Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2768
Hei

Jeg skal sette inn en offentlig kalender i en hjemmeside jeg lager i word press.
Kalenderen skal være veldig "levende" og mye i bruk, og må ha plass til flere hendelser på samme dag.

Denne skal kunne endres av flere personer, gjennom at de får innloggingsinfo til nettsidene. En admin må sette innstillinger riktig og gi riktige personer tilgang. Hvordan kan man gi dem tilgang kun til endring av kalenderen og ikke til alle de andre sidene?
Jeg kunne tenkt meg at man ser et utdrag for inneværende uke, i tillegg til en månedskalender der man kan klikke seg utover hele året for og se.

Finnes det noen som er GRATIS med slike funksjoner?

Jeg prøver meg med google kalender, men er ikke så sikker på om det er det mest optimale... Synes ikke den er særlig fin... Mulig det kan fixes litt på...?



Håper dette ble forståelig...
Sist endret av Viva la Opium; 20. oktober 2015 kl. 11:39.
Leita nettopp etter noe lignende, og endte opp med å bruke https://wordpress.org/plugins/google-calendar-events/ sammen med en delt kalender i Google Calendar.
Trådstarter
8 0
Takk for godt tips! Jeg har nå installert Google Calendar Events i WP. Jeg har også opprettet en publisert kalender i google. Det holder vel med gratis versjonen? Jeg trenger ikke kjøpe Pro?
Selve kalenderen ser fin ut på WP-siden, men den sykroniserer ikke med google kalenderen. Det er ingen aktiviteter som er synlige. Jeg forstår ikke hva jeg gjør feil...

Noen som kan ta seg tid til å forklare meg på en enkel måte?

Er det slik at jeg både kan legge inn arrangementer rett inn i WP OG direkte fra Google kalenderen?
Nei bare fra Google Calendar. Du må opprette Calendar Feeds i WP som henter data fra en gitt Google Calendar.