Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 8749
<?=getUserTitle()?>
Heisann!
Jeg har ei venninne som har litt strenge foreldre som har satt opp kameraer rundt huset, og hun har ikke tilgang til å slå de av, og kan heller ikke snike seg forbi dem.

Så jeg tenkte kanskje at en EMP kan klare å slå ut kameraer for noen minutter?
Er det mulig eller ikke mulig?
Og omså, hvor kraftig burde den være?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Nei, legg fra deg ideen med ein gang. Det er ikkje praktisk gjennomførbart. Sats på slegge om du vil ødelegge dei.
lykke til og skaffe en EMP men det er mulig men er det ikke lettere og slå av alle sikringene med mindere foreldrene har eget batteriskap til kameraene.
Hvordan skal du ta ut kameraene med en EMP? Hvis du må gå bort til dem kan du jo like så godt bare dekke dem til med gaffatape. Hvis ikke, vil jo pulsen herpe alt annet av kretskort også, som telefoner, datamaskiner og biler. Men det er jo om du fikk tak i noe som kan lage en sterk nok EMP, som jeg tviler på. Heller finn sikringsskapet og dra ned bryterne for stua/soverom osv.

edit: ninjaed x2, men kloke hoder tenker likt
Sist endret av L33tenGutt; 18. mai 2014 kl. 21:16.
<?=getUserTitle()?>
Trådstarter
Kameraene er koblet til på samme kurs som alarmen til huset, og slåes de av, kommer politiet eller vaktene.
Så det er ingen andre måter å jamme kameraer? Googlet og noen sa en UHF VHF jammer fungerer
Sitat av Vikingor Vis innlegg
Heisann!
Jeg har ei venninne som har litt strenge foreldre
Vis hele sitatet...
Litt?
Hvorfor kan ikke hun snike ut? er det sånn at forelderen sitt foran monitorene 24/7, eller bevegelse-sensor?

Om du faktisk klare å gjennomføre en EMP så blir jeg veldig overrasket, har hørt at du kan bruke microwave til å forstyrre?
<?=getUserTitle()?>
Trådstarter
Sitat av KaiN Vis innlegg
Litt?
Hvorfor kan ikke hun snike ut? er det sånn at forelderen sitt foran monitorene 24/7, eller bevegelse-sensor?

Om du faktisk klare å gjennomføre en EMP så blir jeg veldig overrasket, har hørt at du kan bruke microwave til å forstyrre?
Vis hele sitatet...
Kanskje ikke litt, de er veldig streng.
Så noe med en microwave men, er tydelig vis veldig farlig
Jeg gjetter på at målet er å komme seg forbi kameraene uten å bli sett eller å gjøre videoen/bildene ubrukelige.

Kan hende IR LED's kan brukes i denne sammenhengen, men jeg tror vi må vite mer...

Hvor står kameraene? Ute? Inne?

Hvor mange kameraer må hun forbi?
<?=getUserTitle()?>
Trådstarter
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Jeg gjetter på at målet er å komme seg forbi kameraene uten å bli sett eller å gjøre videoen/bildene ubrukelige.

Kan hende IR LED's kan brukes i denne sammenhengen, men jeg tror vi må vite mer...

Hvor står kameraene? Ute? Inne?

Hvor mange kameraer må hun forbi?
Vis hele sitatet...
Kameraene står ute, og det er to av dem
Hvis formålet med disse kameraene er å overvåke datteren, så er jo dette helt sinnsykt! Er det normalt å overvåke barna sine til slike grader?
<?=getUserTitle()?>
Trådstarter
Sitat av FOX Vis innlegg
Hvis formålet med disse kameraene er å overvåke datteren, så er jo dette helt sinnsykt! Er det normalt å overvåke barna sine til slike grader?
Vis hele sitatet...
Hun har tidligere vært litt vill, for å si det sånn.
Formålet er både for å overvåke datteren og eiendommen. Bor i Spania
Sitat av Vikingor Vis innlegg
Kameraene står ute, og det er to av dem
Vis hele sitatet...
Å gå ut et vindu på baksiden høres lettere ut enn å "mekke EMP". Er vel en blindspot nær et vindu en eller annen plass?
<?=getUserTitle()?>
Trådstarter
Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Å gå ut et vindu på baksiden høres lettere ut enn å "mekke EMP". Er vel en blindspot nær et vindu en eller annen plass?
Vis hele sitatet...
Nope, hus i Spania, og har mur rundt hele eiendommen, eneste veien ut er forbi ett kamera.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Klatre over muren?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hvor vanskelig kan det være å komme over muren da? En liten stige/gardintrapp kan man ta med seg, evt et tau og litt hjelp fra utsiden?
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Evt om det er trær vedsiden av eller bare en kasse. En tau og noe tungt/hjelp burde gå fint
<?=getUserTitle()?>
Trådstarter
Murene er 2m og går til naboene. Pluss, de har knust glass på dem for forhindre folk i å klatre over

Og så er dekker det ene kameraet hele hagen
Sist endret av Vikingor; 19. mai 2014 kl. 00:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Må nok ødelegge kameraet med en "zapper".


http://www.naimark.net/projects/zap/howto.html


Eneste måten å oppnå det du vil, uten direkte kontakt eller å bli oppdaget så lett.
Det er vell ingen som gidder å sitte å se på skjermene 24/7. Det er bare å snike seg ut når foreldrene sover/ikke ser på monitorene, sålenge det ikke er bevegelses sensor på dem da.
Dette har Olsenbanden allerede løst:P Youtube
Semiconductor
visualn00b's Avatar
Bare jeg som tenker kraftig laser pekt mot kamera linsa?
Å lage en EMP som kan slå ut et kamera, er ikke noe man får til med noe laget på gutterommet. En flukskompressor som benytter seg av en sprengladning er vel det enkleste prinsippet, men dette er ikke noe for hvermannsen.
Sist endret av hieronymus; 20. mai 2014 kl. 21:13.
Sitat av hieronymus Vis innlegg
Å lage en EMP som kan slå ut et kamera, er ikke noe man får til med noe laget på gutterommet. En flukskompressor som benytter seg av en sprengladning er vel det enkleste prinsippet, men dette er ikke noe for hvermannsen.
Vis hele sitatet...

Det er ikke umulig men hva jeg fårstår av denne videoen så er rekevidde veldig begrenset.

https://www.youtube.com/watch?v=miF014yRJhs

Men du ølegger kameraet så du kan liksågodt bruke slegge.
Sitat av Vikingor Vis innlegg
Kameraene er koblet til på samme kurs som alarmen til huset, og slåes de av, kommer politiet eller vaktene.
Så det er ingen andre måter å jamme kameraer? Googlet og noen sa en UHF VHF jammer fungerer
Vis hele sitatet...
Politi? Vakter? Hva er det som foregår?

Og jeg tror «noen» må lese seg litt mer opp på temaet.
Sitat av Vikingor Vis innlegg
Murene er 2m og går til naboene. Pluss, de har knust glass på dem for forhindre folk i å klatre over

Og så er dekker det ene kameraet hele hagen
Vis hele sitatet...
Finner du på mer og mer ettersom folk kommer med løsninger?
Sitat av Markula Vis innlegg
Det er ikke umulig men hva jeg fårstår av denne videoen så er rekevidde veldig begrenset.
Vis hele sitatet...
Dette er jo bare tull og fanteri og juks fra ende til annen, og har ingenting med elektromagnetisk puls å gjøre.

Dette, derimot: http://www.haefely.com/pdf/scientific/e1-51.pdf
Sitat av Scampi Vis innlegg
Politi? Vakter? Hva er det som foregår?

Og jeg tror «noen» må lese seg litt mer opp på temaet.
Vis hele sitatet...
Forstå at dette ikke er snakk om Norge. Men Spania.
Livet der er litt anneledes enn hær på berget =)
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Forstå at dette ikke er snakk om Norge. Men Spania.
Livet der er litt anneledes enn hær på berget =)
Vis hele sitatet...
Jeg har vært i Spania, kan ikke huske det der
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Er det statshemmeligheter som skjules i huset der eller? Høres latterlig og ha en slik hjernhånd på datteren sin, og nekte et fritt liv. Høres jo ut som et fengsel nesten. Helt latterlig.
Sitat av Scampi Vis innlegg
Jeg har vært i Spania, kan ikke huske det der
Vis hele sitatet...
Ikke uvanlig at mange utenlandseide feriehus i f eks torrevieja har en drøss med overvåkingssystemer installert. Særlig de som står tomme periodevis men også bebodde hus.Tilliten til spanske securitas o.l er litt tynnslitt mange steder.

Når det er sagt så virker scenarioene som utmales i denne tråden litt overdrevne.
Ta et bildet av den vinkelen som eventuelle kameraer har tilgang til, fest så bildet foran skjermen på kameraet med teip eller noe sånt, ergo er problemet løst.
Dette er svigerforeldre du ikke vil ha.
Slikt har som regel konsekvenser på lang sikt.
Finn deg en ny dame.
<?=getUserTitle()?>
Trådstarter
Ser folk mener noe av scenarione er overdrevne, men desverre er de ikke det.
Sikkerhets systemet er koblet på en egen krets med direkte link til politiet om den brytes.
Eiendommen er muret igjen, som alle andre eiendommene i området
Kameraene dekker huset 360 grader.
Foreldrene er strenge pga. hennes tidligere historie med narkotika, alkohol og bruk av 30.000€ +- på en sommer

Men det har roet seg ned nå, foreldren har begynt å akkseptere at hun går ut og akksepterer meg også nå
Nark, alkohol og vanvittig pengeforbruk.
Fantastisk.
Dette er en dame du ikke vil ha!
Hvorfor børster du ikke bort det knuste glasset? Limte de det fast?

Vagina er ikke alltid verdt bryet, hvis de er så paranoide trur du ikke det ligger en revolver et sted?
Sitat av visualn00b Vis innlegg
Bare jeg som tenker kraftig laser pekt mot kamera linsa?
Vis hele sitatet...
Dette er det mest realistiske. Behøver ikke være en særlig kraftig peker heller, plasser bare laserprikken støtt midt i linsa så ser ikke kameraet et skvidder.
Hva slags kameraraer er det?
Ip trafikk er lett å ødelegge, særlig når dere antagelig har tilgang til nettet.
Wifi og andre trådløse teknologier er lette å jamme.

Sjekk ut hva slags kameraer det og hvilken teknologi som er i bruk
Sitat av FryingPan Vis innlegg
Hvorfor børster du ikke bort det knuste glasset? Limte de det fast?
Vis hele sitatet...
Støpt inn i toppen av muren. Helt standard i mange land.

Sitat av GalFisk Vis innlegg
Dette er det mest realistiske. Behøver ikke være en særlig kraftig peker heller, plasser bare laserprikken støtt midt i linsa så ser ikke kameraet et skvidder.
Vis hele sitatet...
Hmm, tro hva som skjer når kameraet blir blendet da? Tro om det fører til at det går en alarm, og at noen rykker ut?
Sist endret av tingo; 4. juni 2014 kl. 23:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av tingo Vis innlegg
...

Hmm, tro hva som skjer når kameraet blir blendet da? Tro om det fører til at det går en alarm, og at noen rykker ut?
Vis hele sitatet...
Det kan jeg ikke tenke meg. I utgangspunktet er vel kameraene der for å kunne se hva som skjer dersom alarmen går. Ikke for å få alarmen til å gå dersom noe beveger seg.

Vil du forklare litt mer om hvorfor det er slike tilstander?