Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2409
Jeg har slete så mye med angst de siste dagene og en haug med tankekjør. Pleier å ta valium for dette men nå hadde jeg ikke fler. Fikk en nobligan på 100 mg og tok den. Han jeg fikk de av sa at det ikke var det beste mot det jeg sliter med men det kunne hjelpe meg å slappe av litt. Hva kan jeg forvente egentlig?
Nobligan 100 mg vil ikke gjøre så mye. Jeg måtte opp i 200-400 mg for å knekke tankekjøret. Den er konge for angst hvis du kommer litt opp i dose. Du får fort toleranse og jeg var oppe i 2 g etter kun kort tid. Mener max dag dose er 400 mg pga fare for krampe. Jeg ville knust knust den for raskere effekt.
Sitat av Gladixi Vis innlegg
Nobligan 100 mg vil ikke gjøre så mye. Jeg måtte opp i 200-400 mg for å knekke tankekjøret. Den er konge for angst hvis du kommer litt opp i dose. Du får fort toleranse og jeg var oppe i 2 g etter kun kort tid. Mener max dag dose er 400 mg pga fare for krampe. Jeg ville knust knust den for raskere effekt.
Vis hele sitatet...
Fare var 600 tror jeg, høyere enn 400 hvertfall. Fikk anfall etter 900 sjæl da, da nobligan ikke ga effekt uansett dose på meg.
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Pass på du kan få angst av de og. Prøv å begynn pent og se hvordan det går når den går ut av kroppen.
Sitat av carttown Vis innlegg
Fare var 600 tror jeg, høyere enn 400 hvertfall. Fikk anfall etter 900 sjæl da, da nobligan ikke ga effekt uansett dose på meg.
Vis hele sitatet...
Hvordan type anfall fikk du? Har selv fått krampeanfall som førte til jeg ikke hadde puls, altså, jeg hadde nå vært død om jeg var alene. Bare spent på hva slags anfall, da jeg i ettertid har fått ukontrollerte rykninger i armer og ben, og om det er dette du mener er anfall.
Anonym bruker
"Nervøs Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det folk mener med "kramper" er en signalstorm som følge av overstimulans av serotonin. Jeg har selv stått på både antidep (serotonin) og Tramadol uten problemer. Det legen sa til meg var at det er helt uproblematisk under 400 mg/døgn. Jeg har tatt vesentlig større doser enn det, og det nærmeste jeg kom var noen litt sterkere innsovningsrykninger.
Det er helt riktig at du skal være forsiktig, det gjelder alt, men disse krampehistoriene er ofte i overkant fantasifulle.
Nobliganet gir deg en fin, positiv opiatlignende rus uten vanlig sløving ("nodding") hvis du tar anstendige doser. Jeg bruker det jevnt, og på tross av toleranse har jeg ingen problemer med det. Nå har det en stund vært populært å advare mot tramadol i mediene. En haug sensasjonskåte journalister skal ha det til at det er "nesten like avhengighetsskapende som Oxy" osv, gjerne med backing fra legefolk som prøver å skremme folk fra å bruke det. Jeg har brukt dette over tid. Har tipptopp fysikk og blodverdier, og stopper og avvenner meg i perioder uten at det koster annet enn litt selvovervinnelse.
Luzid's Avatar
Trådstarter
Vell merket ikke en skit etter 100 mg annet enn at noen av smertene jeg har hatt i ryggen i det siste forsvant.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har slitt en del med angst og brukt Tramadol (Nobligan i instant release form), og synes det fungerte bra, dog med relativt høye doser. Brukte vel rundt en 300 mg for å oppnå litt eufori og angst-befrielse for noen timer. Aldri verdt det i lengden, tho.
Luzid's Avatar
Trådstarter
Nei er helt klar over at i lengden er det ikke noe bra. Er ikke ute etter å ruse meg og være helt på tryne men har lyst å bare slippe angst og alt det innimellom.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Alltid likt tramadol i depotform best. Da jeg får tilnærmet oxyeffekt på 2-300mg i rundt 9-10 timer med litt ekstra energi. Høyere enn det blir det fort ubehagelig med tramadols Serotonin-effekt og jeg opplever dette som indre stress hvor et benzo må til for å unngå ubehag i flere timer.

Men i små doser som 150-200mg er det det perfekte jobb-dop. Blir bare litt ekstra glad, klør litt og blir pratsom og sosial. Pluss du får ikke no særlig miose (små pupiller) på så små doser, og det er nok hvis du er heldig. Tramadol er litt hit or miss og homerun i effekt. Det vil si, enten funker det, eller ikke, eller VELDIG bra. Jeg regner med jeg er av de ca 10% som får økt effekt av tramadol, da jeg nodder ut på 150mg med instant-release eller 400mg depot. Men som nevnt over, ikke overstig 450mg i døgnet, og gjør du det ha rivotril eller valium helst i blodet for å øke krampeterskelen din.

Hadde en kompis som gikk i full grand mal anfall og slutta å puste etc. Veldig skummelt.