Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2863
Noen her som ser eller har sett mad men? Syns dere det var en bra serie? Vurderer sterkt å begynne ikveld.
Ja se på det! Er en ganske stilig serie selv om jeg ikke har sett alt i retorisk rekefølge. :;p
så episode 1 og syntest det var møkk kjedelig, og bare sa til meg selv at folk har gitt den mega god kritikk så jeg så pinte meg til og fortsette, det plukker opp ganske fort og er en mega bra serie selv om du synes det er kjedelig i starten
Sist endret av Carlozero; 29. juli 2013 kl. 01:55.
Likte ikke episode 1 heller, men så får du et slags forhold til karakterene etterhvert da. Skal gi det en sjangse
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av Carlozero Vis innlegg
så episode 1 og syntest det var møkk kjedelig, og bare sa til meg selv at folk har gitt den mega god kritikk så jeg så pinte meg til og fortsette, det plukker opp ganske fort og er en mega bra serie selv om du synes det er kjedelig i starten
Vis hele sitatet...
Jeg liker ikke det.
hvis du er ute etter serier å se.
Anbefaler jeg Orange is the new black. Game of thrones. House of cards. Spartacus (sessong 1-2). Archer. Lost. Breaking bad. the walking dead. Blue mountain state og prison break.
Sitat av nattenssønner Vis innlegg
Noen her som ser eller har sett mad men? Syns dere det var en bra serie? Vurderer sterkt å begynne ikveld.
Vis hele sitatet...
Den er VELDIG bra, har sett alle sesongene. Prøvde meg først på en episode, og tenkte dette var bare søppel... du må se 5-6 episoder så kommer du inn i det
Sitat av sam500 Vis innlegg
Jeg liker ikke det.
hvis du er ute etter serier å se.
Anbefaler jeg Orange is the new black. Game of thrones. House of cards. Spartacus (sessong 1-2). Archer. Lost. Breaking bad. the walking dead. Blue mountain state og prison break.
Vis hele sitatet...
BMS er et must for alle å se. Breaking Bad er også veldig bra, han som spiller hovedroller spiller den utrolig bra.

Walking dead er sykt overrated, men av en eller annen grunn må man bare se det. Fordi, vel, det er zombier.
Hadde det vært 30 Days later zombier hadde det vært mye mer spennende, men ikke så mange sesonger hehe.
Sist endret av Xernox; 29. juli 2013 kl. 11:30.
Sitat av sam500 Vis innlegg
Jeg liker ikke det.
hvis du er ute etter serier å se.
Anbefaler jeg Orange is the new black. Game of thrones. House of cards. Spartacus (sessong 1-2). Archer. Lost. Breaking bad. the walking dead. Blue mountain state og prison break.
Vis hele sitatet...
Er enig i det meste du sier der utenom The walking dead. Synes sesong 1 var good men likte virkelig ikke s2.

Og jeg ser heller ikke at du har nevnt Dexter! Den serien er jo helt genial!
Wall Street Journal: Why Serious People Watch Mad Men

Det er ikke noe action i serien, og den er drevet av karakterene. Iløpet av første sesong får du vite mer og mer om Don Draper, litt etter litt. På mange måter handler serien om å finne ut hvem Don Draper er og hvorfor han gjør som han gjør. Selv etter den siste sesongen vet man det ikke helt. Jeg er mektig imponert over serien og hvordan karakterene utvikler seg. Man får et tett forhold til hver enkelt, og selvfølgelig en favoritt, og noen man elsker å hate.

Men så elsker jeg periodedramaer. Mad Men skildrer 50- og 60-tallet glimrende. Spesielt fascinerende er det å se skillet fra de forskjellige periodene... De er på slutten av 60-tallet nå tror jeg, med New York riots og civil rights movement. Samtidig synes jeg Don Draper er tøff, tøff som faen. Damene hans er utrolig vakre... Og Mad Men-universet er så vakkert at man aldri går lei av å bare se på disse gale folka gå på jobb. Ps. Mange av folka er hysterisk morsom! ...men dette er ikke for deg som ser på Two and a Half Men!
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av Passe fjern Vis innlegg
Ja se på det! Er en ganske stilig serie selv om jeg ikke har sett alt i retorisk rekefølge. :;p
Vis hele sitatet...
Offtopic og pirk, syntes bare noen burde si noe.
Retorisk rekkefølge??
Jeg har hørt om retorisk spørsmål, som når noen spør meg "ER DU HELT IDIOT ELLER?!" uten at de egentlig ønsker svar på spørsmålet.
Det er et retorisk spørsmål. Jeg ser ikke hvordan noe kan være i retorisk rekkefølge og jeg mistenker at du bruker ordet feil.

Madmen er bra. De første par og den siste sesongen er veldig bra. Litt kjedelig uti sesong 3-4 syntes jeg, men det tar seg opp.
Sist endret av Bothrops; 29. juli 2013 kl. 12:49.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Offtopic og pirk, syntes bare noen burde si noe.
Retorisk rekkefølge??
Jeg har hørt om retorisk spørsmål, som når noen spør meg "ER DU HELT IDIOT ELLER?!" uten at de egentlig ønsker svar på spørsmålet.
Det er et retorisk spørsmål. Jeg ser ikke hvordan noe kan være i retorisk rekkefølge og jeg mistenker at du bruker ordet feil.

Madmen er bra. De første par og den siste sesongen er veldig bra. Litt kjedelig uti sesong 3-4 syntes jeg, men det tar seg opp.
Vis hele sitatet...
Han mente nok kronologisk rekkefølge. Noe jeg regner med at du egentlig forstod.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av Membranplan Vis innlegg
Han mente nok kronologisk rekkefølge. Noe jeg regner med at du egentlig forstod.
Vis hele sitatet...
Da regner du nok feil, desverre. Men nå veit vi ihvertfall hva som er riktig
Har lastet ned Sopranos, Breaking Bad og Mad Men i det siste. Disse seriene går jo for å være noe av det beste som er produsert for TV de siste årene, så tenkte jeg måtte ta en kikk på det.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av vamvam Vis innlegg
Er enig i det meste du sier der utenom The walking dead. Synes sesong 1 var good men likte virkelig ikke s2.

Og jeg ser heller ikke at du har nevnt Dexter! Den serien er jo helt genial!
Vis hele sitatet...
Personlig likte jeg ikke dexter, og jeg så endel sesonger.
Men det har sikkert mer å gjøre med hva jeg liker, syns at det gikk veldig sakte frem, og det skjedde for lite spennende.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Da regner du nok feil, desverre. Men nå veit vi ihvertfall hva som er riktig
Vis hele sitatet...
Et par pils og en spliff kan gjøre uting med en persons vokabular. Var selvfølgelig kronologisk
Dette likte jeg! Etter 3 episoden ble det ganske sjarmerende. veldig ulikt andre serier jeg har elsket, som californication, modern family og prison break.
Sist endret av nattenssønner; 30. juli 2013 kl. 01:18.
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Glad jeg så kikket innom denne tråden, jeg har nemlig ikke sett lenger enn første episode, en episode jeg selvfølgelig fant kjedelig. Tusen takk freaks!
Sist endret av Sexarz; 30. juli 2013 kl. 03:17.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Mad Men er en av mine definitive favorittserier, og nå skal jeg prøve å forklare hvorfor. Først må jeg bare advare, og si at ikke alle liker slike langdryge dramaserier uten "action". Jeg tror derimot at hvis man gir hele første sesong en sjanse vil man like det. Jeg prøvde å se første episode tre ganger i løpet av tre år før jeg begynte å se de neste episodene. Det har jeg aldri angret på.

Når det er sagt er det nettopp det at serien er saktegående det som gjør den så bra. Det var først mot slutten av første sesong jeg var hektet. Man får så god tid til å kjenne karakterene, feilene og manglene deres. Karakterutviklingen er fantastisk, spesielt hos hovedpersonen Don. Dette er noe annet enn flate karakterer som f.eks Harvey Specter i Suits. Dette er en av grunnene til at jeg mener Mad Men er det nærmeste man kommer en klassisk roman. Som med mange gode romaner, er serien spekket med symbolisme, som stimulerer intellektet.

Serien gir også et godt innblikk i både reklamebransjen og historien. Man får se en interessant tid, hvor kvinner begynner å komme seg inn i mannsdominerte jobber, og hvordan reaksjonene rundt dette er. Dette er en tid hvor USA er i stor vekst, og det merkes på serien.

Til slutt må jeg også nevne at serien er så stilistisk vakker at man lett forelsker seg. Den er også stappet med vakre menn og kvinner. Håper du gir den en sjanse, du vil ikke bli skuffet.