Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1734
Heisann godtfolk!

Vet ikke helt hvilken sjukdom jeg lider av i disse dager, men det innebærer smålig kvalme, hodepine og støle muskler. Det var værst på lørdag og jeg har siden da holdt meg i senga. Føler meg på bedringens vei

Sitter nå hjemme alene for første gang på så lenge jeg kan huske og jeg lurer på om jeg skal spise en passelig dose med sopp. Er det noen som advarer meg fra å spise sopp mens jeg er syk? Kan det være fysisk skadelig da?

Raske svar settes pris på!
Problemet er nok heller at de negative sidene forsterkes når man turer. (?)
Hodepine, kvalme og støl oppleves nok mye verre etter en god dose sopp.

Missforstå meg rett for jeg har virkelig ikke peiling, men det hørtes bare ikke helt ut som den beste ideen.
Sist endret av Bombasa; 23. januar 2012 kl. 21:29.
Jeg forestiller meg at sopp på toppen av hodepine og kvalme ender med fontenespy.
Tenkte på at det kan forværre smertene ja, men var heller ikke sikker på om at det kanskje er omvendt, at det kan fjerne smerter..

Er vel smartest å holde seg til den virkelige siden av bevistheten for i natt da
Lag te av soppen. Da blir du omtrent ikke kvalm. Jeg spyr hvis jeg spiser soppen, men lager jeg te av den, så merker jeg ingen kvalme. Sopp har "helbredet" fysiske plager på meg. Hadde f.eks vondt i kneet i flere dager. Gikk over etter jeg tok en dose sopp. Psilocybin er trossalt stimulerende og euforisk. Det du bør tenke på, er hvordan du har det psykisk før du tar psykadelika, ikke fysisk.
Høres ut som om du bare har feber egentlig. Hva med å heller vente 1 uke og oppleve en fantastisk tur ?

Eller så har du vel kanskje kyssesyka når jeg tenker meg om, hvis du har følt deg slik lenge.
Sist endret av happy violence; 23. januar 2012 kl. 21:46.
Er humøret og omgivelsene på rett plass, så trenger du ikke å bekymre deg. Det mener ihvertfall jeg.
kroppen glemmer for så å huske igjen og gjøre situasjonen ti ganger verre dagen derpå..du får sikkert skikkelig funk men ikke forvent medlidenhet dagen derpå..kanskje ha noen smertestillende eller nøtter klare.enjoy
Lurte ikke på om jeg hadde det bra nok psykisk før jeg eventuelt skal spise, lurte på om det var smart med tanke på influensaen. Er egentlig ganske ladd for å dra på tur i natt. Ville bare se om noen anbefalte meg å la være først.

Noen psykonauts som har tura på influensa her før eller?
Det sier seg vel egentlig selv at dette ikke er den beste ideen. Etter min mening bør man være både i godt humør og i god form når man skal ta slike ting. Ikke bare av hensyn til kroppen din men også for å forkorte den tiden du er syk. Rus er tross alt en påkjenning fysisk og psykisk. Vent til du er blitt bedre og jeg kan garantere at turen din blir bedre. Snakker av erfaring på denne.
Var sikkert ikke det smarteste valget, men den spontane fristelsen ble for stor.. Kokte opp ett par å tjue sopp og er allerede halveis nedi koppen.

Det første jeg legger merke til asap etter inntaket er at hodepinen blir borte og at roen kommer over meg...
Jeg har personlig tura på fleinsopp etter en lengre sykdomsperiode på et par uker. Jeg var dog på bedringens vei. Under turen føltes sykdommen som et slags tåkete teppe som jeg kunne gå inn og ut av og føle på. Dette er en god stund siden, og jeg husker ikke helt detaljer - men det føltes hvertfall veldig meningsfylt der og da. Som om jeg kunne styre at "sykdomståka" letta.. Og mitt friske og vitale meg ristet av seg dette "sykdoms-skallet". Når trippen gikk mot slutten så forsvant også siste rest av sykdom - og jeg følte meg frisk som en fisk dagen derpå. Jeg husker at dette fascinerte meg noe enormt og fikk meg til å fundere over psykosomatikk, hvordan fysikk og psyke henger sammen, hvordan det ene spiller inn på det andre osv. En interresant erfaring.

Ikke dermed sagt at jeg anbefaler deg å kjøre på. Det lureste er nok vente.

edit: ser nå at du har gitt etter for fristelsen.. Ønsker deg en helbredende tur
Sist endret av Bearass; 23. januar 2012 kl. 22:22.
Har også hatt meg en tripp på feber, og det gikk veldig bra.
Men det skal sies at jeg ikke var veldig syk, lett bihulebetennelse og feber, tenker jeg det var.

Uansett tror jeg at den berømte hønen kan sparke begge veier her, og at det er mest fornuftig å spare soppen til du føler deg opplagt og god i formen igjen.

Det er en hel del andre som har lurt på det samme før forresten.
Sist endret av Knask; 23. januar 2012 kl. 22:34. Grunn: mellomrom
spøy og dreit helt sinnsykt under en tripp en gang uten at jeg tenkte eller at det plaga meg på noen måte :P
Random spørsmål, men hvordan har du fått tak i sopp nå på denne tiden av året? spart siden i høst?
Har alltid en godteripose liggende fra i høst
Foreslår at du venter jeg Ettersom du er usikker.