Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 8152
Bestevennen min bruker masse forskjellig dop nå og da. Etter en fest tok han å kakket en rosalignende pille i to og tok den ene selv og den andre til en venn av oss. Men jeg fikk ikke lov å få. Han sa det er fordi han selv er vant til dop, noe jeg ikke var. Mens vennen vår ikke var vant til dop, men han veier ca 40 kg mer enn meg, så det var ikke så farlig. Han sa han var redd for at jeg skulle få ille reaksjon og begynne å f.eks. glemme å puste.

De ble begge som om de var jævla drita men masse energi, men etter et par timer sovna de som steiner.

Han sa det var schizofreni medisin. Høres dette ut som det kan stemme, eller var det kanskje noe han sa, fordi han ikke ville si hva det egentlig var?
har du mer info om hvordan den så ut? form, størrelse.
Tok de noe nytt før de sovnet? Rosa og masse energi får meg først og fremst til å tenke på Ecstacy, men det er dog mer eller mindre tilfeldig.
Har dog vært mye rød/rosa X i deler av landet for tiden.
Google nozinan.
Jeg har brukt ulike antipsykotikum de siste ti årene og har til gode å bli gira av noen av de, heldigvis for det hadde blitt noe mot sin hensikt mtp hva jeg bruker de til. Zyprexa er hvite, nozinan er mørkerød ( i hvert fall de jeg fikk skrevet ut) og truxal husker jeg ikke fargen på, men rosa er de ikke. De to sistnevnte brukes vel kanskje ikke i behandling av schizofreni, men det er mye av den samme driten. Da kan de utelukkes om ikke annet.

Uansett ganske meningsløst å ta den type medikamenter hvis man er ute etter rus.

Men jeg er hverken felleskatalogen eller lege så det finnes sikkert en drøss av medikamenter som jeg ikke har hørt om, eller kjenner virkningen av.
abilify er rosa og blir brukt i den sammenheng, men alt dette blir nytteløs synsing da det er umulig for noen her inne å si hva det er med den informasjonen vi har blitt delt ut. Kanskje løy han, kanskje ts så feil, kanskje det var en bit godteri og de bare kødda med han. Det er helt umulig å si. Det blir bare nytteløst.
Antipsykotiske legemidler har til felles at de virker ved å hemme/senke nivåene av Dopamin i hjernen, noe som vil gjøre det så og si umulig å bli "gira" og "full av energi" av denne typen piller.
Typisk så blir man heller mer likegyldig, i dårlig humør, får lavere grad av motivasjon og ellers hovedsakelig de samme virkingene som en koffeinavhengig person opplever før h*n har tatt sin første kopp med kaffe om morgenen.

Visst man ser helt bort fra fargen på pillen, som du beskriver, så vil jeg personlig si at det med høyest og størst sannsynlighet er snakk om en form for Benzodiazepiner eller evt. smertestillende. Iallefall ikke et C-preparat (inkl. antipsykotika/midler for schizofreni), da C-preparater som gir slike virkninger automatisk ville blitt ført opp som B-preparat, evt. A-preparat, pga. det høye missbrukspotensialet.

Visst jeg skulle tippe helt vilt så ville jeg nok gått for å si at det var Rivotril eller Nobligan/Tramadol denne bestevennen din inntok
Sist endret av supernatural; 5. mai 2015 kl. 20:33.
Sitat av Mai Vis innlegg
Han sa han var redd for at jeg skulle få ille reaksjon og begynne å f.eks. glemme å puste.

De ble begge som om de var jævla drita men masse energi, men etter et par timer sovna de som steiner.
Vis hele sitatet...
Mistenker at dette er snakk om en 60mg dolcontin som er rosa og rund. Og maa "kakkes" for aa ungaa depot effekt. Dette er altsaa morfin.
Sist endret av A-tillah; 5. mai 2015 kl. 21:07.
Sitat av supernatural Vis innlegg
Antipsykotiske legemidler har til felles at de virker ved å hemme/senke nivåene av Dopamin i hjernen, noe som vil gjøre det så og si umulig å bli "gira" og "full av energi" av denne typen piller.
Vis hele sitatet...
Nei. Antipsykotika er enten SSRI (Selektiv serotoninreopptakshemmer) eller SNRI (Selektive serotonin- og noradrenalinreopptakshemmere). Disse senker ikke dopaminnivåene i hjernen, dette ville så absolutt ikke hatt noe for seg mtp. behandling av en depressjon, ei heller senker det nødvendigvis Serotoninnivåene i hjernen, men modulerer dem. Selektive serotoninreopptakshemmere hemmer som navnet sier gjenopptak av signalstoffet (transmitteren) serotonin i nerveceller. Dermed blir det en større konsentrasjon av serotonin mellom nervecellene (synapsen).
Det blir også feil å si at det er umulig å bli ''gira'' og ''full av energi'' med mindre dopamin i hjernen. Et eksempel er mennesker med AD(H)D. Disse menneskene har et lavere nivå dopamin i hjernen en normale mennesker, men de har da ingen som helst problemer med å bli ''gira'' eller ''full av energi'' - rettere sagt gjerne det motsatte.
Tynn i håret
ha12d's Avatar
http://bildr.no/thumb/R1E3RjBJ.jpeg

seroquel 25mg kansje.
Kvetiapin 25mg er rosa, risperdal også.
Ser ikke poenget med noen av delene i festsammenheng, men kvetiapin kan brukes som sovemedisin.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Nei. Antipsykotika er enten SSRI (Selektiv serotoninreopptakshemmer) eller SNRI (Selektive serotonin- og noradrenalinreopptakshemmere). Disse senker ikke dopaminnivåene i hjernen, dette ville så absolutt ikke hatt noe for seg mtp. behandling av en depressjon, ei heller senker det nødvendigvis Serotoninnivåene i hjernen, men modulerer dem. Selektive serotoninreopptakshemmere hemmer som navnet sier gjenopptak av signalstoffet (transmitteren) serotonin i nerveceller. Dermed blir det en større konsentrasjon av serotonin mellom nervecellene (synapsen).
Det blir også feil å si at det er umulig å bli ''gira'' og ''full av energi'' med mindre dopamin i hjernen. Et eksempel er mennesker med AD(H)D. Disse menneskene har et lavere nivå dopamin i hjernen en normale mennesker, men de har da ingen som helst problemer med å bli ''gira'' eller ''full av energi'' - rettere sagt gjerne det motsatte.
Vis hele sitatet...
Har du kilder på det du sier?
Sitat av Relevant Vis innlegg
Nei. Antipsykotika er enten SSRI (Selektiv serotoninreopptakshemmer) eller SNRI (Selektive serotonin- og noradrenalinreopptakshemmere). Disse senker ikke dopaminnivåene i hjernen, dette ville så absolutt ikke hatt noe for seg mtp. behandling av en depressjon, ei heller senker det nødvendigvis Serotoninnivåene i hjernen, men modulerer dem. Selektive serotoninreopptakshemmere hemmer som navnet sier gjenopptak av signalstoffet (transmitteren) serotonin i nerveceller. Dermed blir det en større konsentrasjon av serotonin mellom nervecellene (synapsen).
Det blir også feil å si at det er umulig å bli ''gira'' og ''full av energi'' med mindre dopamin i hjernen. Et eksempel er mennesker med AD(H)D. Disse menneskene har et lavere nivå dopamin i hjernen en normale mennesker, men de har da ingen som helst problemer med å bli ''gira'' eller ''full av energi'' - rettere sagt gjerne det motsatte.
Vis hele sitatet...
Feil, SSRI og SNRI er en type legemidler som går under gruppen antidepressiva. Antipsykotika har derimot en annen virkning og går mer på dopamin-systemet, avhengig av hvilket antipsykotika det er snakk om.
Sist endret av jeppjeppjepp; 5. mai 2015 kl. 22:16.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Nei. Antipsykotika er enten SSRI (Selektiv serotoninreopptakshemmer) eller SNRI (Selektive serotonin- og noradrenalinreopptakshemmere). Disse senker ikke dopaminnivåene i hjernen, dette ville så absolutt ikke hatt noe for seg mtp. behandling av en depressjon, ei heller senker det nødvendigvis Serotoninnivåene i hjernen, men modulerer dem. Selektive serotoninreopptakshemmere hemmer som navnet sier gjenopptak av signalstoffet (transmitteren) serotonin i nerveceller. Dermed blir det en større konsentrasjon av serotonin mellom nervecellene (synapsen).
Det blir også feil å si at det er umulig å bli ''gira'' og ''full av energi'' med mindre dopamin i hjernen. Et eksempel er mennesker med AD(H)D. Disse menneskene har et lavere nivå dopamin i hjernen en normale mennesker, men de har da ingen som helst problemer med å bli ''gira'' eller ''full av energi'' - rettere sagt gjerne det motsatte.
Vis hele sitatet...
Du vet vel hva Antipsykotika er? SSRI og SNRI Medikamenter, som du beskriver, er såkalte AntidDEPRESSIVA og ikke AntiPSYKOTIKA.

Jeg er enig med deg her når det gjelder SSRI og SNRI, men dette er ikke den type medisiner som går under navnet "antipsykotika".
Antipsykotiske medikamenter er medisiner som brukes til behandling av Schizofreni, Psykoser og lignende.
Eksempler på slike medisiner er bl.a. Fluanxol og Seroquel, som ikke skal brukes til behandling av Angst og Depresjoner (selv om angst dessverre er oppført som en godkjent indikasjon for Fluanxol).

ADHD er ikke en sykdomsgruppe som jeg har noe spesiell personlig erfaring eller kunnskap om, men dette kan sikkert stemme.
Men isåfall så har de nok for høye nivåer av andre stoffer som f.eks. Serotonin, Adrenalinreseptorer, GABA eller lignende - For visst en med for lave nivåer av både Dopamin, Serotonin og andre lykkestoffer blir ufrivillig hyperaktiv som det de med ADHD blir, da ville dette blitt opplevd som direkte fysisk og psykisk tortur for personen det gjelder. Mest sannsynlig så ville dette vært noe som menneskekroppen ikke kunne ha taklet og derfor endt med Død nærmest umiddelbart (Delirium tremens etter plutselig alkoholslutt er et godt eksempel på hva som skjer når f.eks. dopamin-nivåene blir for lave).

Sitat av ha12d Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Seroquel og andre antipsykotika gjør en ikke "full av energi". Man bygger heller ikke toleranse for slike medisiner, samtidig som at iallefall jeg personlig aldri har hørt om at man kan "glemme å puste" ved for stort inntak av disse.
Sist endret av supernatural; 5. mai 2015 kl. 22:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Holder en knapp på dolcontin ettersom du ble advart mot det med pustingen. Litt energi i starten, snøvlete og rar, deretter blekkings..

Har aldri møtt noen som spiser seroquel på fest, det er jo bak mål! Sovner på timen!
Høres mer ut som dolcontin ja. Får ikke hemmet pusterefleks av antipsykotika, ei heller rus.
Blandet heftig på Antidepressiva, og Antipsykotika - beklager folket! Sovemedisiner og en lang dag gjør seg ikke godt når en skal prøve å rette, det slår gjerne rett tilbake, gått på smellen med sovemedisiner/alkohol/andre ting og freak før.... Legger meg flat.

Vet dog at SSRI og SNRI kan også bli brukt mot schizofreni, da en venn av meg har dette. Men beklager blandingen! Barn med ADHD, ihvertfall følge wikipedia har lavere dopaminproduksjon en barn uten ADHD, men nettet har tatt feil før. Men med lavere nivåer dopamin, blir en vel ikke nødvendigvis kastet inn i en tilstand med delirium tremens, det har jeg aldri hørt om og stiller meg kritisk til. Vil be om tilgivelse for blandingen og angrepet, supernatural!
Mai
Trådstarter
6 1
Takk for svar folkenes
Sitat av Relevant Vis innlegg
Vet dog at SSRI og SNRI kan også bli brukt mot schizofreni, da en venn av meg har dette.
Vis hele sitatet...
Njaaa, tror at jeg kanskje kan si meg delvis enig der. Men dette er nok ikke særlig vanlig.
Mye av grunnen til at man får hallusinasjoner og psykose er jo tross alt fordi personen har et for høyt nivå av diverse stoffer som bl.a. Dopamin og Serotonin.
Antidepressiva øker jo nivåene av Serotonin, noe som derfor vil gjøre behandling av Schizofreni med SSRI'er og SNRI'er mye av det samme som å prøve å behandle søvnforstyrrelser med koffein eller amfetamin.

Visst derimot personen som lider av Schizofreni også sliter en del med depresjoner, da kan jo selvfølgelig SSRI og SNRI medikamenter være en del av behandlingen

Sitat av Relevant Vis innlegg
Barn med ADHD, ihvertfall følge wikipedia har lavere dopaminproduksjon en barn uten ADHD, men nettet har tatt feil før.
Vis hele sitatet...
Dette kan nok sikkert stemme det. Det forklarer jo isåfall hvorfor personer med ADHD får en positiv og litt uvanlig effekt av Koffein og Amfetamin (stoffer som øker nivåene av Dopamin).

Visst dette er tilfellet så har de nok, som jeg nevnte litt tidligere, kanskje for høye nivåer av andre lykkestoffer som f.eks. Serotonin. Da folk med ADHD ellers ikke hadde vært såpass sosiale som de fleste av disse er.

Sitat av Relevant Vis innlegg
Men med lavere nivåer dopamin, blir en vel ikke nødvendigvis kastet inn i en tilstand med delirium tremens, det har jeg aldri hørt om og stiller meg kritisk til. Vil be om tilgivelse for blandingen og angrepet, supernatural!
Vis hele sitatet...
Neinei, det trenger selvfølgelig ikke å bli tilfellet.
Det jeg mer spesifikt mente var nok mer det at Delirium tremens er noe som skjer visst Dopamin nivåene blir ekstremt lave. Men samtidig så er ikke lave dopamin nivåer noe mye farlig visst f.eks. Serotonin nivåene er enten normale eller umormalt høye.
Ved alkohol-fremkalt Delirium så synker nivåene av begge disse stoffene.

Forgiven given!
Sist endret av supernatural; 6. mai 2015 kl. 17:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av supernatural Vis innlegg
Dette kan nok sikkert stemme det. Det forklarer jo isåfall hvorfor personer med ADHD får en positiv og litt uvanlig effekt av Koffein og Amfetamin (stoffer som øker nivåene av Dopamin).
Vis hele sitatet...
Lavere dopaminnivå i fremre deler av hjernen er rapportert å være assosiert med ADHD-symptomer. Det er altså ikke en sammenheng man er helt sikker på (i alle fall ikke enda). Men interessant er det, og selv tror jeg det er en sammenheng
http://www.uib.no/nye-doktorgrader/8...oksne-med-adhd

Nå får riktignok ikke folk med ADHD en uvanlig effekt av koffein og amfetamin - de får den effekten alle andre får (med individuelle variasjoner). Alle får bedre konsentrasjon av terapautisk dose amfetamin og alle får rus av høye doser.

Det kan tilsynelatende gi forskjellig effekt, spesielt ved lavere doser. Fordi den økte konsentrasjonen vil fjerne uroligheter som gjerne er tydelig hos en med ADHD. Derav myten om at personer med ADHD blir rolige eller sløve på amfetamin, eller at folk med ADHD ikke får rus av amfetamin.
Sitat av supernatural Vis innlegg
Seroquel og andre antipsykotika gjør en ikke "full av energi". Man bygger heller ikke toleranse for slike medisiner, samtidig som at iallefall jeg personlig aldri har hørt om at man kan "glemme å puste" ved for stort inntak av disse.
Vis hele sitatet...
Det har jeg.For et par år siden fikk jeg skrevet ut Seroquel som sovemedisin. En kompis jeg hadde på overnating et par uker etter oppstart på medisinen sa at jeg gispet etter luft hele natten og periodevis sluttet å puste.Det var så ille at han vurderte å ringe 113. Skjønte straks at det måtte ha noe med seroquelen å gjøre, da dette aldri har vært et problm for meg tidligere. Droppet pillene natten etter og pusteproblemene var borte.

Kan forsåvidt stemme at man blir mer drita hvis man tar Serouel mens man er på en snurr, men skal love deg at man ikke får mer energi. Blir mer drita på den kjipe måten hvor alt du vil er å legge deg.

Bruker kompisen din kun medikamenter han får fra legen sin, eller skaffer han seg litt godsaker på de illegale "apotekene" ved siden av?
Sitat av Mai Vis innlegg
Bestevennen min bruker masse forskjellig dop nå og da. Etter en fest tok han å kakket en rosalignende pille i to og tok den ene selv og den andre til en venn av oss. Men jeg fikk ikke lov å få. Han sa det er fordi han selv er vant til dop, noe jeg ikke var. Mens vennen vår ikke var vant til dop, men han veier ca 40 kg mer enn meg, så det var ikke så farlig. Han sa han var redd for at jeg skulle få ille reaksjon og begynne å f.eks. glemme å puste.

De ble begge som om de var jævla drita men masse energi, men etter et par timer sovna de som steiner.

Han sa det var schizofreni medisin. Høres dette ut som det kan stemme, eller var det kanskje noe han sa, fordi han ikke ville si hva det egentlig var?
Vis hele sitatet...
Mtp. det han sa ang pusting så antar jeg at det er snakk om et opiat, f.eks morfin. Slik du beskriver utseende på pillen så tipper jeg det enten er en 60mg eller 100mg dolcontin-pille. 60mg er rosa, mens 100mg er mer rød. (bilder vedlagt). Dolcontin er et morfin-preparat som utskrives mot sterke smerter. De er veldig avhengighetsskapende så du skal bare være glad for at du slapp.
Sist endret av solsikka; 8. mai 2015 kl. 15:32.
Seroquel har dyspné som vanlig bivirkning og kan gi respirasjonsdepresjon ved stort intak/forgiftning. Kombinert med demping av sentralnervesystemet pga. alkohol, kan jo det å "glemme" å puste være aktuelt. Men vi vet jo ikke om denne kompisen hadde peiling på hva han snakket om heller.
Sitat av supernatural Vis innlegg
Seroquel og andre antipsykotika gjør en ikke "full av energi". Man bygger heller ikke toleranse for slike medisiner, samtidig som at iallefall jeg personlig aldri har hørt om at man kan "glemme å puste" ved for stort inntak av disse.
Vis hele sitatet...
Kilde på at man ikke bygger toleranse? Kjenner folk som får utskrevet over grammet seroquel i døgnet som virker nogenlunde normale, bare litt treige i tankegangen.. Hadde jeg tatt et gram hadde jeg sovet til i overmorgen!
Sist endret av TrippyKing; 8. mai 2015 kl. 18:01.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Kilde på at man ikke bygger toleranse? Kjenner folk som får utskrevet over grammet seroquel i døgnet som virker nogenlunde normale, bare litt treige i tankegangen.. Hadde jeg tatt et gram hadde jeg sovet til i overmorgen!
Vis hele sitatet...
Har dessverre ingen kilder å vise til, da det jeg kommer med her er hovedsakelig Påstander.
Det er godt mulig at man bygger toleranse, men dette vil etter min erfaring da ta flere år.

Min forklaring på dette er at Seroquel, som de fleste Antipsykotika, virker ved å dempe nivåene av Dopamin og Serotonin.
Slik jeg ser det så vil det derfor være slik at jo høyere nivåer av Doapmin og Serotonin du har, jo høyere doser av Seroquel vil du måtte innta for å få effekt.

Har man derimot depresjoner, angst, søvnforstyrrelser og lignende, så skal det etter min mening utrolig lite til for å få effekt. 25-50 mg er i mitt tilfelle mer enn nok når jeg tidligere har brukt det som sovemedisin.

Dette er også hovedgrunnen til at jeg personlig er sterkt imot- og kritisk til seroquel som behandling av Angst, Depresjoner, Søvnforstyrrelser og andre psykiske lidelser som allerede gir et lavt nivå Dopamin og Serotonin.

Sitat av Niteandfog Vis innlegg
Det har jeg.For et par år siden fikk jeg skrevet ut Seroquel som sovemedisin. En kompis jeg hadde på overnating et par uker etter oppstart på medisinen sa at jeg gispet etter luft hele natten og periodevis sluttet å puste.Det var så ille at han vurderte å ringe 113. Skjønte straks at det måtte ha noe med seroquelen å gjøre, da dette aldri har vært et problm for meg tidligere. Droppet pillene natten etter og pusteproblemene var borte.
Vis hele sitatet...
Led du tilfeldigvis av sterke depresjoner eller/og sterk angst når du startet opp med disse? Hadde du kanskje evt. gått mer enn 24 timer uten noen som helst søvn, tiden før dette skjedde?
Noe sier meg også at du ikke led av psykose når du inntok dette legemiddelet. Stemmer dette?

Isåfall så vil nok jeg personlig påstå at denne hendelsen mest sannsynlig skyldes at Seroquelen fikk Dopamin- og Serotonin nivåene dine til å gå så kraftig ned at dette resulterte til pustestans/pustevansker.

Noe som sannsynligvis er en del uvanlig, men samtidig enda en svært god grunn til hvorfor Antipsykotika ikke skal gis til personer som ikke lider av Psykose, eller/og som lider av angst- og depresjonslidelser.
Sist endret av supernatural; 8. mai 2015 kl. 20:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Var voldsomt bastant til å være bare påstander.

I følge felleskatalogen bygger du toleranse på seroquel.

Seroquel og antipsykotika er da flott for de som trenger dem. Er bedre å være sløv enn å være psykotisk eller manisk... For søvn trenger du maks 100mg uten toleranse. 25mg funker fint ja!
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Seroquel og antipsykotika er da flott for de som trenger dem. Er bedre å være sløv enn å være psykotisk eller manisk... For søvn trenger du maks 100mg uten toleranse. 25mg funker fint ja!
Vis hele sitatet...
Seroquel er så jævla oppskrytt. Fikk 100mg som "sovemedisin" og det hadde ingen effekt på meg. Har tatt høyere doser, men merker da bare tørr munn.
▼ ... noen uker senere ... ▼
TOrr i munn! neida, men noen slokner som stein av det greiene der. Selv funker ikke imovane eller stilnoct,jeg trenger hardcore benzoshit ala flunitrazeam eller clonazeam, men folk er forskjellig, " different folks different strokes."
▼ ... flere år senere ... ▼
Jeg tar Zyprexa mot angst og enorme søvnproblemer, det fungerer greit, får sove greit. Har sluttet med Zopiclone, det var ikke lett.