Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2921
Har seg sånn at en liten shitkid kom bort til meg på tbanen idag og lurte på om han kunne ringe faren sin, så rett før dørene lukket seg sprang han ut.. Jeg fikk tak i kompisen hans og han ratta han ut.. Jeg vet hvem han er og har mobil nummeret hans.. What to do? Er det noe vits å gå til snuten? Grisebank og stjele hans mobil? eller ta en prat med faren hans?

Sorry for dårlig skriving med er pissed som faen, er forøvrig iPhone 5 det er snakk om...
Shady Banana
Quix's Avatar
Ta deg en prat med foreldrene. For noen er det ti ganger verre enn noe annet og det vil være ''sykt flaut'' for han.
Avlegg et koselig hjemmebesøk i middagstider. Om det er vits å gå til snuten eller ikke bestemmer du selv, shitkiden er vel under kriminell lavalder.
Greia er at jeg ikke finner ut av hva foreldrene heter, jeg har ringt telenor de sa at hele familien har reservert nummer for visning.. Sendte han også en melding på facebook.. Ja han er under kriminell lavalder..
Hvis noen er uberhaxxorz og vil hjelpe meg med å finne shitkiden, ta kontakt på PM.
Shady Banana
Quix's Avatar
Sitat av Nick O' Teen Vis innlegg
Greia er at jeg ikke finner ut av hva foreldrene heter, jeg har ringt telenor de sa at hele familien har reservert nummer for visning.. Sendte han også en melding på facebook.. Ja han er under kriminell lavalder..
Hvis noen er uberhaxxorz og vil hjelpe meg med å finne shitkiden, ta kontakt på PM.
Vis hele sitatet...
Hvis du har navnet hans så er det jo ganske easy å finne en adresse?
Har jeg vært i dine sko hadde ungen fått noen smekk med spanskrøret på blanke messingen!

Men google navnet han og finn ut om han har noe bilde fra f eks klassen eller noe sånt, viss det er tilfelle må du bare ringe læreren eller w/e og prøve å få nr til foreldrene derifra. Evt snik litt på profilen hans om den ikke er låst og ring opp noen venner av han!
Fant faren nå, men er litt usikker på hvor han bor tough.. Postnr. stemmer ikke med skattelista, men den er fra 2009, han kan jo selvfølgelig ha flytta. Det ligger omtrentlig i samma område, så vet ikke. Faren virker videre ikke som en person man vil komme så godt over ens med, typen som poserer med RPD på profilbilde og sterk nasjonalistisk tiltro til hjemlandet.

EDIT:

Sitat av Mozzie Vis innlegg
Har jeg vært i dine sko hadde ungen fått noen smekk med spanskrøret på blanke messingen!

Men google navnet han og finn ut om han har noe bilde fra f eks klassen eller noe sånt, viss det er tilfelle må du bare ringe læreren eller w/e og prøve å få nr til foreldrene derifra. Evt snik litt på profilen hans om den ikke er låst og ring opp noen venner av han!
Vis hele sitatet...
Vet hvor han går på skole og slikt, men det er nok litt for seint nå å ta kontakt. Får eventuelt bli i morra.
Sist endret av Nick O' Teen; 4. juni 2013 kl. 17:36.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Tror egentlig ikke du kommer noen vei med foreldrene til vedkommende.
Freakforum, der personlige meninger blir slettet..
Men som sagt, dersom han ikke er altfor ung knuser du noen tenner
At faren er en "tøffing" er nu noe å gi seg en god faen i, sønnen kan ikke dra rundt på T-banen å stjele mobilen til folk.


Gå bort å ta deg en prat med han, tror ikke han godtar sønnen sin oppførsel heller.
Ja tenkte det samme, hvis faren er kriminell vil han vell ikke at barnet skal få attention fra snuten eller barnevernet.. Gjennom litt researching i hans vennekretser fikk jeg tak i en av kompisene hans som var med han og de skal be han om å levere tilbake..
Lar dere vite hvis det skjer noe mer..
Sitat av Nick O' Teen Vis innlegg
Ja tenkte det samme, hvis faren er kriminell vil han vell ikke at barnet skal få attention fra snuten eller barnevernet.. Gjennom litt researching i hans vennekretser fikk jeg tak i en av kompisene hans som var med han og de skal be han om å levere tilbake..
Lar dere vite hvis det skjer noe mer..
Vis hele sitatet...
Møt dem, oppfør deg voksent og ansvarlig, selv om du er pissed. Ta gjerne med noen venner, bare i tilfelle
Keep us updated
Sist endret av Bl4derunner; 4. juni 2013 kl. 19:16. Grunn: Cuz PI = 3,141592653589793238462643383279502884197169399
Tyven har svart.. Han sier han kan gi meg den imorgen, og at han skal forklare alt da...
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av Nick O' Teen Vis innlegg
Tyven har svart.. Han sier han kan gi meg den imorgen, og at han skal forklare alt da...
Vis hele sitatet...
Gled deg til en klein og "legit" forklaring om hvordan han måtte ringe og rekke en annen tbane. (eller noe i den duren)
Sitat av 8bit Vis innlegg
Gled deg til en klein og "legit" forklaring om hvordan han måtte ringe og rekke en annen tbane. (eller noe i den duren)
Vis hele sitatet...
''Æliii man jeg ble tvunget eller noen fali folk skulle kappe av fingrene mine pliz det var ikke med vilje wallah du får den imoren!!11''
Sitat av Nick O' Teen Vis innlegg
''Æliii man jeg ble tvunget eller noen fali folk skulle kappe av fingrene mine pliz det var ikke med vilje wallah du får den imoren!!11''
Vis hele sitatet...
Nå MÅ du snakke med faren hans. Hadde vært veldig gøy å høre hva sønnen sa til sin far om den forklaringen der.
Såpass... Tror jeg kommer til å bli litt betenkt med å låne bort mobilen til en shitkid etter dette...
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Lykketroll Vis innlegg
Såpass... Tror jeg kommer til å bli litt betenkt med å låne bort mobilen til en shitkid etter dette...
Vis hele sitatet...
Hvem låner bort telefonen sin til folk de ikke kjenner uansett ?

Jeg har hatt mobiltelefon i 16 år og har aldri gjort det.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hvem låner bort telefonen sin til folk de ikke kjenner uansett ?

Jeg har hatt mobiltelefon i 16 år og har aldri gjort det.
Vis hele sitatet...
Jeg har vel prøvet å se de litt an... Men det er ikke alltid så enkelt!
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hvem låner bort telefonen sin til folk de ikke kjenner uansett ?

Jeg har hatt mobiltelefon i 16 år og har aldri gjort det.
Vis hele sitatet...
Lurer litt på hva slags mobiltelefon du hadde i 97 egentlig
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Spelevinken Vis innlegg
Lurer litt på hva slags mobiltelefon du hadde i 97 egentlig
Vis hele sitatet...
Nokia 1610, kunne motta meldinger men ikke sende de, pretty awesome.
Jeg må bare spørre hvor i Oslo dette var? Jeg hadde en hendelse på jobb i dag hvor en kid stakk av med en mobil av samme type som du har. Vedkommende løp ut ifra T-banen og videre ut stasjonen. Løp etter personen det gjaldt, men vedkommende krysset tung trafikk uten å bry seg. Det var forøvrig en forbipasserende som tipset meg.
Han spurte da den hadde dratt fra majorstuen.. Så gikk han sakte men sikkert lenger vekk mens han snakket i mobil og rett før dørene lukket seg sprang han ut, jeg fikk tak i kompisen hans og rev ut nøklene av lomma hans fordi nøkkelknippet hang ut av buksa.. Jeg sa at jeg kastet nøklene i sporet om han ikke fortalte hvem det var.. Da, redd som han var, tystet han på kompisen sin.. Jeg ringte litt rundt og fikk nummeret hans.. men han svarte ikke, jeg husket hvordan vennene hans så ut og sjekket hans venner på facebook.. Der fant jeg han andre som var med. Og fortalte at han skulle si til kompisen sin at jeg visste hvem han var og hvor han bodde og at hvis han ikke leverte tilbake ville det bli anmeldelse. 2 minutter etterpå svarer tyven på facebook.. forklarer som jeg skrev over at han ble tvunget og alt det der.. Han sier han ikke hadde solgt mobilen..

Jeg skal forøvrig møte han imorgen.. Han sier han har mobilen bare at han kastet ut simkortet.. (jajaja jeg kommer til å bli stabba, vi skal møtes på et jævlig offentlig sted så jeg tror ikke han prøver seg på noe.)
Tar med noen kompiser bare for å være sikker..
Oppdaterer så snart det skjer noe mer!

Da fikk jeg mobilen tilbake, og deilig var det.. han hadde tatt med seg en voksen kar ifrykt for juling..
Hvor var disse folkene ifra da?
Anmeld slik at du får mobilen tilbake, evt forsikring.

Det er vel kameraovervåket på t-banen også..
Sitat av kentastic Vis innlegg
Anmeld slik at du får mobilen tilbake, evt forsikring.

Det er vel kameraovervåket på t-banen også..
Vis hele sitatet...
Trådstarter har nok liten interesse i å gjøre det, nå som han har fått tilbake telefonen.
Sitat av kentastic Vis innlegg
Det er vel kameraovervåket på t-banen også..
Vis hele sitatet...
T-banen er vel eneste offentlige transportmiddel som ennå ikke har kamera ombord innendørs.
Godt at det gikk bra til slutt, og du hadde nok flaks med at du fikk tilbake telefonen..