Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 34418
Har en kompis som bruker en antiepileptika medisin som brukes mot epilepsi, tablettene er Orfiril long 150 mg. og Orfiril Retard 300 mg., er rød advarsel trekant på boksene.

Spørsmålet er om eg kan ruse meg på de, noen som har erfaring med de nevnte tab.
Er erfaren ruser på "naturlige" stoffer
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Har en kompis som også har epelepsi, på en fest han hadde var det noen som stakk av med et av pilleboksene hans som hadde en rød advarsels-trekant på seg..

Vi måtte jo da bare lese i legemiddelhåndboka om den jævelen som stjal de kom til å kose seg eller vri seg i elendighet påført av morsomme bivirkninger..

Å joda, vi kom fram til ganske mange artige bivirkninger, bl.a midlertidig infertilitet og mye annet kos..
Og nei, vi fant ganske fort ut at det er lite vits i å prøve å ruse seg på sånne tabletter..
Fyllesyk til tusen, så eg lurte på om en eller to av overnemte tab. kunne hjelpe ??
Har ikke noe hasj å hjelp meg med

Sitat av Stormen
Hahaha... Serves him right, the little fucker
Vis hele sitatet...
Vil berre få vekk mesteparten av fylleangsten og hodepinen
Sist endret av Petterøes; 9. juli 2005 kl. 15:25. Grunn: misforståing av mld.
Drøm videre.
Bruker selv Orifiril Long 1000mg..
Eneste det gjør er å gi meg irriterende bivirkninger..
Bivirkninger: Gastrointestinale: Kan forekomme, men sjelden ved bruk av depotgranulat/depotkapsler/depottabletter. Neurologiske: Tretthet, psykiske forstyrrelser, hodepine, parestesi, ataksi, tremor og innsovningsvanskeligheter er rapportert i enkelte tilfeller. Hematologiske: Trombocytopeni, av og til med forlenget blødningstid, er som oftest forbigående og opptrer hos 10-15% av pasientene (doseavhengig). Leukopeni er rapportert i sjeldne tilfeller. Hepatiske: Leverskader, noen med fatal utgang, har vært rapportert, vanligvis i løpet av de første 6 månedene av behandlingen. Leverskader melder seg først og fremst når valproat blir gitt sammen med andre antiepileptika til barn i alder 0-2 år som i tillegg har symptomer på hjerneskade som forsinket utvikling, mental retardasjon, medfødte misdannelser eller andre neurologiske utfall. Hos eldre barn og voksne som ellers er friske og som får valproat som eneste antiepileptikum, er det svært liten risiko for leverskade. Øvrige: Akutt pankreatitt er rapportert i sjeldne tilfeller. Enkelte tilfeller av amenoré, gynekomasti og menstruasjonsforstyrrelser har forekommet under behandlingen. Vektøkning kan forekomme. Håravfall og depigmentering av håret er rapportert særlig ved overdosering. Vanligvis reversible ved dosereduksjon. Hudutslett, enurese og økt miksjonsfrekvens er rapportert hos et lite antall pasienter. Hos kvinner er enkelte tilfeller av økt testosteronnivå (mannlig kjønnshormon) og polycystiske ovarier rapportert.

kilde: Felleskatalogen

Kanskje ikke det beste å ruse seg på nei
Skulle hatt litt hasj istendenfor
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
De bivirkningslistene er jo utrolig lange for alle legemidler, så ta det med en klype salt.
Erfaring:
Tatt 1 stk av hver tab. ca 1.5 time siden. Lettere svimmel, hodepinen forsvant nesten ellers ingen spesiell "virkning", hadde ikke tru på at de var effektive på meg uansett.
Haha. Prøvde du faktisk?

Som sagt. Får du ruseffekt av Orifil Long er det kun placebo-effekt..
Har brukt det i flere år nå. 1000mg daglig..
Kun medisin.

Menmen, hver sin hobby.
Sitat av Forconin
Haha. Prøvde du faktisk?

Som sagt. Får du ruseffekt av Orifil Long er det kun placebo-effekt..
Har brukt det i flere år nå. 1000mg daglig..
Kun medisin.

Menmen, hver sin hobby.
Vis hele sitatet...
ja du har nok rett, har drukket meg opp igjen nå, klar for fest
om du er riktig uheldig kan det framprovosere epileptiske anfall
hm. artig. gjør det motsatte for meg... hehe
Har tenkt meg om, og ikke tatt flere en de 2 eg tok, ikke skal eg ta de mer eller.
Fått meg 2 ryppa.
Sitat av Petterøes
.... og Orfiril Retard 300 mg., er rød advarsel trekant på boksene....

Spørsmålet er om eg kan ruse meg på de, noen som har erfaring med de nevnte tab.
Er erfaren ruser på "naturlige" stoffer
Vis hele sitatet...

Tror du du kan ruse deg på noe som har "retard" i navnet?

Haha, måtte bare bemerke det digge navnet.
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg vet dette er en gammel post, men var ingen andre som passet søket mitt så isteden for og starte en ny tråd så drar jeg opp denne igjen *ond latter*

jeg har 500mgorfiril long ikke som tablett men som pulver.. er det mulig og røyke dette?
har prøvd litt, fikk ikke noe super effekt akkurat, men liksom jeg har bipolar lidelse, bruker ikke medisinene... bare bestemte meg for og røyke det sammen med litt god brunt..

så noen som har erfaring med røyking av medisinger som man egentlig ikke skal bli rusa på? muligens THC ville påvirket orfiril? ikke vet jeg.. google ga meg ikke så mange (basiske) løsninger eller

takk for meg, beklager for rar post.. er litt.. ehm trøtt


*edit*
jeg fikk orfiril isteden for lithium siden ejg var under 18 når jeg ble diagnosert bipolar lidelse

ps.. beklager for skrive feil, prøver fortsatt og lære meg og skrive ordentlig
Sist endret av sfj-finest; 28. oktober 2006 kl. 23:23.
du har jo rivotril som er epileptika medisin, som fungerer ganske bra

men det er også et benzoat.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av sfj-finest
Jeg vet dette er en gammel post, men var ingen andre som passet søket mitt så isteden for og starte en ny tråd så drar jeg opp denne igjen *ond latter*

jeg har 500mgorfiril long ikke som tablett men som pulver.. er det mulig og røyke dette?
har prøvd litt, fikk ikke noe super effekt akkurat, men liksom jeg har bipolar lidelse, bruker ikke medisinene... bare bestemte meg for og røyke det sammen med litt god brunt..
Vis hele sitatet...
Å røyke noe gir ikke stoffet en annen effekt, det er bare en annen måte å få stoffet inn i blodet.
"Du kan bli ruset på disse, en kamerat av meg tar 3stk før han legger seg og har virkninger utover neste dag.."
Sist endret av Dodecha; 31. oktober 2006 kl. 02:25. Grunn: Oversatt fra blanding av sms/dialekt/analfabetisme
Men generelt trur jeg ville vært i noe psykisk faresone hvis jeg hadde prøvd diverse rusmidler mens jeg røyke medisinene mine?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av sfj-finest
Men generelt trur jeg ville vært i noe psykisk faresone hvis jeg hadde prøvd diverse rusmidler mens jeg røyke medisinene mine?
Vis hele sitatet...
Dette kommer helt an på hvilke rusmidler det er snakk om og hvilke medisiner, f.eks MAO-hemmere er påvist at de øker sensitiviteten på endel rusmiddel, det kan forsterke negative, såvel som positive effekter.

Du snakker vel her om bl.a. orfiril, du sier jo selv at du ikke fikk noe effekt av røyke det, så hvorfor fortsette?

Det å røyke medikamenter som skal tas oralt kan ha egne risikoer i seg selv, det er ingen studier som er gjort på skadevirkningene av at disse stoffene kommer i kontakt med lungene, og som sagt, å røyke de er bare en annen måte å tilføre et stoff til blodet, en mer skadelig måte også må jeg få legge til, så jeg ser ikke vitsen ettersom effekten ville være omtrent den samme.

Jeg tillater meg å spørre: Hvorfor røyke dem? Er det pga stigmatiseringen av at å røyke
ting er 'tøft' ?
Sist endret av Dodecha; 1. november 2006 kl. 14:21.
I tillegg inneholder piller bindemidler som ved røyking kan påføre lungene relativt store skader.
Sitat av sfj-finest
så noen som har erfaring med røyking av medisinger som man egentlig ikke skal bli rusa på? muligens THC ville påvirket orfiril? ikke vet jeg.. google ga meg ikke så mange (basiske) løsninger eller
Vis hele sitatet...
THC vil helt klart potensere den sedative effekten du får av orfiril.
▼ ... flere år senere ... ▼
mor fikk påvist en epilepsi etter (mitt syns) en del morsomme episoder med besviming.
Hun fikk beskjed av lege og ta 2 om morgen og 2 om kveld. hver morgen jeg skulle stå opp møtte jeg det mest vrengte trynet jeg noen gang hadde sett! hu så ut som en ape som hadde tatt heroin å hu var så syyykt sløv å satt på en plass når jeg dro å satt fortsatt der 12 timer etter når jeg kom hjem. hun hadde boksene med de "vanlige" pillene sine på bordet ved siden så hun har vel holdt partyet igang utover dagen. men den samme tvkanalen med tvshop stod fortsatt på.. hehe så det så litt fett ut, hu var jo piss-stein kjerringa xD

2om morgen, 2 om kveld med orifiril long..