Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 846
Hei
Noen som vet om en betalingsanmerkning blir slettet ved opprettet betalingsavtale til gjeldende firma?

Har 1, og den skulle gjerne vært slettet for å fått innvilget 6mnd avdragsfrihet på boliglån, og har ikke råd atm til å cashe 14k til kreditoren


Har fått ordnet betalingsavtale as we speak.
Anmerkning blir slettet når kravet er innfridd i sin helhet
Hva om kravet er urettmessig?
Da må kravet bestrides selvfølgelig, men det har ikke noe med selve betalingsanmerkningen
Kredittscore blir ikke slettet hvertfall litt irriterende
Sitat av thetech Vis innlegg
Kredittscore blir ikke slettet hvertfall litt irriterende
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke helt hva du egentlig forsøker å si her. Så det får bli antagelser.

En betalingsanmerkning forsvinner i sin helhet innen ca 24 timer fra kravet er oppgjort og betalt.

Kredittscore er egentlig noe annet. Det er en modell hvor de forsøker å beregne din evne til å betjene gjeld. Hvordan få opp scoren? Tja økning i formue og inntekt har direkte påvirkning på modellene, uavhengig av hvem selskap som har gitt deg en score. Om du dekker ikke alt lån likseså.

Lav score i seg selv kan være ugunstig, feks ved boligkjøp. Men sålenge din score er over lavest akseptable enten i tall fra 1 til 100 eller bokstavkombinasjoner så betyr det at du er kredittverdig, du vil stort sett få billån, boliglån og kredittkort.

Utlåner vet også at modellene baserer seg på historiske data, og er ikke ferskere enn siste offentlige ligning. Har noe endret seg for deg, feks positiv formue, økt inntekt osv. så må du selv legge ved dokumentasjon om dette til utlåner slik at du får best mulig betingelser og lånerammer.
Jeg har ting sånn ca på stell, men gidder ikke betale urettmessige krav. Så noen riper i lakken har jeg, litt usikker på hvordan jeg skal ta tak i det, er det greit å gjøre opp for så å gi f eks 100 000 til noen for å hente fra den som har krevet dem inn?