Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2370
Vet noen om THc cannaolje o.l finnes på apoteket?det er noe jeg virkelig sovnet av..

blir dumt å ringe apoteket å spørre om de har det også da

noen som vet med sikkerhet om det finns eller ikke??
Sist endret av downer; 18. oktober 2010 kl. 08:32.
Nei, det finnes ikke på norske apotek.
downer's Avatar
Trådstarter
Sitat av fetter Vis innlegg
Nei, det finnes ikke på norske apotek.
Vis hele sitatet...
rart de har all mulig anna drit der da,morfin,amfetamin og alt,men dette..nei

sikker på det finnes lengst inni skapet der,skal høre m legen uansett
Sist endret av downer; 18. oktober 2010 kl. 08:34.
Sitat av downer Vis innlegg
Vet noen om THc cannaolje o.l finnes på apoteket?det er noe jeg virkelig sovnet av..

blir dumt å ringe apoteket å spørre om de har det også da

noen som vet med sikkerhet om det finns eller ikke??
Vis hele sitatet...
Det burde være på apoteker.
THC har ikke noe bruksområde i norsk medisin. Det ville uansett ikke vært cannabisolje, men heller syntetiske THC-preparater som Marinol. Ifølge Lommelegen vil du ikke kunne ta ut dette på resept i norge, og derfor er det usannsynlig at de i det hele tatt kjøper det inn.
Cannabis har ikke vært omsatt på apotek i Norge siden en eller annen gang på midten/slutten av 60-tallet.

Oralt inntak av triklomer eller isolated THC kan gi økt funksjonalitet hos ultrasensitive, redusere eller kurve betennelsesutbrudd og gir økt vekst i hår, hud og negler som overgår andre kjente midler på området.

Cannabinol gies til enkelte med diabetes, men det er muligens kun et prøveprosjekt; og inneholder ingen THC, selv om medikamentet i sin naturlige form ville vært relart.

Cannabis er omtalt i bibelen som oljer, røkelse, og under helbredelse av spedalske.
Sist endret av fxxked; 18. oktober 2010 kl. 12:20.
Marinol, med virkestoffet Dronabinol (THC) er mulig å få ved resept fra legen + godkjenningsfritak fra statens legegemiddelverk. Sjansen for å få dette godkjent er relativt liten, det er vel under 10 personer i Norge som får Marinol.

Marinol er forsåvidt ikke å anbefale sammenliknet med naturlig cannabis, da legemiddelet ikke inneholder de andre cannabinoidene som er med på å påvirke den anti-inflammatoriske, analgesiske, antieptileptiske og anxiolytiske effekten av cannabis. Cannabis i en fordamper er den metoden som er tryggest og lettest å oppnå "riktig" dose ved.
En gang i i fjor var det en artikkel om en person med meget kraftige tics, han mottok en nesespray med thc i, da riktignok i små doser. Men om han fikk det utlevert av norske apotek, eller om han måtte sende til utlandet for dette er jeg ikke helt sikker på.
Sist endret av kalelis; 18. oktober 2010 kl. 13:28.
Sitat av kristoffern Vis innlegg
En gang i i fjor var det en artikkel om en person med meget kraftige tics, han mottok en nesespray med thc i, da riktignok i små doser. Men om han fikk det utlevert av norske apotek, eller om han måtte sende til utlandet for dette er jeg ikke helt sikker på.
Vis hele sitatet...
Stod i A-Magasinet. Han lagde hjemmelaget "Sativex" munnspray av cannabis-ekstrakter han skaffet seg illegalt (Nederland tror jeg, ikke helt sikker). Fungerer bra mot kraftige kramper.
Jeg anbefaler dokumentaren "In Pot We Trust". Den tar for seg medisinsk marijuana i USA, og har intervjuer med personer som både får det lovlig, og personer som må skaffe seg medisinen sin illegalt. Jeg må innrømme at det kom noen tårer når jeg så denne filmen. Det gjør meg også sint at man i størsteparten av verden nekter syke å bruke ett middel som for dem er den eneste medisinen som fungerer uten at man trenger å oppleve ymse bivirkninger.

Her er ett lite klipp fra filmen.

Den kan sees i sin helhet her.
Sist endret av caperno; 18. oktober 2010 kl. 13:49.
Sitat av fxxked Vis innlegg
Cannabis har ikke vært omsatt på apotek i Norge siden en eller annen gang på midten/slutten av 60-tallet.

Oralt inntak av triklomer eller isolated THC kan gi økt funksjonalitet hos ultrasensitive, redusere eller kurve betennelsesutbrudd og gir økt vekst i hår, hud og negler som overgår andre kjente midler på området.

Cannabinol gies til enkelte med diabetes, men det er muligens kun et prøveprosjekt; og inneholder ingen THC, selv om medikamentet i sin naturlige form ville vært relart.

Cannabis er omtalt i bibelen som oljer, røkelse, og under helbredelse av spedalske.
Vis hele sitatet...
Jo, det med tics er sant.

"og under helbredelse av spedalske."
Hehe jeg måtte bare le jeg
men ja, nå sitter jeg med THC i kroppen å da
Sist endret av GypsyWagon; 18. oktober 2010 kl. 13:55.
Sitat av fxxked Vis innlegg
Cannabis har ikke vært omsatt på apotek i Norge siden en eller annen gang på midten/slutten av 60-tallet.
Vis hele sitatet...
Det kan utleveres cannabispreparater, som for eksempel Sativex på norske apoteker, og det forekommer faktisk ved enkelte anledninger. Det må imidlertid bestiller fra utlandet, og for å få lagt inn en slik bestilling så må man selvsagt ha en resept. Preparatene er svært dyre, og man får dem ikke nødvendigvis på blå resept. I tillegg så må man ha en meget alvorlig medisinsk tilstand før det i det hele tatt er snakk om å vurdere Cannabis som medisin, og man må også ha prøvd ut samtlige andre behandlingsmetoder uten å oppnå tilfredsstillende resultater.

downer: Du kommer garantert ikke til å få et cannabispreparat av legen din. For å få det må du først få dispensasjon fra legemiddelloven av Statens legemiddelverk, noe du ikke får uten en svært alvorlig medisinsk tilstand, og du må også ha seriøse anbefalinger fra ekspertleger som spesialiserer seg på sykdommen du lider av. Søvnmangel er ikke en av disse sykdommene.
Sist endret av mentalmelt; 18. oktober 2010 kl. 14:10.
Flytt til California.
Sitat av caperno Vis innlegg
Her er ett lite klipp fra filmen.

[/url].
Vis hele sitatet...
må innrømme at jeg fikk noen tårer å fikk lyst å sende pot til henne
Sitat av fxxked Vis innlegg
Oralt inntak av triklomer eller isolated THC kan gi økt funksjonalitet hos ultrasensitive
Vis hele sitatet...
Hva mener du her? Ultrasensitive mot hva da? Og jeg regner med det er trikomer, ikke triklomer, du mener?
Sitat av fxxked Vis innlegg
gir økt vekst i hår, hud og negler som overgår andre kjente midler på området.
Vis hele sitatet...
Really? Er det derfor pothuer har så uflidd hår og negler?
Sist endret av felix_poker; 18. oktober 2010 kl. 16:59.