Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 573
Kjøpte et Corsair Obsidian 800D fordi jeg visste at det kjølte godt. Desverre så kjølte det dårligere enn mitt gamle midi tower. Jeg har blitt forklart at det var derfor det ble mer luftgjennomstrømning i det kabinettet. Har installert to vifter til i toppen som blåser ut, ellers er alt stock. NB ligger på 53 grader under load, GPU ligger på 74 grader, noe som er nok til å gjøre at det lagger til meg.

Noen som har et tips eller to? Lurer også på om det hjelper å snu min Noctua kjøler 90 grader slik at lufta som blir blåst igjennom den går oppover og ikke ut på baksiden. Vil det bli mer luftgjennomstrømning da?
kan du få en vifte i fronten? som blåser luft inn?
har du normal romtemperatur? har du mye kabler i kabinettet? slik at det ikke ligger kabler foran viftene den luft strømmene skal gå?

Og har du alle viftene på fullt? sjekk om du kan stille på det. noen vifter har knapper til det
Viftene står på høy nok hastighet til at det ikke blir alt for mye støy. En vifte i fronten blir vanskelig uten modding. vil helst ikke begynne å modde. Kabler som blokkerer luftstrøm er det lite av.
Kunne du tegna et bilde av hvordan viftene står i kabbisen din?
Syns det var varmt jeg, min cpu Amd 965 3,4 ghz quad, holder "bare 36 grader". Minne holder under 30 og under load er disse tallene litt over 40 med Silverstone Fortress FT01B kabinett og stock vifter.