Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 10678
Hei
er en 18 år gammel gutt som driver mye med snowboard og i hagen har vi en trampoline vi har hatt fra jeg var fire. Nå som denne ikke lenger er stor nok eller gir nok høyde til og fortsette og utvikle meg trenger jeg en ny trampoline.
det jeg er ute etter nå er en (helst rektangulær) trampoline med mye sprett og litt størelse (må selfølgelig kunne stå ute)
trampolinen vill bli brukt av meg til og lære meg nye triks til snowboard sesongen, og min yngre søster som turner/ driver med cheerleading.
jeg er veldig usikker på hva som er bra, og klarer ikke finne noen rektangulær trampoline som er vist bra.
mitt spørsmål er egentlig bare hva slags trampoliner dere har hatt gode erfaringer med, eventuelt andre typer trampoline dere synes er bra. setter stor pris på svar.
Sist endret av traxxas 32; 28. mai 2013 kl. 17:12.
JumpKing is tha shizzlemasnizzle, riktignok ikke rektangulære men ovale skal da også funke fint.
Sist endret av moret; 28. mai 2013 kl. 17:26.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Ovale fungerer overhode ikke på samme måte som de rektangulære, men igjen, det er oftest veldig dyrt for en høykvalitetstrampoline som er rektangulær, opp imot 70k.
Derfor ville jeg anbefalt å gå for en oval fra jumpking, som er det nest beste.
Trådstarter
10 0
takk for svar !
fant denne http://www.supertramp.co.uk/trampoli...rampoline.html
noen som vet noe om den.
vet du noe om den zetta om den er bra eller hvilken av de som ev. er best

hva er forskjellen har ikke satt meg sånn veldig godt inn i dette ennå
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Forskjellen er at noe med forskjell på hvilke strenger som belastest, så du kommer mye høyere med en rektangulær enn det du gjør med en oval, i tillegg skal det visstnok være lettere å ha kontroll, ettersom den er mer givende, og ikke gir deg rar sprett selv om du hopper lengre ut mot kantene.

Den så vell grei ut, har egentelig ikke så stor peiling på hvordan duken skal være, men i bunn og grunn er rektangulære nesten alltid bedre til å lære seg triks på, hoppe høyest o.sv.
Trådstarter
10 0
Okay, så litt på prisen ikke så viktig men altid kult og spare litt, vet noen om denne er like bra som den jeg refererer til tidligerehttp://www.p-lindberg.no/p/trampoline--5-18-x-3-05-m.aspx
GeneralBake
DustMan's Avatar
jeg anbefaler Berg trampolinene! bra trampoline til bra pris. (bra sprett, god å hoppe på, god sikkerthet etc) her har du dem. mye utvalg , fra litt barnevennlig til proff http://www.hoppeeksperten.no/trampol...jh6ujs4vevlf74
Eurotramp har bra trampoliner, har prøvd en av de og de gir deg en syk sprett!
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av traxxas 32 Vis innlegg
Okay, så litt på prisen ikke så viktig men altid kult og spare litt, vet noen om denne er like bra som den jeg refererer til tidligerehttp://www.p-lindberg.no/p/trampoline--5-18-x-3-05-m.aspx
Vis hele sitatet...
De er vell mer eller mindre akkurat like store.
Den siste tåler litt mer vekt, mens den første trenger mindre innhopping, den andre trenger en del mer inhopping enn del første virker det som, men det er egentelig i bunn og grunn ikke store forskjellen.

Ser også ut som om den første har flere strenger, men jeg hadde problemer med å finne ut hvor mange den siste hadde, men dette spiller vell egentlig ikke store rollen.

Personlig ville jeg gått for den første, virker som om den store forskjellen er fargen og den store firkanten på midten.
Trådstarter
10 0
Takk for svar
Veldig hyggelig og få hjelp
Eurotramp er jo veldig dyre igjen, og er litt usikker på om de kan stå ute
Tror jeg går for den boomer trampoline, har funnet lit på youtube av den. Den ser veldig bra ut!
Takk for innspill og hjelp, hadde nok ikke bestemt meg så fort uten dere
Sitat av Say_no_more Vis innlegg
Eurotramp har bra trampoliner, har prøvd en av de og de gir deg en syk sprett!
Vis hele sitatet...
leste du i det hele tatt innlegget? kan du se at en slik kommentar viser at du har null kunnskap på feltet? det ekke vits å tømme ut seg med kommentarer bare fordi man har muligheten til det eller du vet hva en trampoline er. Du vet jo ikke en gang forskjellen på en god og en dårlig trampoline, også skal du gi råd til en som har hoppet siden han var 4år og ser etter noe med kvalitet? Kommenter heller der du kan bidra med fornuft kunnskap.

(Europris leverte ikke en gang trampoliner når trådstarter (TS) var 4. Når TS var 4år så var det kvalitet som gjaldt. Europris har noen billige kopier som ikke er i nærheten av jumpking eller hva TS leter etter, og når han i tillegg trenger noe heftigere så er det ikke vits å gå ned til europris for å finne trampoline som gir god spress til nabokidden på 10år som aldri har brukt noe bedre)

*
Der gikk all den frustrasjonen ut
*
Sitat av Meteor Freak Vis innlegg
leste du i det hele tatt innlegget? kan du se at en slik kommentar viser at du har null kunnskap på feltet? det ekke vits å tømme ut seg med kommentarer bare fordi man har muligheten til det eller du vet hva en trampoline er. Du vet jo ikke en gang forskjellen på en god og en dårlig trampoline, også skal du gi råd til en som har hoppet siden han var 4år og ser etter noe med kvalitet? Kommenter heller der du kan bidra med fornuft kunnskap.

(Europris leverte ikke en gang trampoliner når trådstarter (TS) var 4. Når TS var 4år så var det kvalitet som gjaldt. Europris har noen billige kopier som ikke er i nærheten av jumpking eller hva TS leter etter, og når han i tillegg trenger noe heftigere så er det ikke vits å gå ned til europris for å finne trampoline som gir god spress til nabokidden på 10år som aldri har brukt noe bedre)

*
Der gikk all den frustrasjonen ut
*
Vis hele sitatet...
Han sa eurotramp, ikke europris, går utifra at han mente disse:
http://www.eurotramp.com/no-en/products/
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Meteor Freak Vis innlegg
leste du i det hele tatt innlegget? kan du se at en slik kommentar viser at du har null kunnskap på feltet? det ekke vits å tømme ut seg med kommentarer bare fordi man har muligheten til det eller du vet hva en trampoline er. Du vet jo ikke en gang forskjellen på en god og en dårlig trampoline, også skal du gi råd til en som har hoppet siden han var 4år og ser etter noe med kvalitet? Kommenter heller der du kan bidra med fornuft kunnskap.

(Europris leverte ikke en gang trampoliner når trådstarter (TS) var 4. Når TS var 4år så var det kvalitet som gjaldt. Europris har noen billige kopier som ikke er i nærheten av jumpking eller hva TS leter etter, og når han i tillegg trenger noe heftigere så er det ikke vits å gå ned til europris for å finne trampoline som gir god spress til nabokidden på 10år som aldri har brukt noe bedre)

*
Der gikk all den frustrasjonen ut
*
Vis hele sitatet...
Om det de sier på nettsiden sin er sant antar jeg at de faktisk har litt kvalitet.
Se på denne modellen.


EDIT: Og om denne videoen er sann, og det virkelig er deres merke virker det som god kvalitiet på de
Sist endret av Freddy_fred5; 29. mai 2013 kl. 15:22.
Sitat av Meteor Freak Vis innlegg
leste du i det hele tatt innlegget? kan du se at en slik kommentar viser at du har null kunnskap på feltet? det ekke vits å tømme ut seg med kommentarer bare fordi man har muligheten til det eller du vet hva en trampoline er. Du vet jo ikke en gang forskjellen på en god og en dårlig trampoline, også skal du gi råd til en som har hoppet siden han var 4år og ser etter noe med kvalitet? Kommenter heller der du kan bidra med fornuft kunnskap.

(Europris leverte ikke en gang trampoliner når trådstarter (TS) var 4. Når TS var 4år så var det kvalitet som gjaldt. Europris har noen billige kopier som ikke er i nærheten av jumpking eller hva TS leter etter, og når han i tillegg trenger noe heftigere så er det ikke vits å gå ned til europris for å finne trampoline som gir god spress til nabokidden på 10år som aldri har brukt noe bedre)

*
Der gikk all den frustrasjonen ut
*
Vis hele sitatet...
Eurotramp leverer trampoliner til alle store konkurranser, som feks WC og OL...
Sitat av H_Spyke Vis innlegg
Han sa eurotramp, ikke europris, går utifra at han mente disse:
http://www.eurotramp.com/no-en/products/
Vis hele sitatet...
haha, legger meg flat der.
Var de jeg mente ja, Europris er bare dritt :P
er det noen som vet om noen som har en "jumpking" trampoline i hagen i lillestrøm og hvor dem bor så jeg kan dra å prøve først, vil også kansje kjøpe meg en ny trampolyne
Trådstarter
10 0
Veldig hyggelig og se folk svare !
Har funnet denne her lurte igjen på om noen viste noe om den, firkantet eller rektangulær ?
http://trampoline.com/trampolines/ex...trampoline.php
http://trampoline.com/trampolines/ex...trampoline.php
Tenker den øverste er best, men som altid lurer jeg på deres mening.
Desverre vampyr, jeg bor i Oslo, men vet det er en butikk her hvor du kan prøve trampolinene dems
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Ville lett gått for rektangulær siden den gir deg mye bedre sprett!
Trådstarter
10 0
Takk for kjapt svar !!!!
Ja, tenkte det, skal bestille den om noen uker tror jeg. Den er også litt større den rektangulære
Skal bestille den rektangulære, men bare ut av nysgjerrighet, hva er forskjellen på firkantet og rektangulær.
Hva gjør at den rektangulære gir mer sprett ?
Vet du om noen har testet den og lagt ut en video av den på youtube eller noe, hadde vært gøy og se
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av traxxas 32 Vis innlegg
Takk for kjapt svar !!!!
Ja, tenkte det, skal bestille den om noen uker tror jeg. Den er også litt større den rektangulære
Skal bestille den rektangulære, men bare ut av nysgjerrighet, hva er forskjellen på firkantet og rektangulær.
Hva gjør at den rektangulære gir mer sprett ?
Vet du om noen har testet den og lagt ut en video av den på youtube eller noe, hadde vært gøy og se
Vis hele sitatet...
Det er vell egentelig bare slik det er, jeg er ikke spesielt flink på slik, men jeg baserer svaret mitt på egen erfaring og hva jeg har blitt fortalt.

Fant forsåvidt endel nettsider som sier det samme som meg.
http://homeupgradehelp.hubpages.com/...le-Trampolines

http://homeupgradehelp.hubpages.com/...are-Trampoline
I fare for å kuppe tråden så fikk jeg meg en stor jumpking her i dag. Noen gode treningstips for å komme i form, ha det gøy å lære triks? Forslag til sider e.l. begynner helt fra bånn, ut å prøve den nå ..
takk sam500 !!
har bestemt meg for den øverste i mitt forrige innlegg, tenker og grave den ned i hagen i og med at faren min har en gravemaskin, om noen viste hvordan dette skulle gjøres eller om jeg bare kan grave et hull i haven og sette den nedi. eller om noen som vet om noen videoer som hviser hvordan man bør gjøre det ?

yalla
spørs hvor gammel du er og hva kroppen din tåler, og så lenge det er for og hade det gøy kand jo, starte med noen enkle flips, så gå videre derfra. du kan også bare kaaste deg litt rudt og tenke på rotasjoner, eller søke på youtube hvis det er et triks du har lyst og lære deg. 10 min med trampoline skal vist være det samme som og jogge i en halvtime

ofte også gøy og kaste seg på ryggen/knærne og bare spinne litt derfra. så lenge du har øynene åpne og ikke spinner alt for fort klarer du og se hvor du er i lufta
Sitat av traxxas 32 Vis innlegg
takk sam500 !!
har bestemt meg for den øverste i mitt forrige innlegg, tenker og grave den ned i hagen i og med at faren min har en gravemaskin, om noen viste hvordan dette skulle gjøres eller om jeg bare kan grave et hull i haven og sette den nedi. eller om noen som vet om noen videoer som hviser hvordan man bør gjøre det ?
Vis hele sitatet...
Du bør ikke bare grave et hull, men prøv og også få støpt en stabil platting (Frostisoler med isopor el. lignende!) Kanter/ring kan også være fint og ha, så du slipper mindre ras. Støp så du har minst 10 cm klaring rundt hele, da det kan være noe vanskelig og montere en trampoline trangt... Husk og at betong kan bli vanskelig og fjerne/gjøre opp igjen, så mål nøyaktig! Men noe du må huske på om du skal støpe er at trampolina vil forandre oppførsel på hardt underlag, du vil i mange tilfeller få dårligere sprett. På en plen er ikke dette noe problem, da den vil fjære litt, men på stein/betong så blir dette helt annerledes.
takk igjen for svar
har regnet litt på det og det blir fryktelig mye jord og fjerne, nå som jeg bor ganske sentralt i oslo, blir det dyrt og vanskelig og bli kvitt jorden. kan dessvere ikke få gravd den end tror jeg
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av traxxas 32 Vis innlegg
takk igjen for svar
har regnet litt på det og det blir fryktelig mye jord og fjerne, nå som jeg bor ganske sentralt i oslo, blir det dyrt og vanskelig og bli kvitt jorden. kan dessvere ikke få gravd den end tror jeg
Vis hele sitatet...
Er vell heller ikke så lurt å grave ned trampolinen heller da, vet ikke om du fortsatt bor med foreldrene dine, eller om du bor for deg selv, men det tar uansett endel verdi vekk fra eiendommen hvis du ikke fyller inn igjen etterpå. (mye jord her)
I tillegg gjør jo dette jobben med å sette opp og pakke sammen trampolinen mye vanskeligere, ettersom du ikke kan ha trampolinen oppe under vinteren.

Sitat av Yalla Vis innlegg
I fare for å kuppe tråden så fikk jeg meg en stor jumpking her i dag. Noen gode treningstips for å komme i form, ha det gøy å lære triks? Forslag til sider e.l. begynner helt fra bånn, ut å prøve den nå ..
Vis hele sitatet...
Skremmende lite sider for slikt egentlig.
Hvis du virkelig vill inn i det, kan du vell begynne på turn, men det er jo endel annet en trampoline-hopping der da.

Jeg liker å se på forskjellige snowboard/ski triks, og så prøve å gjøre de på trampolinen.

Begynner selvfølgelig med basic, backflip, frontflip og sideflip.
Så frontflip 180, sideflip 180 of backflip 180, men denne har jeg ikke helt kontroll på enda.

Hvis du også kjøper deg en trampoline som ts planlegger, vil du kunne hoppe mye høyere enn på de runde, og kunne gjøre mye flere triks i lufte, siden du får lengre tid i luften.
Da har du også muligheten til å lære deg bra mange flere avanserte triks enn på en rund en.

Det viktigste er å gå for det 100%, ikke sånn halveis, så ombestemmer du deg i luften, for da går det ille.