Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1709
Hei freaks, nå har det seg sånn at til sommern får jeg mest sannsynligvis karakteren IV i gym. Går VG2 IKT-Servicefag og har ikke deltatt i gym iløpet av året.

Har ikke fått noen andre anmerkninger enn en 6-7 stykker med "Glemt gymtøy", men ingen varselbrev om fare for å ikke få karakter i faget. Så derfor lurte jeg på om der kunne være noen form for smutthull å gjøre så jeg kanskje får 2 og består iallefall

Hadde vært kult om det hadde gått, men igjen så kan det jo godt hende at det bare er jeg som er på bærtur
Sist endret av martin9400; 29. april 2014 kl. 19:45.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Du trenger vurderingsituasjoner for å få karakter, vil anbefale deg å snakke med gym læreren om å få ta en styrketest eller løpetest for å få en karakter.
Trådstarter
11 0
Regna med at det var no sånt involvert jahm
Skulker du gymmen er du lat. Late folk blir feite. Feite får livsstilsykdommer og blir trygdet. Du skal med andre ord være kort tid i arbeidslivet. Ikke kast bort tid og penger på utdanning. Skaff deg en ukvalifisert jobb pronto. Spar opp så mye du klarer, så har du litt ekstra når konsekvensene av mangel på fysisk aktivitet oppstår
Sitat av EazyA Vis innlegg
Skulker du gymmen er du lat. Late folk blir feite. Feite får livsstilsykdommer og blir trygdet. Du skal med andre ord være kort tid i arbeidslivet. Ikke kast bort tid og penger på utdanning. Skaff deg en ukvalifisert jobb pronto. Spar opp så mye du klarer, så har du litt ekstra når konsekvensene av mangel på fysisk aktivitet oppstår
Vis hele sitatet...
Aldri sett så mange antagelser i en post.
Sitat av EazyA Vis innlegg
Skulker du gymmen er du lat. Late folk blir feite. Feite får livsstilsykdommer og blir trygdet. Du skal med andre ord være kort tid i arbeidslivet. Ikke kast bort tid og penger på utdanning. Skaff deg en ukvalifisert jobb pronto. Spar opp så mye du klarer, så har du litt ekstra når konsekvensene av mangel på fysisk aktivitet oppstår
Vis hele sitatet...
At du klarte å analysere det ut ifra så liten informasjon, ganske bra jobba.
Kan forsovet nevne selv at jeg er superlat men er ikke feit av den grunn.

TS: Når du ligger an til å stryke så pleier man å få varsel. Hadde jeg vært deg ville jeg snakket med gymlæreren, og sluttet å skulke timene. Du får vel fravær om du ikke har gymtøy selv om du er der? Blir mye timesfravær, forklar det til arbeidsgiveren din.
Trådstarter
11 0
Får IKKE fravær så lenge jeg sitter på benken på siden av salen, nei. Bare den annmerkninga, og som sagt har jeg ikke fått mer enn en 6-7, og det begynner å bli noen måneder siden jeg fikk den siste anmerkninga.
Åja, for vi fikk beskjed at vi får fravær.
Uansett så trekker det ganske mye ned ved å ikke gymme, selv noen få ganger. Du får sikkert beskjed om å løpe cooper eller ta styrketest. Spørs hvordan skolen din tester ferdigheter på. Problemet er at de tar i betraktning hvordan du gjør det i sportene (innebandy, fotball, volleyball osv) med i vurderingen på karakteren, og siden du ikke har gjort noen (går jeg ut ifra) så blir det veldig tynt.

Igjen snakk med læreren din, han som setter karakteren din.
Må gjøre noen antakelser i blant. Konsekvensene av stillesitting og inaktivitet er store. En stryk er en bagatell. Håper TS tar hintet. Håper du får orden på det. Ikke bli lei deg
Sist endret av EazyA; 29. april 2014 kl. 21:17.
Ja, du skal få beskjed (jeg tror du har krav på skriftlig beskjed) om at du står i fare for ikke å få karakter i så god tid at du har mulighet til å rette det opp (om det så betyr å møte på alle gymtimer, ta egne tester, osv).
jeg er lat.. og feit. men i bedre form en mange jeg kjenner som er tynne..

men nok om det.

min situasjon var relativt lik som din, jeg ga faen i hele gymmen. tok gym som privatist etter VG

gikk ut på å ta ei lita prøve på en halvtime, samt kaste en basketball oppi ett nett en 2-3 ganger. og vips, så hadde jeg en 2'er i gym.


skal og nevnes at jeg ikke jobber innen det jeg utdanna meg som. men har et fysisk yrke. fortsatt feit, men i relativt kurrant form
Opplæringslova

I faget kroppsøving skal innsatsen til eleven vere ein del av grunnlaget for vurdering.
Eleven, lærlingen og lærekandidaten skal møte fram og delta aktivt i opplæringa slik at læraren og instruktøren får grunnlag til å vurdere eleven, lærlingen og lærekandidaten sin kompetanse i faget.
Vis hele sitatet...
Stort fråvær eller andre særlege grunnar kan føre til at læraren ikkje har tilstrekkeleg grunnlag for å gi halvårsvurdering med karakter eller standpunktkarakter.
Vis hele sitatet...
- Eleven og foreldra skal varslast skriftleg dersom det er tvil om eleven kan få halvårsvurdering med karakter eller standpunktkarakter i eitt eller fleire fag fordi det ikkje er grunnlag for fastsetjing av karakter.
- Varselet skal givast utan ugrunna opphald. Varselet skal gi eleven høve til å skaffe grunnlag for halvårsvurdering med karakter og standpunktkarakter, eller gi eleven høve til å forbetre karakteren i orden eller åtferd.
- Etter at eleven har fylt 18 år, skal foreldra ikkje varslast.
Vis hele sitatet...
Sitat av randomize Vis innlegg
Ja, du skal få beskjed (jeg tror du har krav på skriftlig beskjed) om at du står i fare for ikke å få karakter i så god tid at du har mulighet til å rette det opp (om det så betyr å møte på alle gymtimer, ta egne tester, osv).
Vis hele sitatet...
Er dant dette. Man har krav på dette på vgs.

Søsteren min viste hun kom til å få varsel, så hun skulket resten av gymtimene, slik at hun aldri fikk mottatt noe varsel, og dermed fikk hun karakteren fra forrige semester som standpunkt.
Sitat av sgt_coke Vis innlegg
Er dant dette. Man har krav på dette på vgs.

Søsteren min viste hun kom til å få varsel, så hun skulket resten av gymtimene, slik at hun aldri fikk mottatt noe varsel, og dermed fikk hun karakteren fra forrige semester som standpunkt.
Vis hele sitatet...
Med andre ord skolen hun gikk på viste ikke hva IV og karakteren 1 er. Dette anbefales ikke fordi en skole som faktisk har kompetanse vil ikke gjøre dette. Rett og slett ekstrem latskap fra skolen. Skolen vil sende varsel evt sørge for at eleven får det gjennom kontakt lærer.

Man har krav på det ja. Men hvis du ikke møter til en eneste time og derreter klager på at du ikke har fått noe brev vil tvilsomt klagen gå igjennom

Skal du ta studiepåbygg til neste år vil ikke gym VG2 være viktig for at du skal få vitnemål. Gymen du har 3VGs vil gjelde for vitnemål (http://www.samordnaopptak.no/info/op...esfag-paabygg/) Du vil bare få kompetansebevis for VG2 så det er viktig at målet ditt da er høyere utdanning etter at du går ut fra VG3
Sist endret av Mizunashi; 29. april 2014 kl. 22:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Haha, dette skjedde med meg i 3 VGS. Var veldig redd for å måtte ta 3 klasse pga ikke vurdert i gym(etter hva jeg har hørt kan man ikke ta opp bare gym som et fag, slik man kan med norsk, og andre fag hvis man stryker i dem).

Smisket meg heldigvis til en 2'er så det gikk fint. Men jeg var nok i flere gym timer en det du sier du har vert.
Hva med å begynne å delta i de gymtimene som er igjen?