Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3268
Har letet godt å lenge etter bilder ifra Trondheim på deep web men det er ikke enkelt. Er på leting etter bilder ifra Trondheim (eldre bilder 50 tallet og ut til 80 tallet) Helt vanlige bilder av byen. Ikke noe snuff, cp, dop eller i den dur. Vanlige bilder av byen. Er det en database på deep web eller ett norsk forum på deep web som noen har en link til? En sikker side! Ikke noe tull. De på surface nettet har jeg sett de meste av, men ettersom deep web skal være så mye større så må det jo være noe der også? eller?
90% av de linkene jeg finner på deep web funker ikke, eller så kommer jeg inne på tinge jeg i utgangspunktet ikke har noe lyst til å finne
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det gir ikkje meining å leite etter det på det mørke nettet - for det er den typen ting ingen gidd putte der. Bruk google, eller kontakt adressa og spør om du kan få sjå i fotoarkivet dei har, kontakt fotografer i byen, og spør om dei har det du er på jakt etter.

Myter om at deep web er større enn den meir lett tilgjengelige delen er nok i stor grad bullshit, men du finn meir lyssky ting der.
Sist endret av vidarlo; 23. september 2015 kl. 20:03.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Myter om at deep web er større enn den meir lett tilgjengelige delen er nok i stor grad bullshit, men du finn meir lyssky ting der.
Vis hele sitatet...
Nå er deep web alt det som søkemotorer ikke får lov til/klarer å indeksere da, så det er mye større enn det åpne nettet. Du tenker vel på dark web.

</pirk>
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Ueland Vis innlegg
Nå er deep web alt det som søkemotorer ikke får lov til/klarer å indeksere da, så det er mye større enn det åpne nettet. Du tenker vel på dark web.

</pirk>
Vis hele sitatet...
Ja, for femten år sidan ville eg vore einig. I dag har søkemotorer blitt vanvittig mykje bedre på å finne ting - og folk er flinkare til å legge til rette for google... Deep web har glidd over mot dark web, og begrepsbruken er uklar
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Prøv tidsmaskinen.no
Finnes en Facebookgruppe som heter Historiske Trondheim. Masse bra gamle bilder der!
Sitat av brennesle Vis innlegg
Finnes en Facebookgruppe som heter Historiske Trondheim. Masse bra gamle bilder der!
Vis hele sitatet...
Dette tror jeg er et veldig godt forslag. På sånne grupper legger ildsjeler ut det beste av sine private bybilder og legger gjerne med en liten notis til bildet.