Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3071
Hei, jeg bestillte "komplett gamer i05" og glemte faktisk å legge til harddisk så jeg får en pc med 150gb lagringsplass SSD eller hva det heter (Er helt grønn på dette) Så jeg bestillte en 1tb hardisk nå og lurer på hvordan jeg skal installere den visst det allerede er en ssd der, jeg kan vel ikke ta den vekk :S Noen som kan hjelpe

+ jeg er veldig redd for å ødelegge denne pcen, har spart til den lenge :S
1. åpne kabinettet
2. sett inn disk der det er plass til den
3. koble til sata-kabel

om du ikke skjønner pkt 1-3, spør en voksen om hjelp
Sist endret av liasis; 7. januar 2015 kl. 10:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det var simpelt og greit, takk.
Husk å skru av maskinen før du setter i disken da.

Harddisker er ikke akkurat usb-minnepenner.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Husk å skru av maskinen før du setter i disken da.

Harddisker er ikke akkurat usb-minnepenner.
Vis hele sitatet...
hehe det skal jeg
Overskuddsmateriell
du trenger sansynlig vis en sata kabel også fordi det er ikke med disk eller pc. Litt usikker på hvordan det blir med garantien når du åpner og tukler inne i PCn selv
Btw går denne an å sette inni "gamer i05"? https://www.komplett.no/wd-red-1tb-nas-harddrive/757761
Jeg har en ssd med 150gb allerede inni der så jeg håper det er plass.

Pluss gjør det noe at jeg kjører OS på 150gb harddisken? og lagrer spill og sånt på den jeg skal installere?
Sist endret av dalken; 7. januar 2015 kl. 13:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ser du har valgt å kjøpe en NAS disk. Denne vil passe helt fint men er ikke helt optimal for gaming men den vil fungere. Du må huske å gå inn i innstillingene på steam/origin/uplay og sette defult innstalation til en mappe på den nye harddisken din.
Ja det skal jeg, tusen takk.
Ok, dalken her, jeg har gjort alt dere sa men disken vil ikke vise seg selv :/ Uansett hvilen sata inngang jeg plugger den inn i! Har 3 forskjellige jeg har prøv nå.

ok fire, to gule og to svarte innganger

Jeg har vert inne å sett på "Datamaskinbehandling" er bare SSD'en og CD-ROM som kommer opp. Ikke noe som helst annet.
Sist endret av WinterChoyld; 12. januar 2015 kl. 19:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du må mest sannsynelig gå inn å formatere disken før den kan bruke:

Open Computer Management by clicking the Start button Picture of the Start button, clicking Control Panel, clicking System and Security, clicking Administrative Tools, and then double-clicking Computer Management. Administrator permission required If you're prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation.

In the left pane, under Storage, click Disk Management.

Right-click the volume that you want to format, and then click Format.

To format the volume with the default settings, in the Format dialog box, click OK, and then click OK again.

http://windows.microsoft.com/en-us/w...tion=windows-7

Edit: Kan også være at du ikke har koblet til strømkablene.
Sist endret av iColdman; 12. januar 2015 kl. 19:15.
Du har kobla disken med både strøm og data-kablene?

som dette:

Det har jeg ikke, det er vel det som ligger i en haug med kabler festet til bakken av kabinettet (komplett pc) har aldri åpna den før Så det er den med fire pins?
Alright, det kommer masse strøm-kontakter fra strømforsyningen, disse går til cd-rommen og ssd'n du allerede har.

Fra hovedkortet går det noen mindre kabler (den røde kabelen i dette bildet), som er til å overføre data.



Sjekk hvordan ssd-disken er kobla til, den skal ha en kabel fra strømforsyningen og en fra hovedkortet.
Jeg har fått den til å fungere, men måtte stjele strøm kontakten til CD spilleren. Håper det går fint siden jeg aldri bruker den

Men takk for info!
Sist endret av WinterChoyld; 12. januar 2015 kl. 19:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har du ikke flere ledige strømkontakter?

Du har jo bare en cd-rom, ssd og harddisk... og de fleste strømforsyninger kommer med nok strømkabler for slikt til minst 4-5 disker eller cd/dvd roms.
Hadde visst ikke flere :S
Men er det normal at pcen min runner spill dårlig etterpå jeg har fått ny harddisk? Alle spill lagger og det gjorde de ikke før. :/
Sitat av SanderB Vis innlegg
Ser du har valgt å kjøpe en NAS disk. Denne vil passe helt fint men er ikke helt optimal for gaming men den vil fungere. Du må huske å gå inn i innstillingene på steam/origin/uplay og sette defult innstalation til en mappe på den nye harddisken din.
Vis hele sitatet...
Kan du venligst forklare meg kvifor ein NAS disk ikkje er optimal for gaming?
Sist endret av R0flcopter; 13. januar 2015 kl. 12:24.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
https://www.komplett.no/komplett-gam...-edition/10923 denne har https://www.komplett.no/cooler-maste...00w-psu/818994 denne PSUen, som specsa sier at har "6 x 15-pin seriell ATA strøm", som skal se slik ut:
http://lib.store.yahoo.net/lib/cooldrives/sata-hard-drive-power-cable-connector.jpg

Så du skal ha nok av ledninger til å gi strøm til både CDROM og en ekstra HDD.
Sist endret av MrMrtn; 13. januar 2015 kl. 13:46.