Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 5266
Vært der, gjort det.
Hei! Lurte på tom mage, en pils og 2 valium.. Hva vil en trygg dose cosylan så jeg har det chill ut kvelden være? Har ikke vært borti opiater på lenge. Setter pris på svar fortestore mulig
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Vanlig oral dose for morfin for smertestilling er 20-30mg per 4 time hos voksne, Cosylan har 1.3mg Morfin per ml, så har du en 300ml flaske så kunne du blitt ganske susete og kanskje bevisstløs også.

Jeg har ingen personlig erfaring med diazepam eller morfin så jeg aner ikke hvilken dosering som vil være nok, men ikke drikk hele flasken på en gang, ta noen korker og se an formen.
Det advares mot at folk har ekstremt varierende følsomhet for morfin.
I utgangspunktet glemmesak med cosylan. Da den har lakserende effekt.
Jeg har da blandet pils, jonas og cosylan flere ganger for noen år siden. Merket ingen lakserende effekt.
Blei i god form på ei halv flaske 300ml. Tatt i to doser med kanskje en times mellomrom. Ville nok bare prøvd meg frem med litt og litt.
Vært der, gjort det.
Trådstarter
Takk for gode svar
Sitat av BrewGrow Vis innlegg
Jeg har da blandet pils, jonas og cosylan flere ganger for noen år siden. Merket ingen lakserende effekt.
Blei i god form på ei halv flaske 300ml. Tatt i to doser med kanskje en times mellomrom. Ville nok bare prøvd meg frem med litt og litt.
Vis hele sitatet...
Det at ikke du ble spesielt påvirket av det lakserende middelet betyr nødvendigvis ikke at alle andre som drikker store mengder lakserende midler ikke vil ende opp på dass hele dagen. Cosylan inneholder lakserende middel. Det står i pakningsvedlegget: ''Cascara Soft Extract aeqv. rhamn. purshianae cort. 50 mg''. Undres om dette er da et ekstrakt av Rhamnus purshiana , noen med peiling?

TS: Merk at diazepam også styrker effekten av alkohol ekstremt. Alkohol vil også forsterke den sederende virkningen, men virker synergisk hemmende på respirasjonssystemet, så det kan ende i respirasjonsvikt i store doser. Ville prøvd meg veldig forsiktig frem dersom jeg var deg.
hadde en flaske cosylan stund tilbake pga. hoste, men den gikk for over. så drakk litt over halve flaska

merka ikke en møkk, selv om jeg tok et par piper ved siden av. man må vel heller ordne skikkelig cyrup for å merke det eller
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Relevant: Jepp, du har rett, det er Rhamnus purshiana:
Studies have shown that the extract from cascara bark also contains a substance called emodin, which may have anti-cancer effects. Emodin is also responsible for some of the laxative effect, due to its excitation of smooth muscle cells in the large intestine.
Vis hele sitatet...
[quote=Relevant;3230525]Det at ikke du ble spesielt påvirket av det lakserende middelet betyr nødvendigvis ikke at alle andre som drikker store mengder lakserende midler ikke vil ende opp på dass hele dagen. Cosylan inneholder lakserende middel. Det står i pakningsvedlegget:

Det samme kan sies om innholdsfortegnelsen på lakerol pastiller/tyggis og en million andre ting.
Jeg tviler på at legen foreskrev hostesaft med fare for at man våkner opp med diare i senga dagen etter.

Hadde dette vert et laksativ mot treg mage kunne jeg jo skjønt at du gadd å bry deg med den delen.
Besserwisser
Sitat av BrewGrow Vis innlegg
Det samme kan sies om innholdsfortegnelsen på lakerol pastiller/tyggis og en million andre ting.
Jeg tviler på at legen foreskrev hostesaft med fare for at man våkner opp med diare i senga dagen etter.

Hadde dette vert et laksativ mot treg mage kunne jeg jo skjønt at du gadd å bry deg med den delen.
Besserwisser
Vis hele sitatet...
Legen henviser ikke til doser som resulterer i at den lakserende effekten blir spesielt nevneverdig for flertallet. Her snakker vi om rusgivende doser, og det er nettopp store doser det lakserende middelet skal motvirke.
Sist endret av Relevant; 19. mai 2015 kl. 23:26.
Nåja. Men det var jo ikke snakk om en six Pak med hostesaft her. Heller litt i tillegg til div andre ting for å bli svimmel. Jeg for min del tror det er desto større sjanse for å havne på ramma etter en kebab, enn 100 ML med cosylan. Men for all del, du har nok rett med tanke på misbruk og toleranse av morfinen i den over tid.
Vært der, gjort det.
Trådstarter
Igjen, takk for gode svar kanskje litt dumt, men popper 15mg zopiclone for og sove I 2-3 tia. Jeg har heldigvis ikke merka noe til den la(x?)erende effekten.

Slapp smerter idag, I hvertfall
Sist endret av SaerDnAX; 20. mai 2015 kl. 00:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Njaa, det lakserende midlet er der nok heller for å unngå forstoppelse av etylmorfinet.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Relevant: Jepp, du har rett, det er Rhamnus purshiana:
Vis hele sitatet...
Jeg vil bare skyte inn, at trollheggbark Frangula alnus cortex
(tidligere Rhamnus frangula cortex) har vært brukt som laksermiddel i mange (hundrede) år.
NB! Trollheggbark trenger en spesiell forberedelse (ligge å tørke ca. 1 år). Så ikke begynn å selvmedisnier forstoppelse med (relativt) fersk trollheggbark! Det kan føre til forgiftninger sammen med veldig lei spying!..

Cortex betyr bark på latin.

Sitat av jeppjeppjepp Vis innlegg
Njaa, det lakserende midlet er der nok heller for å unngå forstoppelse av etylmorfinet.
Vis hele sitatet...
Hvis ikke begge deler...
Sist endret av aluminiumfluorid; 20. mai 2015 kl. 15:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.