Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3045
SWIM skulle sone en liten tid i hjemlandet sitt, vårt naboland men møtte ikke til soning. Ingen har oppsøkt familie/venner så personen er nok ikke så prioritert og definitivt ikke etterlyst gjennom Interpol da alvorlighetsgraden på dommen er så lav.
Om SWIM nå vil ta fly her i norden, vil det komme opp noen anmerkninger på navnet ved registrering på flyplass så man risikerer å bli tatt ved landing eller sporet, eller gjelder dette kun om man er etterlyst via Interpol? Noen som vet?
Sitat av vacant Vis innlegg
SWIM skulle sone en liten tid i hjemlandet sitt, vårt naboland men møtte ikke til soning. Ingen har oppsøkt familie/venner så personen er nok ikke så prioritert og definitivt ikke etterlyst gjennom Interpol da alvorlighetsgraden på dommen er så lav.
Om SWIM nå vil ta fly her i norden, vil det komme opp noen anmerkninger på navnet ved registrering på flyplass så man risikerer å bli tatt ved landing eller sporet, eller gjelder dette kun om man er etterlyst via Interpol? Noen som vet?
Vis hele sitatet...
Har ikke prøvd, men tørr nesten si med sikkerhet at det er uproblematisk. Du trenger vel knapt vise legg engang.

Og spar deg for det der SWIM pisset; bare tull. Tilogmed opprinnelsesforumet har lagt det av seg, om jeg ikke husker feil..=
Skulle en gang på ferie med en kompis.
Han fant ikke passet sitt, og lur som han var, fant ut at han måtte innom politistasjonen å hente seg et midlertidlig pass.

Han dukka aldri opp på flyplassen. Ringte politiet og spurte om de hadde tatt han, men de kunne ikke svare på noe, personvern osv.
Så da sa jeg bare at jeg ville melde en person savnet, sist observert på vei til denne politistasjonen.
"Eeh, heh, ja, okei. Du trenger ikke melde han savnet. Han er trygg."

Viste seg at han ikke hadde møtt opp til dom han skulle sone. Glup kar.
Sist endret av RandomiZed; 10. mars 2016 kl. 18:08.
Trådstarter
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
Skulle en gang på ferie med en kompis.
Han fant ikke passet sitt, og lur som han var, fant ut at han måtte innom politistasjonen å hente seg et midlertidlig pass.

Han dukka aldri opp på flyplassen. Ringte politiet og spurte om de hadde tatt han, men de kunne ikke svare på noe, personvern osv.
Så da sa jeg bare at jeg ville melde en person savnet, sist observert på vei til denne politistasjonen.
"Eeh, heh, ja, okei. Du trenger ikke melde han savnet. Han er trygg."

Viste seg at han ikke hadde møtt opp til dom han skulle sone. Glup kar.
Vis hele sitatet...
Haha ja men så er du passe dum om du går på politistasjonen når du er etterlyst da! Passavdelinga eller ei, de har vel et fullstendig og oppdatert register der mens en flyplass ikke har tilgang til samme info med mindre man er etterlyst gjennom Interpol TROR jeg.
Går nok helt fint innenfor schengen.
Funker helt fint. Har vært inne, og tatt korte reiser hver gang jeg gar hatt permisjon fra åpen anstalt. Vært to ganger i polen, en gang i England og 1 gang i Gøteborg.
Er vel strengt talt ikke helt det samme og ta reiser under permisjoner fra fengsel som det er og ta reiser når man er etterlyst men...