Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 922
Har en carhartt jakke, marsh tror jeg den heter, som jeg klarte å spy på da jeg satt i bil hjem fra byen i fjor høst. Putta den selvsagt i vaskemaskinen, tror også det ble hatt på vanish flekkfjerner først. Men det er fortsatt en mørk flekk der spyet var. Noe som er rart da jeg hadde trodd magesyre skulle bleke stoffet, om noe. Uansett, jeg hadde glemt hele greia frem til jeg nå fant den frem igjen til våren, og kom på hvor kjipt det er da jeg likte jakka, kun fikk brukt den et par ganger og den var heller ikke spesielt billig. Stoffet i overmaterialet er 72% bomull og 28% nylon. Er det noen som har tips eller triks for å få fjernet flekken?
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Tror du er over et halvår for sent ute nå, men til neste gang: skrubb med bakepulver/natron og tannbørste
Første bud for flekkfjerning er å ikke vente et halvt år. Andre bud er å å vaske på så "hardt" program du tør med en gang. Tre runder på ullvask får bare flekken til å sette seg mer.

Hvis jakka er ubrukelig slik flekken er nå, så har du jo ikke så mye å tape på å prøve deg frem. Jeg tipper det er fett og ikke magesyre som gjør den mørk. Det finnes spesialgreier mot fett, dylon f eks har ulike typer for ulike flekker. Usikker på hvor bra de egentlig er. Ellers kan du gni inn flekken med zalo og la det ligge en stund. Skyll før du vasker i maskin, zalo skummer veldig. Vask på så varmt program du tør med en gang, ikke start med pinglehåndvaskpogrammet og jobb deg rolig oppover.
Ta den med til et renseri og hør med dem