver Facebook i noen måneder og blokk han når du åpner profilen igjen. Hvis du har tenkt til å anmelde han så kan du fortsette å bruke samme nummer for å samle bevis på trusler han kommer med. Ta opp alle telefonsvarer beskjeder men ikke svar han hverken på telefon eller sms. Og ikke bruk unnskyldning om at du kaaanskje skal anmelde som en unnskyldning for å holde kontakt, for lar du han ha kontakt med deg er det stor sjanse for at han klarer å manipulere deg tilbake til han igjen. Du vet godt at du får et grusomt liv med han og det du må innse er at han ikke kommer til å endre seg, og alle løftene hans om hvor bra dere skal få det er bare en fantasi han planter i hodet ditt.

Du må få han på avstand, helt ut av livet ditt, og gi han null drama fra din side. Som du har fått tips om fra før, være så kjedelig som mulig. Da jakter han nemlig fort et annet supply, en annen person å kontrollere. Du kan tenke at det er ditt ansvar å advare eller unngå at han ødelegger fremtidige damer men ditt hovedansvar er å ta vare på deg selv og for å gjøre det MÅ han ut av livet ditt.

Hvis du bruker instagram er det mye styrke og awareness på å følge narcissist, narcissist abuse, narcissistsurvivor, psychopathawareness og lignende hashtags.

Du kan også få råd og støtte fra ditt lokale krisesenter.

Og forresten, du er ikke svak! Hvem som helst kan bli manipulert og lurt av en psykopat. Det kan skje dem beste, de sterkeste og mest selvstendige kan manipuleres og brytes ned av en psykopat.Vær så snill å ikke tenk at det er du som er svak eller dum,du har vært i en utsatt situasjon siden du har drevet med rus selv og dere hadde det som bandt dere sammen, men det er helt vanlig å ikke klare å lukke døra for godt de første gangene. De er mestere til å manipulere og spille på samvittigheten din,men nå som du er klar over triksene så husk på det når du føler han er på vei til å få makt over deg og følelsene dine igjen at det kun er fordi han fucker med huet ditt rent psykologisk, og at det du føler ikke er ekte men en illusjon om fantasien han lover deg som kommer til å bli brutt så fort han får komme inn i varmen igjen.

Har du mulighet så flytt så han ikke får tak i deg på noen måte. Først når du er kvitt psykopaten for godt får du tilbake livet ditt igjen <3
Anonym bruker
"Sjuk Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Eksen min var skremmende lik. Skulle drepe meg. Jeg fikk overtalt den høyeste og største kompisen min til å bo hos meg en periode. Å det fungerte. Eksen kom på døra to ganger og kompisen min åpnet begge gangene. En 165 høy tynn mann har ikke så mye å stille opp mot en 195 høy trent mann. Han pilte unna. Latterlig. Ta vare på ALT av mld og anrop ja. Ikke slett.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
hvor han kommer med svært grove trusler mot meg. Vi snakker drap og tortur. I tillegg innrømmer han flere voldsepisoder mot meg.
Vis hele sitatet...
Flytt langt nok unna eller til et trygt nok sted (familie, kollektiv med mye aktivitet) til at han ikke med enkelhet kan komme seg nærme deg fysisk.

Slett sosiale medier og alt som kan finnes om deg på internett som kan gi indikasjoner på hvor du befinner deg enten det er fritids- eller jobbrelatert.
Bare han vet hvilken café du frekventerer er nok til at du plutselig blir utsatt for noe ekstremt uheldig.

Bytt nummer og gi kun dette nummeret til familie og rusfri venner du stoler på.

Du må gjøre alt du kan for å bli usynlig for ham.
Etterhvert vil han glemme deg og dessverre kanskje flytte fokus over på en annen uheldig person.

Kjøp pepperspray.
Hvis du vet du er stabil nok ville jeg ikke nølt et sekund med å skaffe en lovlig lommekniv, da er du ekstremt mye mer kapabel til å beskytte deg om han skulle prøvd seg på noe fysisk.
Sist endret av krystallkongen; 24. september 2020 kl. 15:43.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Flytt langt nok unna eller til et trygt nok sted (familie, kollektiv med mye aktivitet) til at han ikke med enkelhet kan komme seg nærme deg fysisk.

Slett sosiale medier og alt som kan finnes om deg på internett som kan gi indikasjoner på hvor du befinner deg enten det er fritids- eller jobbrelatert.
Bare han vet hvilken café du frekventerer er nok til at du plutselig blir utsatt for noe ekstremt uheldig.

Bytt nummer og gi kun dette nummeret til familie og rusfri venner du stoler på.

Du må gjøre alt du kan for å bli usynlig for ham.
Etterhvert vil han glemme deg og dessverre kanskje flytte fokus over på en annen uheldig person.

Kjøp pepperspray.
Hvis du vet du er stabil nok ville jeg ikke nølt et sekund med å skaffe en lovlig lommekniv, da er du ekstremt mye mer kapabel til å beskytte deg om han skulle prøvd seg på noe fysisk.
Vis hele sitatet...
Både og, jobber som håndverker og fått flere pålegg om å legge tapetkniven i sekken. Før kunne jo håndverkere fly rundt med kniv. Ikke nå lenger. Før var det vel også sånn at hvis selve knivbladet var innenfor 5-6 cm så kunne du lovlig gå rundt med den men det er heller ikke lov lenger. Eneste er de som har kniv pynt på bunad har lov å gå med det på bunaden.

Hadde kjøpt forsvarsspray jeg. Det er 100% lovlig
Sitat av 420master Vis innlegg
Både og, jobber som håndverker og fått flere pålegg om å legge tapetkniven i sekken. Før kunne jo håndverkere fly rundt med kniv. Ikke nå lenger. Før var det vel også sånn at hvis selve knivbladet var innenfor 5-6 cm så kunne du lovlig gå rundt med den men det er heller ikke lov lenger. Eneste er de som har kniv pynt på bunad har lov å gå med det på bunaden.

Hadde kjøpt forsvarsspray jeg. Det er 100% lovlig
Vis hele sitatet...
Rart, jobber selv som håndverker og har aldri hørt om noen som har blitt stoppet for tapetkniv eller vanlig kniv i arbeidsklær.
Ble du stoppet på buss eller annen kollektivtransport?
Jobbet på alt fra skoler til politistasjon uten at det har vært ett problem.
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg vet hvordan det er desverre men kan fortelle deg at etter jeg fikk fred fra psykopaten har jeg fått tilbake meg selv som han utslettet og selvom det vat utallige runder med å slå opp og bli sammen igjen så hadde jeg ikke engang kjærlighet for han, vi bare ble sammen igjen fordi han enten truet med å drepe meg og jeg var oppriktig redd for å bli drept, eller fordi han manipulerte og lovte å endre seg og var så søt og sendte blomster og snek seg inn under huden på meg igjen med så mye press at jeg ikke orket å stå i mot lenger fordi det bare ville bli mer krangling da. Så jeg vet hvordan du har det.... Men det er jo ikke sånn man skal ha det og det er ikke sånn et forhold skal være... Istedet for å sympatisere med han og hans problemer så må du se han for den han er, en løgner, psykisk mishandler, manipulator, drittsekk og psykopat.. Og lukke døra for godt! De endrer seg aldri! Selvom det ser sånn ut i korte perioder hvor de later som for å få deg svak for dem igjen. De er sånn og er født med psykopat genet og vil alltid ha det...
Anonym bruker
"Rask Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Problemet med voldsalarm, selvforsvarsspray osv er at da må offeret hele tiden være på alerten, hele tida være klar til å trykke på knappen og ikke kan gå uten å være i full alarmberedskap hele tiden. Dette forværrer langtidsproblemene man får av et sånt forhold og trusselsituasjon med ptsd fordi amygdala som er i ubalanse med ptsd må være høyaktivert av å være sånn på alerten. Det finnes noe som heter omvendt voldsalarm hvor gjerningspersonen går med elektronisk fotlenke som sender beskjed til politiet om han nærmer seg offeret sine soner på kartet. På den måten slipper offeret å gå med byrden av å være redd og på vakt og i angrepsmodus hele tiden. Voldsalarm får mye kritikk fordi gjerningsmannen slår til når man minst venter og man rekker ikke ta frem alarmen og trykke. Samme vil være med forsvarsspray om man for eksempel plutselig blir overfalt bakfra på vei hjem fra en venninne når man aner fred og ingen fare og har peppersprayen i veska blandt masse andre ting, hjelper ikke ha i lomma heller om den som overfaller en holder fast armene dine.. Eller om han er rolig og later som han stille og rolig prøver å megle og bli venn igjen, for overtalt til å få en hadeklem og plutselig stikker en med kniv. Det er sånn sånne ting skjer og ikke at man får noe forvarsel så man kan forberede seg og ta frem alarmen eller sprayen. Mener ikke skremme og det kan sikkert hjelpe i noen situasjoner å ha spray men det beste forsvaret er å holde deg langt vekk fra han, ikke åpne døra, ikke respondere om han roper på deg på gata, ikke svare på meldinger, ikke gi han noe som helst. Og å ikke gå alene steder som han kan vite om at du ferdes.

Hvis du tror han er i stand til å gjøre alvor av truslene bør du si fra på krisesenter og politiet med en gang! Nesten alle partnerdrap skjer når dama vil ut av forholdet eller etter et brudd. De fleste har det bare i kjeften, få er villig til å sone 20 år men siden du sier han også blir psykotisk iblandt så er han definitivt å regne som utilregnelig. Er han sint i psykose kan han faktisk gjøre alvor av truslene.
Tja deter vel kanskje på tide at du faktisk gjør alvor av den anmeldelsen? Du går jo rundt og er bekymret og redd for hva han kan finne på. Så på en måte så har han fortsatt taket på deg. Selv om du avviser ham så gjør alle hans trusler at du fortsatt ikke får lagt ham bak deg.

Stikk innom politiet i morgen og lever en anmeldelse. La dem få se meldinger, der han fremsatt trusler. De vil måtte ta han inn til avhør, også får du kanskje besøksforbud og at han må holde en viss avstand til deg. At du har levert inn en anmeldelse for drapstrusler og trusler om vold kan også være det som gjør at politiet faktisk er snar med å rykke ut om du en dag ringer politiet for at ex'n er på vei til å sparke ned døren din.
Bra jobba. Du er jævlig sterk som klarer å løsrive deg fra han. Dette blir meningen med ditt liv fremmover!!

Her er mange gode tips og råd ovenfor, men jeg anbefaler deg å finne nermeste krise senter og søk hjelp der. Ut i fra de tingene du letter på trykket om her, så har du behov for proff hjelp.

Om du ikke har vert på krisesenteret før så kan jeg opplyse om att det er fantastiske damer som jobber der. Og de har som oftes bodd sammen med en overgriper selv og forstår både det fysiske og psykiske aspektet.

De hjelper deg også med alt praktiske samt rådføre deg om veien videre.

Du trenger ikke bo på krisesenter for å få hjelp, men hvis du føler deg utrygg så ikke nøl om å ta deg litt time out. Krisesenter har altid anonym beliggenhet og er jæævlig vanskelig å finne.
Anonym bruker
"Rask Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Alf Vis innlegg
Du trenger ikke bo på krisesenter for å få hjelp, men hvis du føler deg utrygg så ikke nøl om å ta deg litt time out. Krisesenter har altid anonym beliggenhet og er jæævlig vanskelig å finne.
Vis hele sitatet...
Vil legge til noe her om det Alf skriver. Man behøver ikke være i nød til akutt bosted eller skjulested for å kontakte krisesenter. Krisesenter har tilbud for alle som er utsatt for psykisk, fysisk, materiell og økonomisk vold og kontroll. Man kan gå dit for råd, for timesamtaler, på kurs for å lære om hva de forskjellige typene vold gjør med deg rent psykologisk og om mekanismene som gjør at det er vanskelig å bryte ut av forholdet sånn at man er mere bevisst på det og lettere klarer å bryte, og man kan gå i sosiale nettverksgrupper for å bygge selvtillit og komme seg ut av isolasjon i tilfeller hvor partner har isolert en fra venner og familie eller i tilfeller man syns det er vanskelig å omgås venner som vet hva man er gjennom men som blir oppgitt over at prosessen med å bryte tar lang tid. Krisesentrene er et utrolig godt og viktig tilbud på alle måter og som Alf sier så har de ansatte stor forståelse for hva du er gjennom emosjonelt og dømmer deg ikke, de er en støtte for deg uansett hvor langt du er i prosessen med å klare å bryte eller ikke.

Du kan også ringe Voldstelefonen anonymt på 116006 døgnet rundt om du trenger noen å snakke med eller råd. Telefonen drives av de samme som jobber på krisesentrene.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Problemet med voldsalarm, selvforsvarsspray osv er at da må offeret hele tiden være på alerten, hele tida være klar til å trykke på knappen og ikke kan gå uten å være i full alarmberedskap hele tiden. Dette forværrer langtidsproblemene man får av et sånt forhold og trusselsituasjon med ptsd fordi amygdala som er i ubalanse med ptsd må være høyaktivert av å være sånn på alerten.
Vis hele sitatet...
Tvert i mot.
Jeg hadde følt meg mye tryggere med visshet om at jeg har noe å beskytte meg med OM noe skulle skjedd.
Hadde du gått rundt og til slutt blitt traumatisert om du hadde gitt deg selv økte sjanser for å overleve et angrep?
Mange mennesker føler seg for eksempel meget "empowered" første gangen de bruker et skytevåpen, fordi det gir deg følelsen av sikkerhet og evnen til å beskytte sin kropp og sine grenser.

Hva faen hjelper en voldsalarm om man blir overmannet og stukket 20 ganger i hals- og brystregionen i løpet av et halvt minutt?
I en slik situasjon har man kun seg selv og eventuelt venner rundt seg/bikkja si til å hindre situasjonen i å ende med alvorlig skade eller dødelig utfall.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...lvorlig-skadet

Øverst på vg.no AKKURAT NÅ
Sist endret av krystallkongen; 24. september 2020 kl. 19:10.
Anonym bruker
"Rask Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ok folkens vi trenger ikke skremme dama men det er såklart viktig å vurdere om truslene bør tas på alvor. Det er nok mange tilfeller offeret har blitt truet før og håpet at det ikke skal skje alvor av dem, som oftest skjer det ingenting men så er det de gangene det ender fatalt. Uansett bør truslene anmeldes for selvom det går bra med deg og han lar deg være i fred etterhvert så kan det skje noe i fremtiden med andre han truer eller angriper og da er det styrkende for den saken at han er anmeldt for trusler før. Rådfør deg med profesjonelle og anmeldt til politiet med de bevisene du har! Ved anmeldelse så be spesifikk om muligheten for omvendt voldsalarm. Politiet har fått masse kritikk på at vanlig voldsalarm fortsatt er mest brukt og det sender et signal til politiet om behovet for omvendt voldsalarm om man spesifikk etterspør det. Ikke minst sender det signal til gjerningspersonen om at det faen ikke er greit å drive å true folk på livet!

https://www.aftenposten.no/meninger/...-brukes-oftere


https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/r...arm-1.14859395

https://www.nrk.no/norge/vil-la-poli...ten-1.15032485
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Her var det mange veldig gode råd. Jeg har lest meg litt opp, og det jeg finner er stort sett "løp" uten noe særlig forklaring på hvordan.

Flytte er desverre uaktuelt, jeg kan ikke. Hadde gjort det om jeg hadde hatt mulighet.

Jeg syntes omvendt voldsalarm høres ut som en ide, helt til jeg kom på at det kan resultere i bensin på bålet. Han har gjort det tydelig at han kan sone mange år i fengsel hvis jeg trosser han. Hvis jeg ordner en slik alarm vil han nesten ikke kunne røre seg bydelen. Jeg har en følelse på at han vil komme til å straffe meg hardt, uten å bekymre seg over sin egen. "Jeg trives i fengsel, jeg trener, tar skole og spiser sunt og får rutiner"...

Jeg tar vare på alt av bevis. Jeg tenker til og med at jeg håper det blir nok til en samledom siden han har en haug med saker på seg fra før. Hvis han først skal få en straff, så får den vare en stund.

Håper bare han glemmer meg og finner et nytt individ han kan suge tom. Jeg har tenkt at jeg burde advare folk, men da blir det nok helvete. Akkurat her føler jeg på dårlig samvittighet. Skulle ønske jeg kunne. Dette unner jeg INGEN!
Anonym bruker
"Rask Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Her var det mange veldig gode råd. Jeg har lest meg litt opp, og det jeg finner er stort sett "løp" uten noe særlig forklaring på hvordan.

Flytte er desverre uaktuelt, jeg kan ikke. Hadde gjort det om jeg hadde hatt mulighet.

Jeg syntes omvendt voldsalarm høres ut som en ide, helt til jeg kom på at det kan resultere i bensin på bålet. Han har gjort det tydelig at han kan sone mange år i fengsel hvis jeg trosser han. Hvis jeg ordner en slik alarm vil han nesten ikke kunne røre seg bydelen. Jeg har en følelse på at han vil komme til å straffe meg hardt, uten å bekymre seg over sin egen. "Jeg trives i fengsel, jeg trener, tar skole og spiser sunt og får rutiner"...

Jeg tar vare på alt av bevis. Jeg tenker til og med at jeg håper det blir nok til en samledom siden han har en haug med saker på seg fra før. Hvis han først skal få en straff, så får den vare en stund.

Håper bare han glemmer meg og finner et nytt individ han kan suge tom. Jeg har tenkt at jeg burde advare folk, men da blir det nok helvete. Akkurat her føler jeg på dårlig samvittighet. Skulle ønske jeg kunne. Dette unner jeg INGEN!
Vis hele sitatet...
Hvordan? NULLKONTAKT. Nytt nummer, blokke på sosiale medier, bo hos en venninne eller en venninne bo hos deg en stund så du blir holdt igjen av noen til å IKKE lokke opp døra uansett hvor mye han ringer på eller banker på, si gå vekk det er slutt om han prøver å stoppe deg på gata, ikke stoppe å gi han sjansen til å få et eneste minutt til å manipulere deg på (for ALT er manipulasjon, husk det!), ingen klemmer, ingen makeup sex, ikke åpne brev fra han for alt innhold der er også manipulasjon.

Det høres drastisk ut men er det du må gjøre og om et år når du er helt fri og har funnet igjen deg selv kommer du til å være så glad for at du gjorde det! Etter bare noen få måneder vil du kjenne freden i sjela di som endelig får slippe karusellen og helvetet han bringer inn i livet ditt. Du har slutta med rus og kommet så langt, så fortsett healingen og få tilbake livet ditt og ikke la hans giftige vesen få mer plass hos deg. Det er drit vanskelig å gi slipp på noen man elsker, men du elsker han ikke. Du føler at du gjør det når du savner han og når dere har det fint fordi hjernen utløser store doser dopamin og oxytocin da, større doser enn normalt (derfor føler du deg ekstra knytta når ting først er fint) fordi opp og nedturene, de store svingningene krangling og drama og usikkerhet og frykt skaper gjør hjernen avhengig av de gode og rolige stundene fordi du ikke er stressa, sint eller redd akuratt da. Det er ikke kjærlighet det er dopaminavhengighet og det stabiliserer seg etterhvert som tilværelsen din blir mer stabil og er stabil over tid. Men i starten vil du savne "han", dramaet og dere fordi hjernen din er avhengig som med dop, det er helt sant og det som gjør det så utrolig vanskelig å bryte og å forstå hvorfor man vil ha det som før når man egentlig ikke vil det for noe i verden!

Så med dette i hodet håper jeg det kan hjelpe deg til å ta steget ut for godt nå.

Det er vanlig å være redd for å anmelde tilfelle ting eskalerer og ofte kan det være lurt å vente. Men råder deg til å si fra til krisesenter sånn at det er registrert at han truer deg bare sånn i tilfelle noe skulle skje med deg. Krisesenter sier ingenting til politiet eller anmelder uten din tillatelse, men om du skulle ende med å bli drept kan politiet få info fra krisesenter. De er uansett gode å snakke med og å gå på kurs hos, anbefaler veldig det!

Ta godt vare på deg. Du fortjener å få fred og ro nå og få skapt et liv uten kaos og løgner <3
Anonym bruker
"Rask Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare for å gjøre setningen litt klarere. Er selvfølgelig ikke dramaet du vi savne men de gode stundene, men det føles bare så sterkt savn pga dopaminavhengigheten de store opp og ned svingningene han påvirker hjernen din med skaper.
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Step 1. Ikke ta imot kjærlighetsråd på freakforum.
Step 2. Viss noen du kjenner er i psykose skaff de hjelp.
Step 3. Bare du kan vite hva du skal gjøre i ditt eget liv. Du har vell venner du kan få råd av?
Step 4. Viss du er redd kontakt noen du kjenner, eventuellt politiet.
heh, hvorfor er det så idiotisk å få råd på freak? Er da mange her som har gode råd som sikkert er like gode, om ikke bedre enn hva venner kan gi ?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Step 1. Ikke ta imot kjærlighetsråd på freakforum.
Step 2. Viss noen du kjenner er i psykose skaff de hjelp.
Step 3. Bare du kan vite hva du skal gjøre i ditt eget liv. Du har vell venner du kan få råd av?
Step 4. Viss du er redd kontakt noen du kjenner, eventuellt politiet.
Vis hele sitatet...
1: *ber folk ikke ta imot råd på freak*
2-4: *gir råd på freak*
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Step 1. Ikke ta imot kjærlighetsråd på freakforum.
Step 2. Viss noen du kjenner er i psykose skaff de hjelp.
Step 3. Bare du kan vite hva du skal gjøre i ditt eget liv. Du har vell venner du kan få råd av?
Step 4. Viss du er redd kontakt noen du kjenner, eventuellt politiet.
Vis hele sitatet...
Hun har ingen plikt til å skaffe denne drittsekken hjelp eller på noen som helst måte anstrenge seg for hans velvære. Hva er i veien med deg?
Sitat av skrtskrt Vis innlegg
Hun har ingen plikt til å skaffe denne drittsekken hjelp eller på noen som helst måte anstrenge seg for hans velvære. Hva er i veien med deg?
Vis hele sitatet...
Plikt, hvor leste du det? Hva er i veien med deg? Hva feiler det deg? Hvordan kunne dette skje?
Anonym bruker
"Rask Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Step 1. Ikke ta imot kjærlighetsråd på freakforum.
Step 2. Viss noen du kjenner er i psykose skaff de hjelp.
Step 3. Bare du kan vite hva du skal gjøre i ditt eget liv. Du har vell venner du kan få råd av?
Step 4. Viss du er redd kontakt noen du kjenner, eventuellt politiet.
Vis hele sitatet...
Kjærlighetsråd? Heller livreddende råd. Ingen ber hun kjempe for kjærligheten akuratt men det er bra å få innspill fra andre som har vært i samme sko om hvordan man må handle for å komme seg vekk for når man er i ustabile forhold er kanskje internett den eneste støtten man har for mange holder igjen sannheten for vennene sine i frykt for å bli dømt.