Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2277
Jeg har tatt over drift av en nettside. Vi skal hente inn sponsorer og avtaler med annonsører, og i den forbindelse skal vi jo oppgi antall besøk til siden. Hvilket tall er vanlig å oppgi? Jeg vil jo si at unike besøk er det mest korrekte tallet. Men det virker som om markedsavdelingen tidligere har brukt et noe kunstig tall. Dersom noen av dere har peiling, hvor høyt bør tallet være for at det skal være interessant for annonsører?

Legger ved bilde av statistikken. Har kommet frem til at rundt 20% er bot/randoms i utlandet, så jeg antar at i overkant av 20 000 visninger i året er et godt estimat.

http://bildr.no/thumb/TElxc3Jo.jpeg
Sist endret av Tolstoi; 12. februar 2016 kl. 15:43.
Det er vel opp til disse sponsorene hvilke tall de ønsker å se, som oftest er det unike besøk, og bounce rate som er mest aktuelt.

Kan man virkelig få sponsorer på en side med et par tusen unike besøkende i måneden?
Hadde det enda vært per dag, og selv det høres lite ut.
Ville gått for sidevisninger pr måned. De fleste statistikkløsninger filtrerer ut bots fra tallene, så hvis dere har en fornuftig statistikkløsning er det allerede gjort.

Noe annet var at variasjonene fra måned til måned var veldig store. Men dette er jo 2014-tallene. Forhåpentligvis var 2015 mer stabil?
Trådstarter
6 0
Takk for svar!

Bruker AWStats hos Hostgator. Det er nettside til et arrangement, så det er ganske naturlig at besøkene varierer, og annonser/sponsorer kommer jo mest pga arrangementet, ikke nettsiden. Forstår da at vi har relativt lite besøk, men at 20 000 mennesker ser en reklame har jo en viss verdi uansett, tenker jeg.
Sist endret av Tolstoi; 12. februar 2016 kl. 20:48.